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Department of work and pensions manager
European Employment Observatory
European Employment Survey
Foreign nationals who do not work
Foreign nationals without gainful employment
Jobcentre manager
National Astronomical Observatory of Japan
National Employment Bridging Assistance Program
National Employment Observatory
National careers service manager
National collective employment agreement
National collective employment contract
National employment agreement
National language observatories
Public employment service manager

Vertaling van "National Employment Observatory " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
National Employment Observatory

Observatoire national pour l'emploi


National Astronomical Observatory of Japan

Observatoire Astronomique National du Japon


European Employment Observatory | European Employment Survey

Observatoire européen de l'emploi


national collective employment contract | national collective employment agreement | national employment agreement

convention nationale | convention collective nationale de travail [ CN | CCNT ]


national language observatories

observatoires nationaux de la langue


National Employment Bridging Assistance Program

Programme national d'aide à l'emploi


National Employers' Mutual General Insurance Association, Limited [ National Employers' Mutual General Insurance Association Ltd. ]

National Employers' Mutual General Insurance Association, Limited [ National Employers' Mutual General Insurance Association Ltd. ]


foreign nationals without gainful employment | foreign nationals who do not work

étranger n'exerçant pas d'activité lucrative | étrangère n'exerçant pas d'activité lucrative


department of work and pensions manager | jobcentre manager | national careers service manager | public employment service manager

directrice d'agence publique pour l'emploi | directeur d'agence publique pour l'emploi | directeur d'agence publique pour l'emploi/directrice d'agence publique pour l'emploi
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It will be a resource for skills observatories at national, regional or sector level and for education and career guidance practitioners, as well as employment and services advisors.

Il sera une source d’informations pour les observatoires des compétences nationaux, régionaux ou sectoriels, les prestataires de services d’orientation professionnelle et les conseillers en orientation.


The EESC Labour Market Observatory (LMO) has examined and analysed the implementation of EU youth employment policies in six EU Member States: Greece, Croatia, Italy, Austria, Slovakia and Finland, in close cooperation with national workers', employers' and youth organisations.

L'Observatoire du marché du travail (OMT) du CESE a examiné et analysé, en étroite collaboration avec les organisations nationales de travailleurs, d'employeurs et de jeunes, la mise en œuvre des politiques de l'UE pour l'emploi des jeunes dans six États membres de l'Union: la Grèce, la Croatie, l'Italie, l'Autriche, la Slovaquie et la Finlande.


52. Calls for a concrete roadmap for the implementation of active inclusion strategies based on the participation of civil society and other stakeholders, including people experiencing poverty; considers that the roadmap should specify time lines and realistic qualitative and quantitative targets based on specific indicators and on detailed dialogue between the interested parties; considers also that the roadmap should set out how active inclusion is to be implemented and monitored through the Open Method of Coordination for social protection and social inclusion, particularly at local, regional and national level; therefore welcomes ...[+++]

52. demande une feuille de route précise sur la mise en œuvre des stratégies d'inclusion active, basées sur la participation de la société civile et des autres parties prenantes, y compris des personnes confrontées à la pauvreté; estime que cette feuille de route devrait préciser les délais à respecter ainsi que des objectifs qualitatifs et quantitatifs réalistes sur la base d'indicateurs spécifiques et d'un dialogue approfondi entres les parties prenantes; estime également que la feuille de route devrait énoncer de quelle façon l'inclusion active doit être mise en œuvre et contrôlée par la méthode ouverte de coordination pour la protection sociale et l'inclusion sociale, notamment à l'échelon local, régional et ...[+++]


52. Calls for a concrete roadmap for the implementation of active inclusion strategies based on the participation of civil society and other stakeholders, including people experiencing poverty; considers that the roadmap should specify time lines and realistic qualitative and quantitative targets based on specific indicators and on detailed dialogue between the interested parties; considers also that the roadmap should set out how active inclusion is to be implemented and monitored through the Open Method of Coordination for social protection and social inclusion, particularly at local, regional and national level; therefore welcomes ...[+++]

