Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acid lead arsenate
Acid lead orthoarsenate
Aerial lead
Antenna down-lead
Antenna lead
Antenna lead-in
Antenna lead-in wire
Anti-dazzle headlamp
Arsenate of lead
Arseniate of lead
Audible warning device
Automobile
Car
Dibasic lead arsenate
Dipped-beam headlamp
Down-lead
Fog lamp
Ground hauling
Ground logging
Ground snigging
Ground-lead cable logging
Ground-lead hauling
Ground-lead logging
Ground-line cable logging
Ground-line logging
Lead
Lead acid arsenate
Lead arsenate
Lead arseniate
Lead engine
Lead hydrogenarsenate
Lead insurer
Lead locomotive
Lead unit
Lead vehicle
Lead-in
Leader
Leading company
Leading engine
Leading insurer
Leading line
Leading locomotive
Leading office
Leading underwriter
Leading unit
Leading vehicle
Light
Lighting system
Low-lead cable logging
Low-lead logging
Main-beam headlamp
Motor car
Personal automobile
Private car
Side marker lamp
Signalling device
Stop lamp
Tourist vehicle
Transport equipment
Transport facilities
Vehicle
Vehicle signals

Vertaling van "Leading vehicle " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




lead hydrogenarsenate [ acid lead arsenate | acid lead orthoarsenate | arsenate of lead | arseniate of lead | dibasic lead arsenate | lead acid arsenate | lead arsenate | lead arseniate ]

hydrogénoarsénate de plomb [ hydrogénoarséniate de plomb | arsénate de plomb | arséniate de plomb ]


vehicle [ transport equipment | transport facilities ]

véhicule [ matériel de transport | matériel roulant ]


ground hauling | ground logging | ground snigging | ground-lead cable logging | ground-lead hauling | ground-lead logging | ground-line cable logging | ground-line logging | low-lead cable logging | low-lead logging

léphérage au sol


antenna lead-in wire [ antenna lead-in | lead-in | antenna down-lead | down-lead | antenna lead | aerial lead ]

câble de descente d'antenne [ descente d'antenne ]


lead locomotive [ leading locomotive | lead engine | leading engine | lead unit | leading unit ]

locomotive de tête [ engin de tête | unité de tête ]


leading insurer | leading underwriter | leading office | leading company | lead insurer | leader | leading line

apériteur | compagnie apéritrice | société apéritrice | compagnie gérante


motor car [ automobile | car | personal automobile | private car | tourist vehicle ]

automobile [ véhicule automobile | voiture | voiture automobile | voiture de tourisme | voiture particulière ]


signalling device [ anti-dazzle headlamp | audible warning device | dipped-beam headlamp | fog lamp | light | lighting system | main-beam headlamp | side marker lamp | stop lamp | vehicle signals ]

dispositif de signalisation [ avertisseur sonore | dispositif d'éclairage | feu d'éclairage | feu de brouillard | feu de croisement | feu de position | feu de route | feu de stop | phare (signalisation) | signalisation du véhicule ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The main mechanisms for the public sector intervention, in contributing to this business case, are: promoting standardisation - leading to market harmonisation, larger volumes and lower manufacturing costs; promoting awareness and information - leading to an increased demand of safety systems and consumers' willingness to pay for advanced safety features; and working together with appropriate partners (public and private sectors) in introducing financial incentives for the buyers of vehicles equipped with advanced safety systems.

Les principaux mécanismes d'intervention du secteur public à prendre en compte dans le cadre de cette analyse de rentabilité consistent à promouvoir la normalisation, qui permet l'harmonisation du marché et la production de volumes plus importants pour un moindre coût de fabrication, à faire oeuvre de sensibilisation et d'information, en vue de stimuler la demande de systèmes de sécurité et de faire accepter par les consommateurs l'idée de payer pour bénéficier de fonctions de sécurité avancées, et à collaborer avec les partenaires compétents (du public et du privé) pour mettre en place des incitations financières pour l'acquisition de véhicules équipés de systèmes ...[+++]


With these systems, which can operate either autonomously on-board the vehicle, or be based on vehicle-to-vehicle or vehicle-to-infrastructure communication (co-operative systems), the number of accidents and their severity can be reduced, leading equally to a reduction of the number of fatalities and injuries.

Ces systèmes, qui fonctionnent soit de façon autonome à bord du véhicule soit par communication «de véhicule à véhicule» ou «de véhicule à infrastructure» (systèmes coopératifs), permettent de réduire le nombre d'accidents et leur gravité, ainsi que, dans les mêmes proportions, le nombre de tués et de blessés.


Secondly, relying solely on the automotive manufacturers' business case leads to introduction of the new safety features in the high-end range of vehicles first, then into the mid-range vehicles and finally to the small and compact cars.

