Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Liquidity control
OAI
Open access journal
Open access publication
Open access publishing
Open archives initiative
Open market operations
Open rail
Open-market operations
Open-market policy
Opening of wing rails
Operate rail grinder
Operation of rail grinder
Rail connection
Rail grinder operation
Rail traffic
Rail transport
Railway
Railways
Temporary open rail track
Transport by railway
Use of rail grinder

Traduction de «Open rail » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous






rail transport [ rail connection | rail traffic | railway | transport by railway | Railways(ECLAS) ]

transport ferroviaire [ chemin de fer | liaison ferroviaire | trafic ferroviaire | transport par chemin de fer ]


rail grinder operation | use of rail grinder | operate rail grinder | operation of rail grinder

utiliser une meuleuse de rails


liquidity control [ open-market operations | open-market policy | Open market operations(STW) | open market operations(UNBIS) ]

contrôle de liquidité [ opération d'open market | politique d'open market ]


open access publishing [ OAI | open access journal | open access publication | open archives initiative ]

édition en libre accès [ archive en libre accès | publication en libre accès | revue en libre accès ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
* The slow progress until recently in opening rail networks to competition which distracted investors from key priority projects.

* la lenteur, jusqu'il y a peu, de l'ouverture des réseaux ferroviaires à la concurrence, qui a détourné les investisseurs des projets prioritaires essentiels.


In the longer term, this communication proposes the study and improvement of trans-shipment practices, and considers the possibility of an extension of the EU open rail market to ENP countries.

À plus long terme, la communication suggère d’étudier les pratiques en matière de transbordement en vue de les améliorer, ainsi que d’envisager la possibilité d’ouvrir le marché ferroviaire européen aux pays de la PEV.


3. The Commission shall monitor the use of the networks and the evolution of framework conditions in the rail sector, in particular infrastructure charging, capacity allocation, investments made in railway infrastructure, developments as regards prices and the quality of rail transport services, rail transport services covered by public service contracts, licensing and the degree of market opening and harmonisation between Member States, development of employment and the related social conditions in the rail sector.

3. La Commission surveille l'utilisation des réseaux et l'évolution des conditions-cadres dans le secteur du rail, en particulier la tarification de l'infrastructure, la répartition des capacités, les investissements dans l'infrastructure ferroviaire, l'évolution des prix, la qualité des services de transport ferroviaire et des services de transport ferroviaire couverts par des contrats de service public, le système d'octroi de licences et le degré d'ouverture du marché et d'harmonisation entre États membres, l'évolution de l'emploi et des conditions sociales dans le secteur du rail.


To that end we reiterate the need to terminate the system of cross-border networks by opening up unused historic passes in the Pyrenees, or in the Alps where we believe it would also help, and reducing congestion on some roads by opening rail tunnels.

À cette fin, nous réitérons la nécessité de mettre un terme au système des réseaux transfrontières en ouvrant des passages historiques oubliés dans les Pyrénées ou les Alpes, car nous pensons que cela peut également contribuer à réduire la congestion sur certaines routes en ouvrant les tunnels ferroviaires.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
To that end we reiterate the need to terminate the system of cross-border networks by opening up unused historic passes in the Pyrenees, or in the Alps where we believe it would also help, and reducing congestion on some roads by opening rail tunnels.

À cette fin, nous réitérons la nécessité de mettre un terme au système des réseaux transfrontières en ouvrant des passages historiques oubliés dans les Pyrénées ou les Alpes, car nous pensons que cela peut également contribuer à réduire la congestion sur certaines routes en ouvrant les tunnels ferroviaires.


In an increasingly open rail network, we feel that it is important to ensure that crew members – who, as you have pointed out, are qualified personnel, responsible for the safety of trains, and not only drivers – are properly trained and in an adequate state of health.

Dans un réseau ferroviaire de plus en plus ouvert, il nous paraît en effet important de s’assurer que le personnel - dont vous avez précisé qu’il s’agissait d’un personnel qualifié, chargé de la sécurité des trains, et pas seulement de conducteurs - soit correctement formé et que son état de santé soit adéquat.


– (FR) Mr President, Commissioner, I am a staunch partisan of the European rail system, the success of which depends on three things: interoperability, funding and opening rail networks to competition.

- Monsieur le Président, Monsieur le Commissaire, je suis un farouche partisan de l’Europe du rail, et celle-ci s’appuie sur trois conditions: l’ouverture des réseaux, l’interopérabilité et le financement.


– (FR) Mr President, Commissioner, I am a staunch partisan of the European rail system, the success of which depends on three things: interoperability, funding and opening rail networks to competition.

- Monsieur le Président, Monsieur le Commissaire, je suis un farouche partisan de l’Europe du rail, et celle-ci s’appuie sur trois conditions: l’ouverture des réseaux, l’interopérabilité et le financement.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008D0163 - EN - 2008/163/EC: Commission Decision of 20 December 2007 concerning the technical specification of interoperability relating to safety in railway tunnels in the trans-European conventional and high-speed rail system (notified under document number C(2007) 6450) (Text with EEA relevance) - COMMISSION DECISION // of 20 December 2007 // concerning the technical specification of interoperability relating to ‘safety in railway tunnels’ in the trans-European conventional and high-speed rail system // (2008/163/EC) // DIRECTIVE 2001/16/EC — INTEROPERABILITY OF THE TRANS-EUROPE ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008D0163 - EN - 2008/163/CE: Décision de la Commission du 20 décembre 2007 concernant la spécification technique d'interopérabilité relative à la sécurité dans les tunnels ferroviaires du système ferroviaire transeuropéen conventionnel et à grande vitesse [notifiée sous le numéro C(2007) 6450] (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE) - DÉCISION DE LA COMMISSION // du 20 décembre 2007 // concernant la spécification technique d'interopérabilité relative à «la sécurité dans les tunnels ferroviaires» du système ferroviaire transeuropéen conventionnel et à grande vitesse // (2008/163/ ...[+++]


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008D0217 - EN - 2008/217/EC: Commission Decision of 20 December 2007 concerning a technical specification for interoperability relating to the infrastructure sub-system of the trans-European high-speed rail system (notified under document number C(2007) 6440) (Text with EEA relevance) - COMMISSION DECISION // of 20 December 2007 // concerning a technical specification for interoperability relating to the ‘infrastructure’ sub-system of the trans-European high-speed rail system // (2008/217/EC) // DIRECTIVE 96/48/EC — INTEROPERABILITY OF THE TRANS-EUROPEAN HIGH SPEED RAIL SYSTEM // T ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008D0217 - EN - 2008/217/CE: Décision de la Commission du 20 décembre 2007 concernant une spécification technique d'interopérabilité relative au sous-système infrastructure du système ferroviaire transeuropéen à grande vitesse [notifiée sous le numéro C(2007) 6440] (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE) - DÉCISION DE LA COMMISSION // du 20 décembre 2007 // concernant une spécification technique d'interopérabilité relative au sous-système «infrastructure» du système ferroviaire transeuropéen à grande vitesse // (2008/217/CE) // DIRECTIVE 96/48/CE RELATIVE A L'INTEROPÉRABILITÉ DU SYSTÈME FERROVIAIRE TRANSEUROPÉEN À GRANDE VITESSE // SPÉCIFICATION TECHNIQUE D'INTEROPÉRABILITÉ // Sous ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Open rail' ->

Date index: 2023-03-29
w