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Arrival siding
Arrival track
Double-track tape recorder
Dual track recorder
Dual-track recorder
Dual-track tape recorder
Ensure rail tracks remain clear
Half track tape
Half-track recorder
Half-track tape recorder
Inbound track
Keep railway tracks clear
MIF
Maintain clear railway tracks
Multilateral agreement
Multilateral aid
Multilateral interbank exchange fee
Multilateral interbank fee
Multilateral interchange fee
Multilateral relations
Multilateral track
Multilateral treaty
Multilateralism
Receiving track
Reception siding
Reception track
Remove debris from rail tracks
Twin-track recorder

Traduction de «Multilateral track » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


GATT multilateral trade negotiations (communication from the Commission to the Council): final report on the GATT multilateral trade negotiations in Geneva (Tokyo Round) and proposal for Council decision [ GATT multilateral trade negotiations (communication from the Commission to the Council) | Final report on the GATT multilateral ...[+++]

Négociations commerciales multilatérales dans le cadre du G.A.T.T. (communication de la Commission au Conseil) : rapport final sur les négociations commerciales multilatérales de Genève dans le cadre du G.A.T.T. (Tokyo Round) et proposition de décision du [ Négociations commerciales multilatérales dans le cadre du G.A.T.T. (communication de la Commission au Conseil) | Rapport final sur les négociations commerciales multilatérales de Genève dans le cadre du G.A.T.T. (Tokyo Round) et proposition de décision du C ]


multilateral relations [ multilateralism ]

relation multilatérale [ multilatéralisme ]


United Nations, Multilateral Treaties Deposited with the Secretary General [ Multilateral Treaties Deposited with the Secretary General | United Nations, Multilateral Treaties in respect of which the Secretary General performs depositary functions ]

Traités multilatéraux déposés auprès du Secrétaire général [ Nations Unies, Traités multilatéraux pour lesquels le Secrétaire général exerce les fonctions de dépositaire ]


multilateral agreement [ multilateral treaty ]

accord multilatéral [ traité multilatéral ]


multilateral interbank exchange fee | multilateral interbank fee | multilateral interchange fee | MIF [Abbr.]

commission interbancaire multilatérale | commission multilatérale d'interchange | CMI [Abbr.]


arrival siding | arrival track | inbound track | receiving track | reception siding | reception track

voie d'arrivée | voie de réception | voie d'entrée


keep railway tracks clear | remove debris from rail tracks | ensure rail tracks remain clear | maintain clear railway tracks

veiller à ce que les voies ferrées soient libres de tout obstacle


twin-track recorder [ dual-track recorder | half-track tape recorder | double-track tape recorder | dual-track tape recorder | half-track recorder | dual track recorder | half track tape ]

magnétophone bi-piste [ magnétophone bipiste | magnétophone deux pistes | magnétophone 2 pistes | magnétophone à deux pistes | magnétophone demi-piste | magnétophone à double piste ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In particular, the Commission is seeking to strengthen multilateral action on curbing IUU fishing by strengthening the instruments that allow to track and identify vessels and nationals engaging in illegal practices, and increasing the role of key international agencies such as Interpol.

La Commission cherche notamment à renforcer l’action multilatérale visant à réduire la pêche INN en améliorant les instruments qui permettent de localiser et d’identifier les navires et les ressortissants s’engageant dans des pratiques illicites, et en étendant les prérogatives des principales agences internationales comme Interpol.


– In education, increase support for national education sector plans that will achieve quality education, through bilateral and multilateral channels as well as through the Education For All Fast Track Initiative.

- dans le secteur de l’éducation, accroître le soutien aux plans sectoriels d’éducation au niveau national visant à assurer une éducation de qualité, via des canaux bilatéraux et multilatéraux ainsi que par l’initiative accélérée «Éducation pour tous».


4. In the case of those Member States whose rail networks have a track gauge that is different from that of the main rail network within the Union and share identical technical and operational requirements with neighbouring third countries, a multilateral cooperation agreement shall involve all the national safety authorities concerned in those Member States as provided for in Article 21(15) of Directive (EU) 2016/797 and Article 11(3) of Directive (EU) 2016/798.

4. Dans le cas d'États membres où les réseaux ferroviaires ont un écartement des voies différent de celui du réseau ferroviaire principal de l'Union et où ces réseaux partagent les mêmes exigences techniques et opérationnelles que les pays tiers voisins, un accord de coopération multilatéral réunit toutes les autorités nationales de sécurité concernées dans ces États membres, comme prévu à l'article 21, paragraphe 15, de la directive (UE) 2016/797 et à l'article 11, paragraphe 3, de la directive (UE) 2016/798.


Multilateral surveillance can also be further enhanced by a labour market monitoring system based on objective data and by an individual tracking scheme for countries that do not comply with country–specific recommendations.

La surveillance multilatérale peut également être améliorée grâce à un système d’observation des marchés du travail fondé sur des données objectives et à un programme de suivi individuel pour les pays qui ne donnent pas suite aux recommandations qui leur sont adressées.


