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Affiliated retailing
Affiliated trade
CECODE
Distribution brand
Distributor's brand
Distributor's brand name
European Centre for Retail Trade
European Centre of Retail Trade
German Retail Trade Federation
German retail association
House brand
Independent retailer
Independent trade
Middleman's brand
Own brand
Private brand
Private label
Retail business
Retail dealer
Retail distribution
Retail management
Retail marketing
Retail sale
Retail sales
Retail trade
Retail trading brand
Retailer
Retailer's brand name
Retailing
Sale by retail
Store brand

Vertaling van "Retail trading brand " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


retail trade [ retail dealer | retailer | Retail management(STW) | Retail marketing(STW) ]

commerce de détail [ détaillant ]


retail distribution | retail sale | retail sales | retail trade | retailing | sale by retail

commerce de détail | distribution de détail | vente au détail


European Centre for Retail Trade | European Centre of Retail Trade | CECODE [Abbr.]

Centre européen du commerce de détail | CECODE [Abbr.]


retail trade | retailing | retail business

commerce de détail | commerce au détail


German retail association | German Retail Trade Federation

Union des fédérations du commerce de détail




private brand | distributor's brand | distribution brand | private label | store brand | house brand | middleman's brand | own brand | distributor's brand name | retailer's brand name

marque de distributeur | MDD | marque de détaillant | MDD | marque propre | marque maison | marque de distribution | MDD | marque privée


affiliated retailing [ affiliated trade ]

commerce assoc


independent retailer [ independent trade ]

commerce indépendant [ magasin à petite surface | petite surface ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Points out that while private, own-brand labelled products can bring increased value, choice and ‘fair trade’ products to consumers, they also represent a strategic issue in the medium- and long-term, as they introduce a horizontal dimension to competition in respect of industrial brands that had never previously been a factor and that can give an unfair and anti-competitive position to retailers, who become both customer and compe ...[+++]

constate que, si les produits sous marque propre peuvent apporter aux consommateurs une valeur ajoutée, un choix plus large et une plus grande équité commerciale, ils peuvent également revêtir une dimension stratégique à moyen et long terme, étant donné qu'ils introduisent une concurrence horizontale à l'égard des marques industrielles dont il n'a jamais été tenu compte auparavant et peuvent conférer une position inéquitable et anti-concurrentielle aux distributeurs, qui deviennent à la fois clients et concurrents; attire l'attention sur l'existence d'un «seuil de risque» au-delà duquel la pénétration des marques de distributeur sur le ...[+++]


The private sector initiatives are also significantly contributing towards fulfilment of the Compact, notably through "The Accord on Fire and Building Safety" in Bangladesh which brings together trade unions and fashion and retail brands.

Les initiatives du secteur privé contribuent également de manière significative au respect du pacte, notamment par le biais de «l’Accord sur la protection contre l’incendie et la sécurité des bâtiments» au Bangladesh, qui regroupe les syndicats et les marques des secteurs de la mode et de la vente au détail.


72. Stresses that dairy producers, especially small-scale dairy producers, are particularly vulnerable to imbalances in the supply chain, in particular owing to fluctuating demand, rising production costs and decreasing farm-gate prices, but also to the economic priorities in each Member State; considers that the downward pressure on prices by retailers from own-brand labelling and the persistent use of liquid milk as a ‘loss leader’ by retailers undermines the work and investment of producers in the dairy sector and devalues the end product for the consumer; defends the need to introduce codes of good practice among the various partic ...[+++]

72. souligne que les producteurs laitiers, en particulier les petites laiteries, sont particulièrement vulnérables face aux déséquilibres dans la chaîne d'approvisionnement, en particulier en raison de la fluctuation de la demande, de la hausse des coûts de production et de la baisse des prix à la production, mais aussi des particularités économiques propres à chaque État membre; estime que la pression à la baisse imposée sur les prix par les distributeurs de marques propres et l'utilisation continue du lait liquide comme "produit d'appel" par ces distributeurs sapent le travail et les investissement des producteurs dans le secteur lait ...[+++]


72. Stresses that dairy producers, especially small-scale dairy producers, are particularly vulnerable to imbalances in the supply chain, in particular owing to fluctuating demand, rising production costs and decreasing farm-gate prices, but also to the economic priorities in each Member State; considers that the downward pressure on prices by retailers from own-brand labelling and the persistent use of liquid milk as a ‘loss leader’ by retailers undermines the work and investment of producers in the dairy sector and devalues the end product for the consumer; defends the need to introduce codes of good practice among the various partic ...[+++]

72. souligne que les producteurs laitiers, en particulier les petites laiteries, sont particulièrement vulnérables face aux déséquilibres dans la chaîne d'approvisionnement, en particulier en raison de la fluctuation de la demande, de la hausse des coûts de production et de la baisse des prix à la production, mais aussi des particularités économiques propres à chaque État membre; estime que la pression à la baisse imposée sur les prix par les distributeurs de marques propres et l'utilisation continue du lait liquide comme "produit d'appel" par ces distributeurs sapent le travail et les investissement des producteurs dans le secteur lait ...[+++]


