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80-year Gleissberg cycle
80-year cycle
Adjusting press-cycle time
Anamnestic response
Asset conversion cycle
BQ cycle
BQ-cycle
Booster response
Cash conversion cycle
Cash cycle
Customer lead time
Customer response time
Delivery cycle time
Delivery lead time
Earnings cycle
Eighty-year cycle
Eighty-year solar cycle
Eighty-year solar sunspot cycle
Eighty-year sunspot cycle
Gleissberg cycle
Half-cycle response amplifier
Memory response
Net operating cycle
Operating cycle
Press-cycle time adjusting
Press-cycle time setting
Recall response
Response cycle
Second-set response
Secondary immune response
Secondary response
Self-liquidating cycle
Set press-cycle time
Sexual response cycle
Working capital cycle

Vertaling van "Response cycle " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
sexual response cycle

cycle de la réponse sexuelle [ déroulement de la réponse sexuelle ]






BQ-cycle [ response cycle ]

cycle BQ [ cycle de réponse ]


half-cycle response amplifier

amplificateur à réponse demi-période


80-year cycle | 80-year Gleissberg cycle | eighty-year cycle | eighty-year solar cycle | eighty-year solar sunspot cycle | eighty-year sunspot cycle | Gleissberg cycle

cycle de quatre-vingts ans | cycle solaire de quatre-vingts ans


delivery lead time | customer lead time | customer response time | delivery cycle time

délai de livraison


adjusting press-cycle time | press-cycle time setting | press-cycle time adjusting | set press-cycle time

régler la durée d’un cycle de presse


operating cycle [ cash conversion cycle | cash cycle | earnings cycle | asset conversion cycle | net operating cycle | self-liquidating cycle | working capital cycle ]

cycle d'exploitation [ cycle de fonctionnement | cycle commercial ]


secondary immune response | secondary response | memory response | booster response | recall response | anamnestic response | second-set response

réponse immunitaire secondaire | réponse secondaire | réponse anamnestique | réponse immune secondaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The humanitarian community should develop a comprehensive dashboard for humanitarian effectiveness to facilitate the entire response cycle.

La communauté humanitaire devrait élaborer un tableau de bord exhaustif pour l’efficacité de l’aide humanitaire, afin de faciliter l’ensemble du cycle d’intervention.


Implementing organisations should establish standards on engaging affected populations throughout the response cycle, including sensitive approaches to specific groups, and set up adequate mechanisms.

Les organisations exécutantes devraient établir des normes assurant la participation des populations touchées tout au long du cycle d’intervention, prévoyant notamment des approches adaptées aux spécificités de certains groupes, et mettre en place des mécanismes adéquats.


13. Calls for the EU and its humanitarian agencies to systematically include education and protection of children in the whole emergency response cycle and to ensure flexible multi-year funds for protracted crises;

13. invite l'Union et ses agences humanitaires à intégrer systématiquement l'éducation et la protection des enfants au mécanisme global d'intervention d'urgence et à veiller à la mise en place de fonds pluriannuels flexibles pour les crises de longue durée;


13. Calls for the EU and its humanitarian agencies to systematically include education and protection of children in the whole emergency response cycle and to ensure flexible multi-year funds for protracted crises;

13. invite l'Union et ses agences humanitaires à intégrer systématiquement l'éducation et la protection des enfants au mécanisme global d'intervention d'urgence et à veiller à la mise en place de fonds pluriannuels flexibles pour les crises de longue durée;


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EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008R0692 - EN - Commission Regulation (EC) No 692/2008 of 18 July 2008 implementing and amending Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council on type-approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and on access to vehicle repair and maintenance information (Text with EEA relevance) - COMMISSION REGULATION - (EC) No 692/2008 // of 18 July 2008 // implementing and amending Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council on type-approval of motor vehi ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008R0692 - EN - Règlement (CE) n o 692/2008 de la Commission du 18 juillet 2008 portant application et modification du règlement (CE) n o 715/2007 du Parlement européen et du Conseil du 20 juin 2007 relatif à la réception des véhicules à moteur au regard des émissions des véhicules particuliers et utilitaires légers (Euro 5 et Euro 6) et aux informations sur la réparation et l’entretien des véhicules (Texte représentant de l’intérêt pour l’EEE) - RÈGLEMENT (CE) N - 692/2008 - DE LA COMMISSION // du 18 juillet 2008 - 715/2007 du Parlement européen et du Conseil du 20 juin 2007 re ...[+++]


