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Québec Priorities in Public Health 1997-2002

Vertaling van "Québec Priorities in Public Health 1997-2002 " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Québec Priorities in Public Health 1997-2002

Priorités nationales de santé publique, 1997 - 2002
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[364] Information based on the following documents: Department of Health, Strategic Directions for Nova Scotia’s Mental Health System, Government of Nova Scotia, February 2003; Elliot M. Goldner, Synthesis Series – Mental Health, Sharing the Learning: The Health Transition Fund, Government of Canada, 2002; Government of Newfoundland and Labrador, Valuing Mental Health – A Framework to Support the Development of a Provincial Mental Health Policy for Newfoundland and Labrador, September 2001; Minister’s Advisory Council on Mental Health, Moving Forward, Annual Report, Government of British Columbia, 2001; Ministry of Health, Making It ...[+++]

[364] Les renseignements présentés ici proviennent des documents suivants : Department of Health, Strategic Directions for Nova Scotia’s Mental Health System, gouvernement de la Nouvelle-Écosse, février 2003; Elliot M. Goldner, Série de rapports de synthèse – La santé mentale, De la connaissance à la pratique – Le fonds pour l’adaptation de services de santé, gouvernement du Canada, 2002; gouvernement de Terre-Neuve et du Labrador, Valuing Mental Health – A Framework to Support the Development of a Provincial Mental Health Policy for Newfoundland and Labrador, septembre 2001; Minister’s Advisory Council on Mental Health, Moving Forwa ...[+++]


When six provinces have achieved balanced budgets, when one spends more than another, on a per capita basis, in the area of health care, and another one decides to spend more on public servants and administration, I think these are priorities, and the priority for the Province of Quebec—

Lorsque six provinces ont des budgets équilibrés, lorsqu'une province dépense plus, per capita, en matière de santé qu'une autre province, lorsqu'une province dépense plus pour sa fonction publique et pour son administration, je pense que ce sont des priorités, et la priorité pour la province de Québec.


Following the ruling of the Court of Justice of December 2002, stating that it is not appropriate to draw an artificial distinction between the protection of the health of the general public and the safety of sources of ionizing radiation, and the decision of the Commission to consider nuclear safety as a major priority, since 2003 it became obvious that Article 35 verifications would become a priority area from 2004 onwards.

Suite à l’arrêt de décembre 2002 de la Cour de justice, selon lequel il ne convient pas d’opérer une distinction artificielle entre la protection sanitaire de la population et la sûreté des sources de radiations ionisantes, ainsi qu’à la décision de la Commission, en 2003, de considérer la sûreté nucléaire comme une priorité de premier plan, il est apparu que les vérifications au titre de l’article 35 deviendraient un domaine prioritaire à partir de 2004.


In June 2002, Health Canada adopted a Canadian Strategy on Palliative and End-of-life Care with five priorities: best practices, research, public information and awareness, surveillance, and education for professional health care providers.

En juin 2002, Santé Canada a adopté une Stratégie canadienne sur les soins palliatifs et les soins de fin de vie comportant cinq priorités : des pratiques améliorées, la recherche, l'information et la sensibilisation du public, la surveillance et la formation des professionnels soignants.


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Public health | Regulations (EC) No 1774/2002 and (EC) No 999/2001 | Health Act 1956 Agricultural Compounds and Veterinary Medicines Act 1997 | Yes (1) | BSE see Section 28 | | | Regulations (EC) No 1774/2002 and (EC) No 999/2001 | Yes (1) | BSE see Section 28 | |

Santé publique | Règlements (CE) no 1774/2002 et (CE) no 999/2001 | Health Act 1956 Agricultural Compounds and Veterinary Medicines Act 1997 | Oui (1) | ESB – voir rubrique 28 | | | Règlements (CE) no 1774/2002 et (CE) no 999/2001 | Oui (1) | ESB – voir rubrique 28 | |


· Canadian Institute for Health Information and Canadian Institutes of Health Research, Charting the Course – A Pan-Canadian Consultation on Population and Public Health Priorities, May 2002.

· Institut canadien d’information sur la santé et Instituts de recherche en santé du Canada, Le chemin à parcourir : Une consultation pancanadienne sur les priorités en matière de santé publique et des populations, mai 2002.


20. Considers that the failure of the members of the WTO to reach an agreement in 2002, as required by the Doha Declaration on TRIPs and Public Health, on the issue of compulsory access to vital medicines sends a very discouraging signal to developing and least-developed countries about the priorities of trade negotiators; more significantly, it continues to provide an obstacle to the provision of urgently needed public health care in those countries;

20. considère que le fait que, contrairement à ce que demandait la déclaration de Doha sur la santé publique et les Aspects des droits de la propriété intellectuelle qui touchent au commerce (ADPIC), les membres de l'OMC ne soient pas parvenus à un accord sur l'obligation d'accès aux médicaments vitaux, envoie un signal très décourageant aux pays en développement et aux PMA quant aux priorités des négociateurs commerciaux et que, plus significativement, cet obstacle continue d'entraver l'apport de soins de santé publics dont ces pays ont u ...[+++]


6. Considers that the failure of the members of the World Trade Organisation to reach agreement in 2002, as required by the Doha Declaration on TRIPs and Public Health, on the issue of compulsory access to vital medicines sends out a very discouraging signal to the developing and least-developed countries about the priorities of trade negotiators; more significantly, it continues to provide an obstacle to the provision of urgently needed public health care in those countries;

6. considère que le fait que les membres de l'Organisation mondiale du commerce n'aient pu arriver à un accord, comme le demande la déclaration de Doha sur les ADPIC et la santé publique, sur la question de l'accès obligatoire aux médicaments vitaux, constitue un signal très décourageant aux pays en développement et aux pays les moins avancés quant aux priorités des négociateurs commerciaux et, ce qui est plus grave, continue à entraver l'apport de soins de santé publics dont ces pays ont un besoin urgent;


Quebec's health minister also pointed out that Quebec had not waited for the presumed leadership of the federal government to undertake a reform, adding that important concrete measures had been taken, that an extensive public hearing process had enabled Quebecers to state their views and their needs, thus fostering a joint effort to define priorities and means of action, and that, in recent years, the federal government had made m ...[+++]

De plus, le ministre de la Santé du Québec soulignait que le renouvellement du système de santé n'avait pas attendu, au Québec, le leadership présumé du gouvernement fédéral, que d'importants gestes concrets avaient été posés en ce sens, que de vastes consultations publiques avaient permis aux Québécois d'exprimer leurs attentes et leurs besoins et avaient donné lieu à une concertation sur les priorités et les moyens d'action et, e ...[+++]




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