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Acid lead arsenate
Acid lead orthoarsenate
Aerial lead
Antenna down-lead
Antenna lead
Antenna lead-in
Antenna lead-in wire
Arsenate of lead
Arseniate of lead
Computer Date Crisis
Coping mechanisms in cases of crisis
Coping strategies in crisis cases
Crisis intervention
Dibasic lead arsenate
Down-lead
Ground hauling
Ground logging
Ground snigging
Ground-lead cable logging
Ground-lead hauling
Ground-lead logging
Ground-line cable logging
Ground-line logging
Intervention in crisis
Lead
Lead acid arsenate
Lead arsenate
Lead arseniate
Lead crisis
Lead hydrogenarsenate
Lead insurer
Lead part
Lead role
Lead-in
Leader
Leading company
Leading insurer
Leading line
Leading office
Leading part
Leading role
Leading underwriter
Low-lead cable logging
Low-lead logging
Sexual Assault Crisis Centre
Sexual Assault Crisis Centre of Essex County
T 12 electrical lead assembly
T 12 electrical lead assy
T 49.5 electrical lead assembly
T 49.5 electrical lead assy
Windsor Sexual Assault Crisis Centre
Year 2000 Computing Crisis
Year 2000 Crisis
Year 2000 Date Crisis

Vertaling van "Lead crisis " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Year 2000 Computing Crisis | Year 2000 Crisis | Year 2000 Date Crisis | Computer Date Crisis

crise de l'an 2000


lead hydrogenarsenate [ acid lead arsenate | acid lead orthoarsenate | arsenate of lead | arseniate of lead | dibasic lead arsenate | lead acid arsenate | lead arsenate | lead arseniate ]

hydrogénoarsénate de plomb [ hydrogénoarséniate de plomb | arsénate de plomb | arséniate de plomb ]


ground hauling | ground logging | ground snigging | ground-lead cable logging | ground-lead hauling | ground-lead logging | ground-line cable logging | ground-line logging | low-lead cable logging | low-lead logging

téléphérage au sol


coping mechanisms in cases of crisis | intervention in crisis | coping strategies in crisis cases | crisis intervention

intervention en situation de crise


antenna lead-in wire [ antenna lead-in | lead-in | antenna down-lead | down-lead | antenna lead | aerial lead ]

câble de descente d'antenne [ descente d'antenne ]


Sexual Assault Crisis Centre of Essex County [ Sexual Assault Crisis Centre | Windsor Sexual Assault Crisis Centre ]

Sexual Assault Crisis Centre of Essex County [ Sexual Assault Crisis Center | Windsor Sexual Assault Crisis Centre ]


leading insurer | leading underwriter | leading office | leading company | lead insurer | leader | leading line

apériteur | compagnie apéritrice | société apéritrice | compagnie gérante


T 12 electrical lead assembly | T 12 electrical lead assy | T 49.5 electrical lead assembly | T 49.5 electrical lead assy

harnais de T 12 | harnais T 12


lead | leading part | leading role | lead part | lead role

rôle principal | premier rôle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Today's announcement is the latest in a significant number of EU-led actions in response to the crisis, notably: the EU co-hosted donors' conference, which took place in Geneva in October, at which the European Union pledged the leading amount of new funding, and together the EU and its Member States pledged almost half of the overall amount; the EU's initiative to lead the resolution at the United Nations Human Rights Council to establish an independent, international Fact-Finding Mission for the situation in Northern Rakhine State, ...[+++]

L'annonce de ce jour est la dernière d'une longue liste d'actions menées par l'UE en réponse à la crise, notamment: la conférence des donateurs co-organisée par l'UE, qui a eu lieu à Genève en octobre dernier et à l'occasion de laquelle l'Union européenne s'est engagée à fournir le montant le plus élevé du nouveau financement, et l'UE et ses États membres se sont engagés à fournir ensemble près de la moitié du montant global; l'initiative de l'UE visant à porter la résolution du Conseil des droits de l'homme des Nations unies créant une mission d'établissement des faits internationale indépendante sur la situation dans le nord de l'État d'Arakan et prolongeant ensuite le mandat de cette mission; ainsi que plusieurs visites de haut niveau ...[+++]


