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Abitibi Paper Company Limited
Abitibi Power and Paper Company
Abitibi-Price Inc.
Accommodation company
Asphalt paper
Asphaltic paper
Bowater Mersey Paper Company Ltd.
Brass plate company
Brief paper
Building paper
Company with share capital
Construction paper
Cross-section paper
Dummy company
Front company
Graph paper
Joint stock company
Letterbox company
Money box company
Ontario Paper Company Foundation
Paper company
Paper firm
Pitch paper
Plotting paper
Production profile paper
Profile paper
Pulp and paper company
Pulp and paper firm
QUNO Foundation
Quadrille finished paper
Quadrille ruled paper
Quebec and Ontario Paper Company Foundation
Registered company
Roofing paper
Scale paper
Scaled paper
Sectional paper
Sheathing paper
Sheating paper
Shell company
Shell corporation
Square-ruled paper
Squared paper
Tar paper
Tar-paper

Vertaling van "Paper company " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
pulp and paper company | paper company | pulp and paper firm | paper firm

société papetière | société de pâtes et papiers | papetière | entreprise papetière | entreprise de pâtes et papiers


brass plate company | dummy company | front company | letterbox company | money box company | paper company | shell company | shell corporation

compagnie écran | coquille | entreprise boîte aux lettres | filiale sans support matériel | société boîte à lettres | société boîte aux lettres | société coquille | société de façade | société écran | société fantôme | société fictive | société-écran


Niagara/Baie-Comeau Community Foundation [ QUNO Foundation | Quebec and Ontario Paper Company Foundation | Ontario Paper Company Foundation ]

Fondation des communautés Baie-Comeau/Niagara [ Fondation QUNO | QUNO Foundation | Quebec and Ontario Paper Company Foundation | Ontario Paper Company Foundation ]


Abitibi-Price Inc. [ Abitibi Paper Company Limited | Abitibi Power and Paper Company ]

Abitibi-Price Inc. [ Compagnie de papier Abitibi Limitée | Abitibi Power and Paper Company ]


accommodation company | paper company

société de complaisance


Bowater Mersey Paper Company Ltd.

Bowater Mersey Paper Company Ltd.


Green Paper on employee participation and company structure

Livre vert sur la participation des travailleurs et la structure des sociétés


company with share capital [ joint stock company | registered company ]

société de capitaux [ société par actions ]


cross-section paper | graph paper | brief paper | plotting paper | production profile paper | profile paper | quadrille finished paper | quadrille ruled paper | scaled paper | scale paper | sectional paper | squared paper | square-ruled paper

papier millimétré | papier millimétrique | papier quadrillé | papier pour graphiques


asphaltic paper | asphalt paper | sheathing paper | roofing paper | pitch paper | construction paper | building paper | tar paper | tar-paper | sheating paper

papier goudronné | papier bitumé | papier goudron | papier asphalté | papier pour le bâtiment | papier pour construction
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- Tax advisers and accountants are crucial for companies: the OECD will produce 1000 pages of papers towards the end of the year. Companies will need assistance to implement the rules.

- les conseillers fiscaux et les comptables fiscalistes sont essentiels pour les entreprises: l'OCDE publiera un millier de pages vers la fin de l'année; les entreprises auront besoin d'aide pour appliquer les règles;


9. Considers that there is a very significant lack of clarity in relation to the implementation of Article 47 of the Directive, which deals with the audit working papers; points out that, whilst Member States may allow the transfer to the competent authorities of a third country of audit working papers or other documents held by the statutory auditors or audit firms approved by them, there are legal and data-protection issues to be addressed in order to ensure that the information which EU auditors receive from their client companies is kept confidential and does not get into the public domain of third countries where such companies are listed or where t ...[+++]

9. estime que la mise en œuvre de l'article 47 de la directive, qui porte sur les documents d'audit, témoigne d'un important manque de clarté; souligne que, si les États membres peuvent autoriser le transfert, aux autorités compétentes d'un pays tiers, de documents d'audit ou d'autres documents détenus par les contrôleurs légaux ou des cabinets d'audit agréés par eux, il convient de tenir compte des questions juridiques et de protection des données pour garantir que les informations transmises aux contrôleurs dans l'Union par les entreprises qui sont leurs clientes demeurent confidentielles et ne soient pas rendues publiques dans les pa ...[+++]


[7] Commission staff working paper "Company Taxation in the Internal Market"[SEC(2001)1681]

[7] Document de travail des services de la Commission intitulé «La fiscalité des entreprises dans le marché intérieur», SEC(2001) 1681.


[51] 'Communication from the Commission to the Council, the European Parliament and the Economic and Social Committee Towards an Internal Market without tax obstacles', COM (2001) 582 final, 23.10.2001 and the 'Commission Staff Working Paper, Company Taxation in the Internal Market' SEC (2001) 1681, 23.10.2001.

[51] Communication de la Commission au Conseil, au Parlement européen et au Comité économique et social "Vers un marché intérieur sans entraves fiscales", COM (2001) 582 final, 23.10.2001, et document de travail des services de la Commission "Fiscalité des entreprises dans le marché intérieur", SEC (2001) 1681, 23.10.2001.


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Kratsa-Τsagaropoulou (PPE-DE), draftsman of the opinion of the Committee on Women's Rights and Equal Opportunities. – (EL) Madam President, the Green Paper presents companies and society as a whole with a real challenge, aiming as it does to inform all our efforts to improve our economic performance, update our social model and promote European values of social solidarity and responsibility.