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10. Believes that the ENP’s multilateral structures should be consolidated and developed along more strategic lines; contends that, given the centrality of ‘effective multilateralism’ in the Union’s foreign policy, the Commission and the EEAS should consider the possibility of the ENP’s multilateral track serving as a framework for organising political relations in the wider Europe;

10. estime qu'il convient de renforcer et de développer de façon plus stratégique les structures multilatérales de la PEV; affirme qu'au vu du rôle central joué par le «multilatéralisme efficace» dans l'action extérieure de l'Union, le SEAE et la Commission devraient étudier la possibilité d'utiliser l'approche multilatérale de la PEV comme cadre d'organisation des relations politiques dans l'Europe au sens plus large;


Q. whereas, while the Association Agreements (AAs) are the result of the EaP’s bilateral track , the multilateral track remains a crucial dimension in developing good regional cooperation based on good-neighbourly relations; whereas, in this respect, it is deplorable that the EaP harbours a number of unsettled territorial disputes, which should be resolved; whereas Parliament fully subscribes to the principles of sovereignty, territorial integrity and the right to self-determination of nations;

Q. considérant que si les accords d'association sont le résultat des relations bilatérales dans le cadre du partenariat oriental, les relations multilatérales demeurent une dimension essentielle dans le développement d'une coopération régionale saine basée sur de bonnes relations de voisinage; considérant, à cet égard, qu'il est déplorable que plusieurs différends territoriaux subsistent dans le partenariat oriental et qu'il conviendrait de les régler; considérant que le Parlement européen respecte pleinement les principes de souveraineté, d'intégrité territoriale et du droit à l'auto-détermination des peuples;


Q. whereas, while the Association Agreements (AAs) are the result of the EaP’s bilateral track, the multilateral track remains a crucial dimension in developing good regional cooperation based on good-neighbourly relations; whereas, in this respect, it is deplorable that the EaP harbours a number of unsettled territorial disputes, which should be resolved; whereas Parliament fully subscribes to the principles of sovereignty, territorial integrity and the right to self-determination of nations;

Q. considérant que si les accords d'association sont le résultat des relations bilatérales dans le cadre du partenariat oriental, les relations multilatérales demeurent une dimension essentielle dans le développement d'une coopération régionale saine basée sur de bonnes relations de voisinage; considérant, à cet égard, qu'il est déplorable que plusieurs différends territoriaux subsistent dans le partenariat oriental et qu'il conviendrait de les régler; considérant que le Parlement européen respecte pleinement les principes de souveraineté, d'intégrité territoriale et du droit à l'auto-détermination des peuples;


26. Believes that a comprehensive approach to the Union‘s external action necessitates, inter alia , greater alignment and mutual reinforcement of the CFSP and the European Neighbourhood Policy (ENP); welcomes, in this context, the joint policy response of the Commission and the EEAS to events in the Southern Neighbourhood, exemplified by the ’Joint Communication‘ of 25 May 2011; believes, furthermore, that multilateral structures of the ENP ought to be consolidated and developed more strategically, so as to effectively advance the foreign policy priorities of the Union; contends that, given the centrality of ’effective multilateralism‘ in the Union’s external action, the EEAS and the Commission should explore the viability of ...[+++]

26. est convaincu qu'une approche globale de l'action extérieure de l'Union nécessite, entre autres, un meilleur alignement et un renforcement mutuel de la PESC et de la politique européenne de voisinage (PEV); dans ce contexte, accueille favorablement la réaction politique commune de la Commission et du SEAE aux événements survenus dans le voisinage méridional telle qu'elle ressort de la «communication conjointe» du 25 mai 2011; estime en outre qu'il convient de renforcer et de développer de façon plus stratégique les structures multilatérales de la PEV afin de promouvoir efficacement les priorités de la politique étrangère de l'Union ...[+++]


26. Believes that a comprehensive approach to the Union‘s external action necessitates, inter alia, greater alignment and mutual reinforcement of the CFSP and the European Neighbourhood Policy (ENP); welcomes, in this context, the joint policy response of the Commission and the EEAS to events in the Southern Neighbourhood, exemplified by the ‘Joint Communication‘ of 25 May 2011; believes, furthermore, that multilateral structures of the ENP ought to be consolidated and developed more strategically, so as to effectively advance the foreign policy priorities of the Union; contends that, given the centrality of ‘effective multilateralism‘ in the Union‘s external action, the EEAS and the Commission should explore the viability of ...[+++]

26. est convaincu qu'une approche globale de l'action extérieure de l'Union nécessite, entre autres, un meilleur alignement et un renforcement mutuel de la PESC et de la politique européenne de voisinage (PEV); dans ce contexte, accueille favorablement la réaction politique commune de la Commission et du SEAE aux événements survenus dans le voisinage méridional telle qu'elle ressort de la "communication conjointe" du 25 mai 2011; estime en outre qu'il convient de renforcer et de développer de façon plus stratégique les structures multilatérales de la PEV afin de promouvoir efficacement les priorités de la politique étrangère de l'Union ...[+++]


The economic adjustment capacity and the track record of the Member State concerned as regards compliance with earlier recommendations issued under this Regulation and other recommendations issued under Article 121 TFEU as part of multilateral surveillance, in particular the broad guidelines for the economic policies of the Member States and of the Union, should also be considered.

La capacité d’ajustement économique de l’État membre concerné et la manière dont il s’est conformé à des recommandations antérieures émises au titre du présent règlement et à d’autres recommandations émises au titre de l’article 121 du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne dans le cadre de la surveillance multilatérale, en particulier les grandes orientations des politiques économiques des États membres et de l’Union devraient également être prises en compte.


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