En deuxième lieu, si elle repose uniquement sur l'analyse de rentabilité des constructeurs automobiles, la mise sur le marché des nouvelles fonctions de sécurité s'effectuera dans un premier temps pour les séries haut de gamme, puis pour les véhicules de gamme intermédiaire et enfin pour les voitures de petite taille et les compactes.


The leading vehicles of these actions were the trans-national European citizens' projects co-funded by the Commission.

Le plan D a eu comme fer de lance six projets transnationaux de citoyens européens cofinancés par la Commission.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The expiry dates recently set in the revision of Annex II (Decision 2008/689/EC ) to the ELV Directive 2000/53/EC (end of 2010 for new vehicle types) for the use of lead in the few remaining applications will jeopardise the introduction of environmental and safety vehicle applications where technical alternatives for lead are not available.

Les dates d’expiration (fin de 2010 pour les nouveaux types de véhicules) récemment fixées dans l’annexe II de la directive 2000/53/CE relative aux véhicules hors d’usage, telle que modifiée par la décision 2008/689/CE , concernant l’utilisation du plomb dans les quelques derniers matériaux et composants restants risquent de compromettre l’introduction de matériaux et composants répondant aux normes environnementales et de sécurité là où des solutions techniques de remplacement pour le plomb ne sont pas disponibles.


The expiry dates recently set in the revision of Annex II (Decision 2008/689/EC) to the ELV Directive 2000/53/EC (end of 2010 for new vehicle types) for the use of lead in the few remaining applications will jeopardise the introduction of environmental and safety vehicle applications where technical alternatives for lead are not available.

Les dates d'expiration (fin de 2010 pour les nouveaux types de véhicules) récemment fixées dans l'annexe II de la directive 2000/53/CE relative aux véhicules hors d'usage, telle que modifiée par la décision 2008/689/CE, concernant l'utilisation du plomb dans les quelques derniers matériaux et composants restants risquent de compromettre l'introduction de matériaux et composants répondant aux normes environnementales et de sécurité là où des solutions techniques de remplacement pour le plomb ne sont pas disponibles.


1.2. ‘bonnet leading edge reference line’ means the geometric trace of the points of contact between a straight edge 1 000 mm long and the front surface of the bonnet, when the straight edge, held parallel to the vertical longitudinal plane of the vehicle and inclined rearwards by 50 ° and with the lower end 600 mm above the ground, is traversed across and in contact with the bonnet leading edge.

1.2. «ligne de référence du bord avant du capot», la trace géométrique des points de contact entre une ligne droite de 1 000 mm de long et la face antérieure du capot, lorsque la ligne droite, maintenue parallèlement au plan longitudinal vertical du véhicule et inclinée de 50° vers l’arrière, l’extrémité inférieure étant située à 600 mm au-dessus du sol, est déplacée à travers et contre le bord avant du capot.


11. Clean and energy efficient vehicles initially have a higher price than conventional ones. Creating sufficient demand for such vehicles should ensure that economies of scale can lead to cost reductions.

(11) Les véhicules propres et économes en énergie ont au départ un prix plus élevé que celui des véhicules traditionnels. Créer une demande suffisante pour ces véhicules devrait permettre des économies d’échelle entraînant une diminution des prix.


On that, I would have liked to see better account taken of several amendments, but it has to be clear to us from the outset that diversions, speed restrictions and rules on the intervals between vehicles are necessary in those places where they make sense and will not lead to serious traffic jams, as is professional training for drivers of heavy goods vehicles – for it is particularly in connection with the transport of hazardous loads that we have seen particularly serious accidents.

À cet égard, j’aurais aimé que plusieurs amendements soient davantage pris en compte, mais nous devons savoir très clairement dès le départ que des déviations, des limitations de vitesse et des règles sur la distance entre les véhicules sont nécessaires là où elles sont pertinentes et n’entraîneront pas de grands embouteillages - au même titre que la formation professionnelle des conducteurs de poids lourds, car les accidents les plus graves enregistrés jusqu’ici impliquaient généralement des véhicules transportant des marchandises dangereuses.


In the case of a bi-fuelled gas vehicle, a deficiency granted in accordance with section 4.5 may be carried-over for a period of three years after the date of type-approval of the vehicle type unless it can be adequately demonstrated that substantial vehicle hardware modifications and additional lead-time beyond three years would be necessary to correct the deficiency.

Pour les véhicules à bicarburation, un défaut admis conformément au point 4.5 peut subsister pendant une période de trois ans après la date de réception du type de véhicule, sauf s'il peut être prouvé qu'il faudrait apporter des modifications importantes à la construction du véhicule et allonger le délai d'adaptation au-delà de trois pour corriger le défaut.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Leading vehicle' ->

Date index: 2023-02-04
w