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200 nautical mile zone
200-mile coastal limit
200-mile limit
200-mile zone
200-nautical-mile coastal limit
200-nautical-mile zone
200-nautical-miles
Acquire information on various nautical subjects
Air safety
Air transport safety
Aircraft safety
Analyse safety data to determine safety threats
Aviation safety
Aviation security
Boating centre
Conduct analysis of safety data
Conduct research into variety of maritime subjects
Evaluate safety data
Follow airport safety procedures
International nautical mile
M
Marine Safety Inspector - Nautical
NM
Nautic mile
Nautical centre
Nautical mile
Nautical safety
Nautical sports centre
Nautical station
Nautical twilight
Nmi
Obtain information on various maritime subjects
Obtain information on various nautical subjects
Perform safety data analysis
Water safety
Work in compliance with airport safety policies

Vertaling van "Nautical safety " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
water safety [ nautical safety ]

sécurité nautique [ sécurité sur l'eau ]


200-nautical-miles [ 200-nautical-mile zone | 200 nautical mile zone | 200-nautical-mile coastal limit | 200-mile limit | 200-mile coastal limit | 200-mile zone ]

zone de 200 milles [ zone de 200 milles marins ]


Marine Safety Inspector - Nautical

Inspecteur de la sécurité maritime - Nautique


boating centre | nautical centre | nautical sports centre | nautical station

centre nautique | centre de sports nautiques | station nautique | parc nautique


nautical mile | NM | M | nmi | nautic mile | international nautical mile

mille marin | M | NM | mille marin international | mille nautique | nautique | Nq


acquire information on various nautical subjects | conduct research into variety of maritime subjects | obtain information on various maritime subjects | obtain information on various nautical subjects

obtenir des informations sur différents sujets nautiques


ensure safety of airport passengers and working environment by following safety policies | work in compliance with airport safety policies | ensure safety of airport working environment through compliance with safety policies | follow airport safety procedures

suivre les procédures de sécurité d'un aéroport


air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

sécurité aérienne [ sécurité des avions | sécurité des transports aériens ]


conduct analysis of safety data | evaluate safety data | analyse safety data to determine safety threats | perform safety data analysis

effectuer une analyse de données de sécurité


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(5) If, in respect of a voyage to a port, offshore terminal or anchorage area on the west coast of Canada, the requirements of paragraph (4)(b) cannot be met because doing so is infeasible or would compromise the stability or safety of the vessel or the safety of persons on board the vessel, an exchange may be conducted in an area at least 45 nautical miles west of Vancouver Island and the Queen Charlotte Islands and at least 45 nautical miles west of a line extending from Cape Scott to Cape St. James where the water depth is at least ...[+++]

(5) Si, à l’égard d’un voyage vers un port, un terminal au large ou un mouillage situés sur la côte ouest du Canada, les exigences de l’alinéa (4)b) ne peuvent être respectées parce que cela est impossible ou compromettrait la stabilité ou la sécurité du bâtiment ou la sécurité des personnes à bord, un renouvellement peut être effectué dans une zone qui est située à une distance d’au moins 45 milles marins à l’ouest de l’île de Vancouver et des îles de la Reine-Charlotte et d’au moins 45 milles marins à l’ouest d’une ligne tirée du cap Scott au cap St. James, et où l’eau atteint une profondeur d’au moins 500 m, à l’exception des eaux sit ...[+++]


(e) records of the pre-departure procedures are readily available, for inspection by a marine safety inspector, on board the vessel or, if the vessel does not travel more than five nautical miles from its home port, readily available in its home port.

e) le registre de la marche à suivre avant le départ est facilement accessible, pour examen par un inspecteur maritime, à bord du bâtiment ou, dans le cas d’un bâtiment qui ne s’éloigne pas de plus de cinq milles marins de son port d’attache, dans ce port d’attache.


(2) No safety Convention ship that is a new ship and proceeds more than 20 nautical miles from land is exempt from these Regulations.

(2) Aucun navire ressortissant à la Convention de sécurité, s’il est un navire neuf et s’il s’éloigne de plus de 20 milles marins de la terre, n’est exempté des dispositions du présent règlement.


