Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ADBA
Account receivable clerk
Accounting machine
Appropriate disclosed basis of accounting
Basis of accounting other than GAAP
Billing clerk
Bookkeeping machine
CPP accounting
Constant dollar accounting
Constant dollar historical cost accounting
Constant purchasing power accounting
Current postal account
Current purchasing power accounting
EAM
Electric accounting machine
Electrical accounting machine
GPL accounting
General price-level accounting
Invoice clerk
OCBOA
Other comprehensive basis of accounting
Other comprehensive financial reporting framework
Parcel post account
Post Accounts Unit Supervisor
Post accounts
Post office account
Post office giro account
Posting clerk
Posting machine
Price-level-adjusted accounting

Vertaling van "Post accounts " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
post accounts

états financiers de la mission [ comptes de la mission ]


Post Accounts Unit Supervisor

surveillant de la Section des comptes des missions






post office account | post office giro account

compte chèque postal | compte courant postal | CCP [Abbr.]


current postal account | post office giro account

compte chèque postal | compte courant postal | CCP [Abbr.]


accounting machine | electric accounting machine | EAM | bookkeeping machine | electrical accounting machine | posting machine

machine comptable | machine comptable électrique


account receivable clerk | posting clerk | billing clerk | invoice clerk

secrétaire facturier | secrétaire facturier/secrétaire facturière | secrétaire facturière


general price-level accounting | constant dollar accounting | constant dollar historical cost accounting | constant purchasing power accounting | CPP accounting | current purchasing power accounting | GPL accounting | historical cost/constant purchasing power accounting | price-level-adjusted accounting

comptabilité indexée sur le niveau général des prix | méthode du coût historique indexé | comptabilité indexée | comptabilité au coût historique indexé | comptabilité en coûts historiques indexés | comptabilité au coût d'origine indexé


basis of accounting other than generally accepted accounting principles | ADBA | appropriate disclosed basis of accounting | basis of accounting other than GAAP | comprehensive basis of accounting other than generally accepted accounting principles | comprehensive basis of accounting other than International Accounting Standards or national standards | OCBOA | other comprehensive basis of accounting | other comprehensive financial reporting framework

référentiel comptable autre que les principes comptables généralement reconnus | référentiel comptable autre que les règles comptables généralement admises | règles comptables autres que les principes comptables généralement reconnus | règles comptables autres que les PCGR | règles comptables appropriées communiquées au lecteur | référentiel comptable autre que les normes internationales ou nationales | autre référentiel comptable applicable
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In many countries this would mean a new approach in Ministries, with less ex ante checks and greater ex post accountability of universities for quality, efficiency and the achievement of agreed objectives.

Cela signifie que les ministères d'un grand nombre de pays devraient revoir leur approche, avec moins de contrôles ex ante et plus de responsabilité ex post des universités pour leur qualité, leur efficacité et la réalisation des objectifs convenus.


17. Notes that DG MARE's establishment plan is in line with the objective of an annual 1 % reduction in posts, account being taken of redeployment; notes that the work to be carried out by DG MARE will not be significantly hampered as a result of the projections for 2016 (even though they are down);

17. prend note du fait que le tableau des effectifs de la DG MARE s'inscrit dans les objectifs de réduction de 1 % des postes par an tout en tenant compte des redéploiements; constate que les prévisions pour 2016, même à la baisse, n'entravent pas significativement les travaux à venir de la DG MARE;


It shall be prohibited for a DPRK diplomatic mission or consular post, and their DPRK members, to own or control banking accounts in the Union, except for one account in the Member State or Member States in which the mission or post is hosted or to which their members are accredited’.

Il est interdit aux missions diplomatiques ou aux postes consulaires de la RPDC, ainsi qu'à leurs membres qui sont ressortissants de la RPDC, de détenir ou de contrôler des comptes bancaires dans l'Union, à l'exception d'un compte dans le ou les États membres auprès duquel ou desquels la mission ou le poste est hébergé ou auprès duquel ou desquels ses membres sont accrédités».


whereas the primary mechanism for European cooperation with the AU is the African Peace Facility, originally established in 2004 and providing some EUR 1,9 billion through the Member State-funded EDF; whereas when the APF was established in 2003 its financing via EDF funds was meant to be provisional, but 12 years later the EDF remains the main source of funding for the APF; whereas in 2007 the scope of the Facility was broadened to encompass a wider range of conflict-prevention and post-conflict stabilisation activities; whereas the 2014-2016 action programme takes account of external evaluation and consultations with Member States a ...[+++]

considérant que le principal mécanisme de coopération de l'Union européenne avec l'Union africaine est la facilité de soutien à la paix pour l'Afrique, qui a vu le jour en 2004 et mobilise environ 1,9 milliard d'euros à travers le Fonds européen de développement alimenté par les États membres; qu'au moment de la création de la facilité, en 2003, son financement via le FED devait être temporaire, mais que, douze ans plus tard, le FED demeure la principale source de financement de la facilité; qu'en 2007, le champ d'application de la facilité a été élargi pour englober plus largement les activités de prévention des conflits et de stabili ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It shall be prohibited for a DPRK diplomatic mission or consular post, and their DPRK members, to own or control banking accounts in the Union, except for one account in the Member State or Member States in which the mission or post is hosted or to which their members are accredited.