4. In response to this request, the Commission outlines below its main views on how a better streamlined policy co-ordination cycle can be achieved within the current Treaty framework, which will contribute to:

4. Faisant suite à cette demande, la Commission expose ci-après ses vues sur les moyens de parvenir à une meilleure rationalisation du cycle de coordination dans le cadre du traité actuel afin de:


countries where the Union intends to synchronise its strategy with a new national cycle starting before 1 January 2017; in such cases the multiannual indicative programme for the interim period between 1 January 2014 and the beginning of the new national cycle shall contain the Union's response for that country.

les pays pour lesquels l'Union a l'intention de synchroniser sa stratégie avec un nouveau cycle national qui débute avant le 1er janvier 2017; dans ce cas, le programme indicatif pluriannuel établi pour la période de transition allant du 1er janvier 2014 au début du nouveau cycle national comporte la réponse de l'Union pour le pays concerné.


156. Believes that a 5-year cycle fully complies with the Parliament’s expressed will to align, as much as possible, the MFF duration with the duration of the institutions’ political cycles, for reasons of democratic accountability and responsibility; is concerned, however, that a 5-year cycle might be too short at this stage for policies which need a longer term programming (i.e. cohesion, agriculture, TENs) and would not fully comply with those policies’ programming and implementation life cycle requirements;

156. est d'avis qu'un cycle de 5 ans répond pleinement au souhait du Parlement européen d'aligner, autant que faire se peut, la durée du CFP sur la durée des cycles politiques des institutions, pour que chacun puisse assumer ses responsabilités démocratiques et rendre compte de ses actions; craint toutefois qu'un cycle de 5 ans soit trop court à ce stade pour des politiques supposant une programmation à plus long terme (cohésion, agriculture, réseaux transeuropéens, etc.) et ne s'accorde pas entièrement avec les exigences des cycles de programmation et d ...[+++]


157. Believes that a 5-year cycle fully complies with the Parliament's expressed will to align, as much as possible, the MFF duration with the duration of the institutions' political cycles, for reasons of democratic accountability and responsibility; is concerned, however, that a 5-year cycle might be too short at this stage for policies which need a longer term programming (i.e. cohesion, agriculture, TENs) and would not fully comply with those policies' programming and implementation life cycle requirements;

157. est d'avis qu'un cycle de 5 ans répond pleinement au souhait du Parlement européen d'aligner, autant que faire se peut, la durée du CFP sur la durée des cycles politiques des institutions, pour que chacun puisse assumer ses responsabilités démocratiques et rendre compte de ses actions; craint toutefois qu'un cycle de 5 ans soit trop court à ce stade pour des politiques supposant une programmation à plus long terme (cohésion, agriculture, réseaux transeuropéens, etc.) et ne s'accorde pas entièrement avec les exigences des cycles de programmation et d ...[+++]


14. Considers that the creation of the Common Service for External Relations (SCR) constituted a failed attempt to rationalise the administration of Community aid and that the unclear distribution of responsibilities between various departments reduced its effectiveness; in this context highlights the need to integrate the whole cooperation cycle and is in favour of responsibility for the whole development cooperation cycle being assigned to one and the same body, with one Commissioner having political responsibility for it, namely the Commissioner responsible for devel ...[+++]

14. est d'avis que la création du service commun des relations extérieures (SCR) a constitué une tentative avortée de rationalisation de l'administration de l'aide communautaire et que la répartition, peu claire, des responsabilités entre les différents services a réduit l'efficacité de ce service; à cet égard, souligne la nécessité de réunifier le cycle de la coopération dans sa totalité et préconise que la responsabilité de l'ensemble du cycle de la coopération au développement soit assumée par un même organisme, avec un seul membre de la Commission qui en aurait la responsabilité politique, à savoir celui qui serait chargé de la coop ...[+++]


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