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Burst can detector
Burst can detector gear
Burst can monitor
Burst cartridge detector
CoR-EESC Political Monitoring Group
EESC-CoR Political Monitoring Group
Failed element monitor
Failed fuel element monitor
Fuel storage tank monitoring
Image monitor
Monitor fuel storage tanks
Monitor tamping car
Monitoring diesel and gasoline storage tanks
Monitoring element
Monitoring fuel storage tanks
Monitoring of ballast tamper ballast tamper monitoring
Narrow-bezel monitor
Narrow-frame monitor
Operate railway cargo monitoring equipment
Operate railway cargo monitoring technologies
Operate railway freight monitoring technologies
PMG
Picture monitor
Political Monitoring Group
Political monitoring group with the CoR
Slim-bezel monitor
Slim-frame monitor
Tamping car monitoring
Tamping machine monitoring
Television monitor
Thin-bezel monitor
Thin-frame monitor
Use railway freight monitoring technologies
Viewing monitor

Vertaling van "Monitoring element " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


burst can detector | burst can detector gear | burst cartridge detector | burst can monitor | failed element monitor

détecteur de rupture de gaine | DRG | détecteur d'éléments défectueux | moniteur de rupture de gaine


failed fuel element monitor

moniteur de défauts d'éléments combustibles | moniteur de rupture de gaine


monitoring of ballast tamper ballast tamper monitoring | tamping machine monitoring | monitor tamping car | tamping car monitoring

surveiller une machine de bourrage de voies ferrées


slim-bezel monitor | thin-bezel monitor | narrow-bezel monitor | thin-frame monitor | slim-frame monitor | narrow-frame monitor

moniteur à encadrement étroit | moniteur à cadre étroit | moniteur à encadrement mince | moniteur à cadre mince


fuel storage tank monitoring | monitoring fuel storage tanks | monitor fuel storage tanks | monitoring diesel and gasoline storage tanks

surveiller des cuves de stockage de carburant


CoR-EESC Political Monitoring Group | EESC-CoR Political Monitoring Group | Political Monitoring Group | political monitoring group with the CoR | PMG [Abbr.]

groupe de monitorage politique | groupe de monitorage politique CESE-CdR | GMP [Abbr.]


operate railway cargo monitoring technologies | use railway freight monitoring technologies | operate railway cargo monitoring equipment | operate railway freight monitoring technologies

utiliser des technologies de surveillance du fret ferroviaire


image monitor | picture monitor | television monitor | viewing monitor

écran de contrôle | récepteur de contrôle


failed fuel element monitor

moniteur de rupture de gaine [ moniteur de défauts d'éléments combustibles ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(8a) Competent authorities and marketing authorisation holders increasingly engage in contractual agreements to provide patients with access to innovative treatments by including a medicinal product in the scope of public health insurance systems whilst monitoring elements agreed upfront and for a defined period of time in order, in particular, to address evidentiary uncertainties relating to the effectiveness and/or relative efficacy or the appropriate use of a specific medicinal product.

(8 bis) Les autorités compétentes et les titulaires d'autorisation de mise sur le marché concluent de plus en plus souvent des accords contractuels visant à donner accès aux patients à des traitements novateurs, en permettant la prise en charge d'un médicament par les systèmes publics d'assurance-maladie tout en contrôlant des éléments convenus en amont et pour une période de temps déterminée, dans le but, notamment, de résoudre les incertitudes en matière de preuve de l'efficacité, de l'efficacité relative ou de l'utilisation appropriée d'un médicament donné.


voluntary contractual agreements concluded voluntarily between public authorities and the marketing authorisation holder for a medicinal product , that have as their object to enable include a medicinal product under the scope of a public health insurance system while monitoring elements agreed upfront among both parties relating to the effectiveness and/or relative efficacy or the appropriate use of the given medicinal product, and with a view to enabling the effective provision of this that medicine to patients under specific conditions and during an agreed period of time ; [Am. 21]

aux accords contractuels volontaires passés volontairement entre les pouvoirs publics et le titulaire d’une autorisation de mise sur le marché d’un médicament , dont le but est de permettre la prise en charge d'un médicament par un système public d’assurance-maladie tout en contrôlant des éléments déterminés en amont par les deux parties en ce qui concerne l'efficacité, l'efficacité relative ou l'utilisation appropriée du médicament en question, et d’assurer la fourniture efficace de ce médicament aux patients dans des conditions spécifiques et pour une période de temps convenue ; [Am. 21]


(8a) In addition to conventional measures laid down by law, regulation or administrative action to regulate the conditions of public funding of medicinal products, public authorities are increasingly engaging in agreements which aim at providing patient access to innovative treatments by including a medicinal product in the scope of the public health insurance system whilst monitoring elements agreed upfront with the marketing authorisation holder.

