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ANDS
Afghanistan National Development Strategy
Canada's Drug Strategy
Commence multi national cooperation strategies
Develop international cooperation strategies
Establish international cooperation strategies
Establish multi national cooperation strategies
Governing Junta of National Reconstruction
NBSAP
NCS
National Anti-Drug Strategy
National Biodiversity Strategy and Action Plan
National Conservation Strategy
National Drug Strategy
National Strategy of Conservation
National reconstruction strategy

Vertaling van "National reconstruction strategy " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
national reconstruction strategy

stratégie de reconstruction nationale


commence multi national cooperation strategies | establish multi national cooperation strategies | develop international cooperation strategies | establish international cooperation strategies

élaborer des stratégies de coopération internationale


National Conservation Strategy | National Strategy of Conservation | NCS [Abbr.]

Stratégie nationale de la conservation | Stratégie nationale de protection de l'environnement | SNC [Abbr.] | SNPE [Abbr.]


National Anti-Drug Strategy [ Canada's Drug Strategy | National Drug Strategy ]

Stratégie nationale antidrogue [ Stratégie canadienne antidrogue ]


Governing Junta of National Reconstruction

Junte de gouvernement de reconstruction nationale


National Biodiversity Strategy and Action Plan | NBSAP [Abbr.]

stratégie nationale et plan d'action en faveur de la diversité biologique


Afghanistan National Development Strategy | ANDS [Abbr.]

ANDS | stratégie nationale de développement de l’Afghanistan
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
6. Urges the Commission to adopt a strategy that strengthens its role as an investor and to take account of the investment programmes already deployed in the region by developing specific guidelines for responsible investment, with a view to reducing social inequalities and territorial gaps and promoting the diversification of local economies; stresses that combating corruption at all levels should be a top priority for the EU in the development of trade and financial relations with its Southern partners, as should the promotion of an environment conducive to investment which has security and legal stability at its core, and emphasises ...[+++]

6. invite instamment la Commission à adopter une stratégie propre à renforcer son rôle d'investisseur et à tenir compte des programmes d'investissement déjà déployés dans la région en élaborant des orientations spécifiques pour des investissements responsables permettant de réduire les inégalités sociales et les disparités territoriales et de favoriser la diversification des économies locales; souligne que la lutte contre la corruption à tous les niveaux devrait être une priorité essentielle pour l'Union européenne dans le développement de ses relations commerciales et financières avec ses partenaires du sud, de même que la promotion d' ...[+++]


8. Considers that the lack of coordination is a reflection of weak governmental structures and the absence of a proper strategy at government level; believes that one cannot deny the responsibility of the Afghan authorities and political leaders in terms of the country's general affairs, whether one considers either the absence of strategic orientation or the management of the large sums allocated; adds that the multiplicity of donors and their desire to affirm their visibility can often lead to isolated national strategies or to ov ...[+++]

8. considère que le manque de coordination est lié à la carence des structures gouvernementales et à l'absence d'une véritable stratégie gouvernementale; estime en effet, que les autorités et les responsables politiques afghans ne sauraient être exemptées de leurs responsabilités dans la conduite des affaires générales du pays, qu'il s'agisse de l'absence d'orientations stratégiques ou de la gestion des dotations financières très importantes qui leurs sont allouées; observe, de plus, que la multiplicité des donateurs et leur volonté d'affirmer leur visibilité conduisent très souvent à des stratégies ...[+++]


8. Considers that the lack of coordination is a reflection of weak governmental structures and the absence of a proper strategy at government level; believes that one cannot deny the responsibility of the Afghan authorities and political leaders in terms of the country's general affairs, whether one considers either the absence of strategic orientation or the management of the large sums allocated; adds that the multiplicity of donors and their desire to affirm their visibility can often lead to isolated national strategies or to ov ...[+++]

8. considère que le manque de coordination est lié à la carence des structures gouvernementales et à l'absence d'une véritable stratégie gouvernementale. en effet, les autorités et les responsables politiques afghans ne sauraient être exemptées de leurs responsabilités dans la conduite des affaires générales du pays, qu'il s'agisse de l'absence d'orientations stratégiques ou de la gestion des dotations financières très importantes qui leurs sont allouées; observe, de plus, que la multiplicité des donateurs et leur volonté d'affirmer leur visibilité conduisent très souvent à des stratégies nationales ...[+++]


8. Considers that the lack of coordination is a reflection of weak governmental structures and the absence of a proper strategy at government level; believes that one cannot deny the responsibility of the Afghan authorities and political leaders in terms of the country's general affairs, whether one considers either the absence of strategic orientation or the management of the large sums allocated; adds that the multiplicity of donors and their desire to affirm their visibility can often lead to isolated national strategies or to ov ...[+++]