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74. Stresses that dairy producers, especially small-scale dairy producers, are particularly vulnerable to imbalances in the supply chain, in particular owing to fluctuating demand, rising production costs and decreasing farm-gate prices, but also to the economic priorities in each Member State; considers that the downward pressure on prices by retailers from own-brand labelling and the persistent use of liquid milk as a ‘loss leader’ by retailers undermines the work and investment of producers in the dairy sector and devalues the end product for the consumer; defends the need to introduce codes of good practice among the various partic ...[+++]

74. souligne que les producteurs laitiers, en particulier les petites laiteries, sont particulièrement vulnérables face aux déséquilibres dans la chaîne d'approvisionnement, en particulier en raison de la fluctuation de la demande, de la hausse des coûts de production et de la baisse des prix à la production, mais aussi des particularités économiques propres à chaque État membre; estime que la pression à la baisse imposée sur les prix par les distributeurs de marques propres et l'utilisation continue du lait liquide comme "produit d'appel" par ces distributeurs sapent le travail et les investissement des producteurs dans le secteur lait ...[+++]


R. whereas at present 175 fashion and retail brands have signed up to the Accord on Fire and Building Safety, a legally binding agreement between brands and trade unions covering almost half of all Bangladeshi factories for the export market and two million workers; whereas 26 other North American companies, such as Walmart and Gap, have signed up to the Alliance for Bangladesh Worker Safety, a unilateral agreement aiming at improving safety in factories, which, however, does not include any role for trade unions ...[+++]

R. considérant qu’à l’heure actuelle, 175 marques et enseignes du secteur de l'habillement ont signé la convention sur la sécurité des bâtiments et la protection contre les incendies, un accord juridiquement contraignant passé entre des marques et des syndicats qui couvre près de la moitié des usines du Bangladesh qui travaillent pour le marché de l’exportation et deux millions de travailleurs; que 26 autres sociétés nord-américaines, telles que Walmart et Gap, ont signé l’Alliance pour la sécurité des travailleurs au Bangladesh (ci-après "l'alliance"), un accord unilatéral visant à améliorer la sécurité dans les usines, qui n'accorde n ...[+++]


N. whereas at present almost 200 fashion and retail brands have signed up to the Accord on Fire and Building Safety, a legally binding agreement between brands and trade unions covering almost half of all Bangladeshi factories for the export market and two million workers; whereas 26 other North American companies, such as Walmart and Gap, have signed up to the Alliance for Bangladesh Worker Safety, a unilateral agreement aiming at improving safety in factories, which, however, does not include any role for trade ...[+++]

N. considérant qu’à l’heure actuelle, près de 200 marques et enseignes du secteur de l'habillement ont signé la convention sur la sécurité des bâtiments et la protection contre les incendies, accord juridiquement contraignant passé entre des marques et des syndicats qui couvre près de la moitié des usines du Bangladesh pour le marché de l’exportation et deux millions de travailleurs; que 26 autres sociétés nord-américaines, telles que Walmart et Gap, ont signé l’Alliance pour la sécurité des travailleurs au Bangladesh, accord unilatéral visant à améliorer la sécurité dans les usines, qui n'accorde néanmoins aucun rôle aux syndicats et n ...[+++]


In the Netherlands, Ahold is active via its supermarket chain Albert Hein, speciality stores for retail trade in health and beauty care products (Etos), and wine and liquor (Gall Gall), as well as via its online forum albert.nl with regard to products of all of these brands.

Aux Pays-Bas, Ahold opère par l'intermédiaire de sa chaîne de supermarchés Albert Hein, de magasins spécialisés dans la vente au détail de produits de beauté et de soins de santé (Etos) et de vins et spiritueux (Gall Gall), ainsi que de son forum en ligne albert.nl sur lequel il est possible d’acquérir des produits de toutes ces marques.


Over the last 20 years, through retail licensing Hockey Canada's brands—Team Canada, Équipe Canada, our logos, our trade dress, etc.—have all been diligently cultivated to provide a substantial revenue stream for the association.

Ces 20 dernières années, les marques de Hockey Canada —Team Canada, Équipe Canada, nos logos, notre marque vestimentaire, etc. — ont été diligemment exploitées dans le cadre de licences commerciales afin de permettre à notre association d'engranger des revenus substantiels.


Strong competitors with equal or similar market shares and the important role of advertising, combined with relatively low brand loyalty among consumers, increasing concentration in the retail trade and the latent threat of market entry by potential competitors mean that the merger does not create or strengthen a dominant position. The question of oligopolistic market domination was also examined since the parties, together with their two largest competitors, have market shares of up to 70% on ...[+++]

L'opération ne renforce ni ne crée une position dominante en raison de la présence de concurrents sérieux ayant des parts de marché aussi élevées que celles détenues par les parties, que la publicité détient dans ce secteur un rôle prépondérant, que le consommateur a une fidélité peu marquée envers les produits de marque en question, que le secteur de la distribution est fortement concentré et qu'existe, enfin, de réelles possibilités d'entrée sur le marché.




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'Retail trading brand' ->

Date index: 2022-05-01
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