Kratsa-Tsagaropoulou (PPE-DE), rapporteur pour avis de la commission des droits de la femme et de l’égalité des chances - (EL) Madame la Présidente, le Livre vert lance un véritable défi aux entreprises, mais aussi, de manière plus large, à l’ensemble de la société, puisqu’il ambitionne de se trouver au cœur des efforts qui visent à améliorer notre rendement économique, à moderniser notre modèle social et à promouvoir les valeurs européennes de la solidarité sociale et de la responsabilité.


Kratsa-Τsagaropoulou (PPE-DE ), draftsman of the opinion of the Committee on Women's Rights and Equal Opportunities. – (EL) Madam President, the Green Paper presents companies and society as a whole with a real challenge, aiming as it does to inform all our efforts to improve our economic performance, update our social model and promote European values of social solidarity and responsibility.

Kratsa-Tsagaropoulou (PPE-DE ), rapporteur pour avis de la commission des droits de la femme et de l’égalité des chances - (EL) Madame la Présidente, le Livre vert lance un véritable défi aux entreprises, mais aussi, de manière plus large, à l’ensemble de la société, puisqu’il ambitionne de se trouver au cœur des efforts qui visent à améliorer notre rendement économique, à moderniser notre modèle social et à promouvoir les valeurs européennes de la solidarité sociale et de la responsabilité.


Blak list”: maintain a central database, in line with best practice in international organisations such as the World Bank, containing the names of companies and individuals found to have defrauded the Union budget so as to avoid contracts being granted by different departments to the same companies or individuals; asks that details of convicted defrauders are published on the Commission website; regrets that an early warning system, the so called grey list, is poorly understood and is not strictly enforced throughout the Commission; points out that no preferential treatment should be given to organisations with direct links to persons ...[+++]

Liste Blak”: à gérer une banque centrale de données, selon les meilleures pratiques des organisations internationales comme la Banque mondiale, où figurent les noms des entreprises et des personnes ayant escroqué le budget de l'Union, en sorte d'éviter que des contrats soient accordés auxdites entreprises et personnes par différents départements; demande que des détails concernant les fraudeurs reconnus coupables soient publiés sur le site Web de la Commission; déplore qu'un système d'alerte rapide, la liste Grey, soit peu compris et ne soit pas appliqué strictement dans toute la Commission; fait observer qu'aucun traitement préférent ...[+++]


In its position paper "Releasing Europe's employment potential: Companies' views on European Social Policy beyond 2000" UNICE (Union of Industrial and Employers' Confederations of Europe) has stressed that European companies see themselves as an integral part of society, as they act in a socially responsible way; consider profits to be the main goal of the company but not its only "raison d'être", and opt for long-term thinking on strategic decisions and investment.

Dans son avis "Libérer le potentiel d'emploi de l'Europe: La politique sociale européenne à l'horizon 2000: les vues des entreprises", l'UNICE (Union des confédérations de l'industrie et des employeurs d'Europe) a souligné combien les entreprises européennes se considéraient partie intégrante de la société en adoptant un comportement socialement responsable, voyaient dans la réalisation de profits le principal objectif d'une entreprise, mais non sa seule "raison d'être" et optaient pour une réflexion à long terme sur les décisions et les investissements stratégiques.


Whereas, for the purposes of applying measures concerning right of establishment and freedom to provide services, companies or firms are to be treated in the same way as natural persons who are nationals of Member States, subject only to the conditions laid down in Article 58 and, where necessary, to the condition that there should exist a real and continuous link with the economy of a Member State ; whereas therefore no company or firm may be required, in order to obtain the benefit of such measures, to fulfil any additional condition, and in particular no company or firm may be required to obtain any authorisation not required of a do ...[+++]

considérant que l'assimilation des sociétés, pour l'application des dispositions relatives au droit d'établissement et à la libre prestation des services, aux personnes physiques ressortissant des États membres, est subordonnée aux seules conditions prévues à l'article 58 et, le cas échéant, à celle d'un lien effectif et continu avec l'économie d'un État membre et que, par conséquent, aucune condition supplémentaire, notamment aucune autorisation spéciale qui ne soit pas exigée des sociétés nationales pour l'exercice d'une activité économique, ne peut être exigée pour qu'elles puissent bénéficier de ces dispositions ; que, toutefois, cette assimilation ne fait pas obstacle à la faculté des États membres d'exiger que les sociétés de capitau ...[+++]


Whereas, for the purposes of applying measures concerning right of establishment and freedom to provide services, companies or firms are to be treated in the same way as natural persons who are nationals of Member States, subject only to the conditions laid down in Article 58 and, where necessary, to the condition that there should exist a real and continuous link with the economy of a Member State ; whereas therefore no company or firm may be required, in order to obtain the benefit of such measures, to fulfil any additional condition, and in particular no company or firm may be required to obtain any special authorisation not required ...[+++]

considérant que l'assimilation des sociétés, pour l'application des dispositions relatives au droit d'établissement et à la libre prestation des services, aux personnes physiques ressortissant des États membres, est subordonnée aux seules conditions prévues à l'article 58 et, le cas échéant, à celle d'un lien effectif et continu avec l'économie d'un État membre et que, par conséquent, aucune condition supplémentaire, notamment aucune autorisation spéciale qui ne soit pas exigée des sociétés nationales pour l'exercice d'une activité économique, ne peut être exigée pour qu'elles puissent bénéficier de ces dispositions ; que toutefois cette assimilation ne fait pas obstacle à la faculté des États membres d'exiger que les sociétés de capitaux ...[+++]


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