8. considère que le manque de coordination est lié à la carence des structures gouvernementales et à l'absence d'une véritable stratégie gouvernementale; estime en effet, que les autorités et les responsables politiques afghans ne sauraient être exemptées de leurs responsabilités dans la conduite des affaires générales du pays, qu'il s'agisse de l'absence d'orientations stratégiques ou de la gestion des dotations financières très importantes qui leurs sont allouées; observe, de plus, que la multiplicité des donateurs et leur volonté d'affirmer leur visibilité conduisent très souvent à des stratégies ...[+++]


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Some of these issues will be discussed in the upcoming Paris conference in June, at which the donors and our side will review the development and reconstruction balance sheet and, based on the results, propose a series of activities as part of the national development strategy that will guide our future commitments and priorities.

Certaines de ces questions feront l'objet de discussions à la conférence de Paris qui aura lieu en juin prochain. À cette occasion, les pays donateurs et leurs interlocuteurs afghans feront le bilan du développement et de la reconstruction et, selon les résultats, proposeront une série d'actions dans le cadre de la stratégie de développement national qui guidera nos priorités et nos engagements futurs.


The Ministers underlined the crucial importance of coordination of assistance program and their alignment with national reconstruction strategies as essential to the effective use of the assistance.

Les ministres ont souligné qu'il était capital, pour que l'aide soit utilisée efficacement, que les programmes d'assistance soient coordonnés et adaptés aux stratégies nationales de reconstruction.


General Richards and his staff have spared no effort in this regard, and we in fact provided him with the appropriate chapter on Afghanistan's national development strategy for his provincial reconstruction team manual, his direction to provincial reconstruction teams.

Le général Richards et son personnel n'ont ménagé aucun effort dans cette entreprise. En fait, nous lui avons fournit le chapitre approprié sur la stratégie de développement nationale de l'Afghanistan pour son manuel de l'équipe provinciale de reconstruction, sa direction des équipes provinciales de reconstruction.


In particular, we welcome the establishment of a Peace Building Commission to advise on and propose integrated and coherent strategies for post-conflict peace building and recovery, focussing attention on the national reconstruction and institution-building efforts necessary for recovery from conflict and laying the foundation for sustainable peace and sustainable development.

Nous saluons en particulier l'établissement d'une Commission de consolidation de la paix, chargée de proposer des stratégies intégrées et cohérentes aux fins de la consolidation de la paix et du relèvement après les conflits et de donner des avis en la matière, en appelant l'attention sur les efforts, requis au niveau national, de reconstruction et de renforcement des institutions nécessaires au relèvement au lendemain d'un conflit et en jetant les bases d'une paix permanente et d'un développement durable.


Question No. 106 Ms. Dawn Black: With regard to the Canadian presence in Afghanistan: (a) what is the goal of the Canadian presence in Afghanistan; (b) what is the strategy employed by the government; (c) what are the tactics that are being used; (d) who is the enemy; (e) what is the operational centre of gravity of the enemy; (f) does the government have a political strategy to attain its goal; (g) is terrorism the greatest security threat that Canada faces; (h) does the government consider that Canada is at war; (i) wh ...[+++]

Question n 106 Mme Dawn Black: En ce qui a trait à la présence canadienne en Afghanistan: a) quel est le but de la présence canadienne en Afghanistan; b) quelle est la stratégie employée par le gouvernement; c) quelles sont les tactiques utilisées; d) qui est l’ennemi; e) quel est le centre de gravité des opérations de l’ennemi; f) le gouvernement a-t-il une stratégie politique pour atteindre son but; g) le terrorisme est-il la plus grande menace à la sécurité à laquelle le Canada est confronté; h) le gouvernement considère-t-il que le Canada est en guerre; i) quelles sont les conditions qui, selon le gouvernement, caractérisent ...[+++]


10. Reminds the Commission and the Council to tackle poverty alleviation and sustainable development by obliging international and national financing institutions such as the World Bank (WB), European Investment Bank (EIB), European Bank for Reconstruction and Development (EBRD), national Export Credit Agencies (ECAs) and others to speedily prioritise and set binding lending targets for renewable energy, energy efficiency and energy conservation as part of their lending strategies ...[+++]

10. rappelle à la Commission européenne et au Conseil qu'il importe d'aborder la question de la réduction de la pauvreté et du développement durable en obligeant les institutions financières nationales et internationales, comme la Banque mondiale, la Banque européenne d'investissement (BEI), la Banque européenne pour la reconstruction et le développement (BERD), les agences nationales de crédit à l'exportation et autres à établir rapidement des priorités et à fixer des objectifs contraignants en matière de prêt pour les énergies renou ...[+++]


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