Il est interdit aux missions diplomatiques ou aux postes consulaires de la RPDC, ainsi qu'à leurs membres qui sont ressortissants de la RPDC, de détenir ou de contrôler des comptes bancaires dans l'Union, à l'exception d'un compte dans le ou les États membres auprès duquel ou desquels la mission ou le poste est hébergé ou auprès duquel ou desquels ses membres sont accrédités.


The fact whether or not the post to which the posted worker is temporarily assigned to carry out his/her work in the framework of the provision of services was filled by the same or another (posted) worker during any previous periods constitutes only one of the possible elements to be taken into account while making an overall assessment of the factual situation in case of doubt.

Le fait que le poste qu'occupe temporairement un travailleur détaché pour y accomplir son travail dans le cadre d'une prestation de services a ou non été occupé par le même ou un autre travailleur (détaché) au cours de périodes antérieures ne constitue qu'un des éléments qui peuvent être pris en compte dans l'évaluation globale de la situation de fait qu'il convient d'effectuer en cas de doute.


18. Considers that the monetary policy dialogue between Parliament and the ECB has been a success, and one which should be built on further; emphasises that the ex-post accountability of the ECB is of primordial importance for confidence, and hence stability, on the financial markets; considers that it is important for the unity of the ECB's Executive Board and Governing Council to continue to be confident in their public presentation; supports a targeted information policy on the part of the ECB towards Parliament, the Council, the Commission and the Eurogroup; is disappointed by the low level of commitment that the ECB has demonstr ...[+++]

18. est d'avis que le dialogue engagé en matière de politique monétaire entre le Parlement et la BCE a porté ses fruits et doit ouvrir la voie à d'autres avancées; souligne que la responsabilité ex post de la BCE revêt une importance primordiale pour la confiance et, partant, la stabilité des marchés financiers; juge important, pour l'unité du directoire et du Conseil des gouverneurs de la BCE, de continuer à inspirer la confiance dans leur présentation publique; est favorable à une politique d'information ciblée de la BCE à l'adresse du Parlement, du Conseil, de la Commission et de l'Eurogroupe; déplore la timidité de l'engagement d ...[+++]


18. Considers that the monetary policy dialogue between Parliament and the ECB has been a success, and one which should be built on further; emphasises that the ex-post accountability of the ECB is of primordial importance for confidence, and hence stability, on the financial markets; considers that it is important for the unity of the ECB's Executive Board and Governing Council to continue to be confident in their public presentation; supports a targeted information policy on the part of the ECB towards Parliament, the Council, the Commission and the Euro Group; is disappointed by the low level of commitment that the ECB has demonst ...[+++]

18. est d'avis que le dialogue en matière de politique monétaire entre le Parlement et la BCE a porté ses fruits et doit ouvrir la voie à d'autres avancées; souligne que la responsabilité ex post de la BCE revêt une importance primordiale pour la confiance et, partant, la stabilité des marchés financiers; juge important, pour l'unité du directoire et du conseil des gouverneurs de la BCE, de continuer à inspirer la confiance dans leur communication extérieure; est favorable à une politique d'information ciblée de la BCE à l'adresse du Parlement, du Conseil, de la Commission et de l'Eurogroupe; déplore la timidité de l'engagement démon ...[+++]


30. Considers that the monetary policy dialogue between Parliament and the ECB has been a success, and one which should be built on further; emphasises that the ex post accountability of the ECB is of primordial importance for confidence, and hence stability, on the financial markets; it is important for the unity of the Executive Board and the Governing Council to continue to be assured in their public presentation; supports a targeted information policy on the part of the ECB vis-à-vis the Parliament, the Council and the Commission; stresses very strongly that the call for improvements in the ECB's communication policy must be seen ...[+++]

30. considère que le dialogue monétaire entre le Parlement et la BCE a été un succès qu'il convient de consolider encore; souligne que la mise en œuvre de la responsabilité ex post de la BCE revêt une importance capitale pour la confiance des marchés financiers et, partant, leur stabilité et qu'il importe que la communication extérieure assure la cohésion du directoire et du conseil des gouverneurs de la BCE; se prononce en faveur d'une politique d'information, axée sur les objectifs, de la BCE vis-à-vis du Parlement, du Conseil et de la Commission; souligne expressément que la demande d'amélioration de la politique de communication d ...[+++]


29. Considers that the monetary policy dialogue between Parliament and the ECB has been a success, and one which should be built on further; emphasises that the ex-post accountability of the ECB is of primordial importance for confidence, and hence stability, on the financial markets; it is important for the unity of the Executive Board and the Governing Council to continue to be assured in their public presentation; supports a targeted information policy on the part of the ECB vis-à-vis the Parliament, the Council and the Commission; stresses very strongly that the call for improvements in the ECB's communication policy must be seen ...[+++]

29. considère que le dialogue monétaire entre le Parlement et la BCE a été un succès qu'il convient de consolider encore; souligne que la mise en œuvre de la responsabilité ex post de la BCE revêt une importance capitale pour la confiance des marchés financiers et, partant, leur stabilité, et qu'il importe que la cohésion de la communication extérieure du directoire et du conseil des gouverneurs de la BCE continue à être assurée; se prononce en faveur d'une politique d'information ciblée de la BCE vis-à-vis du Parlement, du Conseil et de la Commission; souligne expressément que la demande d'amélioration de la politique de communicatio ...[+++]


w