On SOR/95-148 Motor Vehicle Tire Safety Regulations, 1995; SOR/95-149 Charts and Nautical Publications Regulations, 1995; SOR/95-164 Motor Vehicle Safety Regulations, amendment; SOR/95-545 Fort Resolution Airport Zoning Regulations; SOR/96-145 Collision Regulations, amendment; SOR/96-216 Large Fishing Vessel Inspection Regulations, amendment; SOR/96-217 Small Fishing Vessel Inspection Regulations, amendment; SOR/97-269 Regulations Amending the Boating Restriction Regulations; SOR/98-154 Regulations Amending the Maple Products ...[+++]

Pour ce qui est du DORS/95-148 Règlement de 1995 sur la sécurité des pneus de véhicule automobile; du DORS/95-149 Règlement sur les cartes marines et les publications nautiques (1995); du DORS/95-164 Règlement sur la sécurité des véhicules automobiles Modification; du DORS/95-545 Règlement de zonage de l'aéroport de Fort Résolution; du DORS/96-145 Règlement sur les abordages Modification; du DORS/96-216 Règlement sur l'inspection des grands bateaux de pêche Modification; du DORS/96-217 Règlement sur l'inspection des grands bateaux de pêche Modification; du DORS/97-269 Règlement modifiant le Règlement sur les restrictions à la cond ...[+++]


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That is why Bill C-555 proposes to double the safety barrier to one full nautical mile, which is about 1,800 metres or 6,000 feet.

C'est pourquoi le projet de loi C-555 propose de doubler la zone-tampon pour la porter à un mille nautique, ce qui équivaut à environ 1 800 mètres ou 6 000 pieds.


The Commission will: 5. Assess the need for EU action on qualification requirements for professional yacht skippers and recreational boating[24]. 6. Assess the need for EU action on provisions for nautical tourism safety equipment. 7. Stimulate innovative management schemes through the ICT[25] and the Tourism business portal.

La Commission: 5. évaluera la nécessité d’une action de l’UE en ce qui concerne les qualifications demandées aux skippers professionnels et aux navigateurs de plaisance[24]; 6. évaluera la nécessité d’une action de l’UE en ce qui concerne des dispositions relatives aux équipements de sécurité pour le tourisme nautique; 7. encouragera les systèmes de gestion novateurs au moyen des TIC[25] et du portail des entreprises du tourisme.


(26) Member States should be able to allow an operator of part of a port which is not open to general commercial traffic to provide technical-nautical services to vessels operating there according to procedures different from those set out in this Directive on condition that the safety of maritime traffic and of the port is guaranteed.

(26) Il convient que les États membres soient à même d'autoriser un gestionnaire d'une partie d'un port qui n'est pas ouverte au trafic commercial général à fournir des services techniques nautiques à des navires y opérant conformément à des procédures différentes de celles prévues dans la présente directive, à condition que la sécurité du trafic maritime et du port soit garantie.


(2) Member States may allow the operator of part of a port that is not open to general commercial traffic to arrange for the provision of technical-nautical services to vessels operating there in accordance with rules other than those of Articles 8 and 9, provided that the safety of maritime traffic and of the port is guaranteed.

(2) Les États membres peuvent autoriser le gestionnaire d’une partie d’un port, qui n’est pas ouverte au trafic commercial général, à assurer la fourniture de services techniques nautiques à des navires y opérant conformément à des règles différentes de celles prévues aux articles 8 et 9, à condition que la sécurité du trafic maritime et du port soit garantie.


Since ports are made up of limited geographical areas, access to the market may, in certain cases, meet capacity and available-space constraints and traffic-related safety constraints for technical-nautical services .

Étant donné que les ports constituent des zones géographiques limitées, l'accès au marché peut, dans certains cas, se heurter à des contraintes de capacité et d'espace disponible et à des contraintes liées à la sécurité du trafic pour les services techniques nautiques .


It is in the Community's interest, therefore, to establish a Community legal framework and lay down basic rules on access to the port services market, the rights and obligations of current and prospective service providers, the managing bodies of the ports, the procedures accompanying the authorisation and selection processes, as well as on the right of Member States to classify certain services, particularly technical-nautical services, as services of general interest in order to protect the public interest as regards safety in ports and adjace ...[+++]

Il est par conséquent dans l'intérêt de la Communauté d'établir un cadre juridique communautaire et d'arrêter des règles de base concernant l'accès au marché des services portuaires, les droits et les obligations des fournisseurs de services en activité et potentiels, les organismes gestionnaires des ports, les modalités des procédures d'autorisation et de sélection, ainsi que le droit des États membres d'attribuer à certains services, en particulier les services techniques nautiques, la qualification de services d'intérêt général, en vue de sauvegarder l'intérêt général de la sécurité dans les ports et les eaux adjacentes .




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'Nautical safety' ->

Date index: 2025-07-05
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