(8 bis) Outre les mesures usuelles, qu'elles soient de nature législative, réglementaire ou administrative, visant à édicter les conditions du financement public des médicaments, les pouvoirs publics concluent de plus en plus souvent des accords visant à donner aux patients l'accès à des traitements innovants, en permettant la prise en charge d'un médicament par les systèmes publics d'assurance-maladie tout en contrôlant des éléments convenus en amont avec les titulaires d'autorisations de mise sur le marché.


(a) contractual agreements concluded voluntarily between public authorities and the holder of a marketing authorisation, that have as their object to include a medicinal product under the scope of a health insurance system while monitoring elements agreed upfront among both parties relating to the effectiveness and/or relative efficacy or the appropriate use of the given medicinal product, and with a view to enabling the effective provision of that medicine to patients under specific conditions and during an agreed period of time;

(a) aux accords contractuels volontaires passés entre les pouvoirs publics et le titulaire d'une autorisation de mise sur le marché, dont le but est de permettre la prise en charge d'un médicament par un système public d’assurance-maladie tout en contrôlant des éléments déterminés en amont par les deux parties en ce qui concerne l'efficacité, l'efficacité relative ou l'utilisation appropriée du médicament en question, et d'assurer la fourniture efficace de ce médicament aux patients dans des conditions spécifiques et pour une période de temps convenue;


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(8a) Competent authorities and marketing authorisation holders increasingly engage in contractual agreements to provide patients with access to innovative treatments by including a medicinal product in the scope of public health insurance systems whilst monitoring elements agreed upfront and for a defined period of time in order, in particular, to address evidentiary uncertainties relating to the effectiveness and/or relative efficacy or the appropriate use of a specific medicinal product.

(8 bis) Les autorités compétentes et les titulaires d'autorisation de mise sur le marché concluent de plus en plus souvent des accords contractuels visant à donner accès aux patients à des traitements novateurs, en permettant la prise en charge d'un médicament par les systèmes publics d'assurance-maladie tout en contrôlant des éléments convenus en amont et pour une période de temps déterminée, dans le but, notamment, de résoudre les incertitudes en matière de preuve de l'efficacité, de l'efficacité relative ou de l'utilisation appropriée d'un médicament donné.


3. In addition to the elements referred to in paragraphs 1 and 2 of this Article, Member States may require further elements to be included in the monitoring plan of installations to meet the requirements of Article 24(1) of Commission Decision 2011/278/EU of 27 April 2011 determining transitional Union-wide rules for harmonised free allocation of emission allowances pursuant to Article 10a of Directive 2003/87/EC of the European Parliament and of the Council , including a summary of a procedure ensuring the following:

3. Outre les éléments visés aux paragraphes 1 et 2 du présent article, les États membres peuvent exiger que d’autres éléments figurent dans le plan de surveillance des installations pour répondre aux exigences de l’article 24, paragraphe 1, de la décision 2011/278/UE de la Commission du 27 avril 2011 définissant des règles transitoires pour l’ensemble de l’Union concernant l’allocation harmonisée de quotas d’émission à titre gratuit conformément à l’article 10 bis de la directive 2003/87/CE du Parlement européen et du Conseil , notamment le résumé d’une procédure garantissant:


(5)in addition to elements listed in point 4, a detailed description of the monitoring methodology where NO emissions are monitored, where appropriate in the form of description of the written procedures applied, including a description of the following:

outre les éléments énumérés au point 4, une description détaillée de la méthode de surveillance à employer pour les émissions de NO, le cas échéant sous la forme d’une description des procédures écrites appliquées, décrivant notamment:


in addition to elements listed in point 4, a detailed description of the monitoring methodology where NO emissions are monitored, where appropriate in the form of description of the written procedures applied, including a description of the following:

outre les éléments énumérés au point 4, une description détaillée de la méthode de surveillance à employer pour les émissions de NO, le cas échéant sous la forme d’une description des procédures écrites appliquées, décrivant notamment:


The monitoring plan shall consist of a detailed, complete and transparent documentation of the monitoring methodology of a specific installation or aircraft operator and shall contain at least the elements laid down in Annex I.

Le plan de surveillance décrit de façon détaillée, exhaustive et transparente la méthode de surveillance appliquée par une installation spécifique ou par un exploitant d’aéronef donné, et contient au moins les éléments indiqués à l’annexe I.


The Commission shall adopt the measures required under Note 8 on monitoring frequencies, and Note 9 on monitoring frequencies, monitoring methods and the most relevant locations for monitoring points in Annex II. Those measures, designed to amend non-essential elements of this Directive, shall be adopted in accordance with the regulatory procedure with scrutiny referred to in Article 12(3).

La Commission arrête les mesures requises en vertu des notes 8 au sujet des fréquences de contrôle et 9 au sujet des fréquences de contrôle, des méthodes de contrôle et des points de contrôle les plus appropriés à l’annexe II. Ces mesures, qui visent à modifier des éléments non essentiels de la présente directive en la complétant, sont arrêtées en conformité avec la procédure de réglementation avec contrôle visée à l’article 12, paragraphe 3.


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