52. demande une feuille de route précise sur la mise en œuvre des stratégies d'inclusion active, basées sur la participation de la société civile et des autres parties prenantes, y compris des personnes confrontées à la pauvreté; estime que cette feuille de route devrait préciser les délais à respecter ainsi que des objectifs qualitatifs et quantitatifs réalistes sur la base d'indicateurs spécifiques et d'un dialogue approfondi entres les parties prenantes; estime également que la feuille de route devrait énoncer de quelle façon l'inclusion active doit être mise en œuvre et contrôlée par la méthode ouverte de coordination pour la protection sociale et l'inclusion sociale, notamment à l'échelon local, régional et ...[+++]


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52. Calls for a concrete roadmap for the implementation of active inclusion strategies based on the participation of civil society and other stakeholders, including people experiencing poverty; considers that the roadmap should specify time lines and realistic qualitative and quantitative targets based on specific indicators and on detailed dialogue between the interested parties; considers also that the roadmap should set out how active inclusion is to be implemented and monitored through the Open Method of Coordination for social protection and social inclusion, particularly at local, regional and national level; therefore welcomes ...[+++]

52. demande une feuille de route précise sur la mise en œuvre des stratégies d'inclusion active, basées sur la participation de la société civile et des autres parties prenantes, y compris des personnes confrontées à la pauvreté; estime que cette feuille de route devrait préciser les délais à respecter ainsi que des objectifs qualitatifs et quantitatifs réalistes sur la base d'indicateurs spécifiques et d'un dialogue approfondi entres les parties prenantes; estime également que la feuille de route devrait énoncer de quelle façon l'inclusion active doit être mise en œuvre et contrôlée par la méthode ouverte de coordination pour la protection sociale et l'inclusion sociale, notamment à l'échelon local, régional et ...[+++]


the establishment of national and European “Observatories” for training and employment (work in progress); the organisation and coordination of training at all levels in the industry; the creation of media/information pools to make the industry more widely known; surveys to ensure better match between supply and demand for training; and the development of common qualification standards (work in progress).

la fondation d'observatoires nationaux et européens pour la formation et l'emploi (travaux en cours); l'organisation et la coordination de la formation à tous les niveaux dans l'industrie; la création de pools médias/d'information pour faire mieux connaître le secteur; la réalisation d'enquêtes pour garantir une meilleure adéquation entre l'offre et la demande de formation; l'élaboration de normes de qualification communes (travaux en cours).


12. Welcomes the creation of local centres for labour market services and intermediate support structures, such as local development agencies and local employment observatories, as well as job creation programmes, which should also be able to provide information and training about the various support programmes at European, national and regional level and to assist in making applications for funding;

12. se félicite de la création de centres locaux pour les services des marchés du travail et de structures d'aide intermédiaires, telles que des services de développement locaux et des observatoires locaux de l'emploi, ainsi que de programmes de création d"emplois, également capables de fournir des informations et une formation sur les différents programmes d"aide au niveau européen, national et régional et d"aider à présenter des demandes de financement;


12. Welcomes the creation of Local Centres for Labour Market Services and intermediate support structures, such as local development agencies and local employment observatories, as well as Job Creation Programs, which should also be able to provide information and training about the various support programs on European, national and regional levels and to assist in making applications for funding;

12. se félicite de la création de centres locaux pour les services des marchés du travail et de structures d'aide intermédiaires, telles que des services de développement locaux et des observatoires locaux de l'emploi, ainsi que de programmes de création d’emplois, également capables de fournir des informations et une formation sur les différents programmes d’aide au niveau européen, national et régional et d’aider à présenter des demandes de financement;


Set up a national and European observatories for training and employment to carry out and co-ordinate training as well as examine how to attract investment as part of regional development initiatives.

Il s’agit de créer des observatoires nationaux et européen pour la formation et l’emploi afin de dispenser et de coordonner des formations et d’examiner comment attirer l’investissement dans le cadre d’initiatives de développement régional.


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