The Five Presidents' Report and the Reflection Paper on the Deepening of the Economic and Monetary Union set out important principles, which remain valid: a stabilisation instrument should minimise moral hazard and not lead to permanent transfers; be strictly conditional on clear criteria and continuous sound policies, in particular those leading to more convergence within the euro area; be developed within the EU legal framework; be open and transparent vis-à-vis all Member States; and not duplicate the role of the European Stability Mechanism – the future European Monetary Fund – as a crisis ...[+++]

Le rapport des cinq présidents et le document de réflexion sur l'approfondissement de l'Union économique et monétaire ont défini des principes majeurs qui restent valables: un instrument de stabilisation devrait réduire l'aléa moral et ne devrait pas conduire à des transferts permanents; il devrait être strictement subordonné à des critères clairs et à des politiques saines et continues, en particulier celles conduisant à une plus grande convergence au sein de la zone euro; il devrait être élaboré dans le cadre juridique de l'UE; il devrait être ouvert et transparent pour tous les États membres; et il ne devrait pas jouer le même rôle que le Mécanisme européen de stabilité - le futur Fonds monétaire européen - en tant qu'instrument de g ...[+++]


The EU is the leading donor in the international response to the Syrian crisis, with over €5 billion from the EU and Member States collectively in humanitarian, development, economic and stabilisation assistance.

Avec plus de 5 milliards d'€ d'aide humanitaire, d'aide au développement, d'aide économique et d'aide à la stabilisation alloués collectivement, l'UE et ses États membres constituent le principal donateur dans la réponse apportée par la communauté internationale à la crise syrienne.


The federal government must take the lead in ensuring the crisis does not lead to economic disaster.

Le gouvernement fédéral doit prendre l'initiative et s'assurer que cette crise ne prenne pas des allures de désastre économique.


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The problem with the minister's argument is that he is the one who is most likely to tell Canadians bluntly that there is no crisis in Canada, that the deficit has been taken care of, that we have no deficit problem, that there is no budget crisis, that we are different than other countries and that we lead the G7.

Le problème avec la position du ministre, c'est qu'il est le premier à dire clairement aux Canadiens qu'il n'y a pas de crise au Canada, que le déficit est réglé, qu'il n'y a pas de problème de déficit, qu'il n'y a pas de crise budgétaire, qu'on est différents des autres et qu'on est en tête des pays du G7.


Welcomes the recent adoption by the Council of guidelines on the implementation of the consular Lead State concept for the designation of a Lead State in the event of a major crisis and calls for a wider interpretation of Article 20 of the EC Treaty regarding the consular and diplomatic protection actually afforded to Union citizens.

se félicite de l'adoption récente par le Conseil de lignes directrices relatives à la mise en œuvre du concept d'État pilote en matière consulaire en vue de la désignation d'un l'État pilote en cas de crise majeure et demande une interprétation plus large de l'article 20 du traité CE en ce qui concerne la protection consulaire et diplomatique effectivement assurée aux citoyens de l'Union.


In particular, as a consequence of the crisis on financial markets, banks are deleveraging and becoming much more risk-averse than in previous years, leading to a credit squeeze.

En particulier, du fait de la crise qui sévit sur les marchés financiers, les banques ont recours au mécanisme de l'effet de levier inversé et prennent moins de risques qu'au cours de ces dernières années, avec pour conséquence un resserrement du crédit.


If there were a crisis, the right kinds of things would happen, perhaps under the lead of the Clerk of the Privy Council, perhaps under the lead of the CDS with existing arrangements that are continuing to evolve and be fine-tuned between the various agencies who are working very hard to coordinate their efforts.

Si une crise devait survenir, les bonnes choses se produiraient, par exemple sous la direction du greffier du Conseil privé, peut-être sous la direction du CEMD au moyen d'ententes existantes qui continuent d'évoluer et d'être mises au point par les divers organismes qui travaillent très dur pour coordonner leurs efforts.


Where it says country, I will substitute that by saying the past government was too dumb to understand that 25 years of high deficits would lead to a debt and tax crisis and maybe too dumb to understand that another 10 years of uncompetitive taxes and regulations would lead to a permanently reduced standard of living.

Il y est question d'«un pays»—je parlerais plutôt du gouvernement précédent—«trop bête pour comprendre que 25 années de déficits élevés entraîneraient une crise de l'endettement et des impôts, et peut-être trop bête pour comprendre que dix autres années d'impôts et de règlements défavorables à la compétition auraient pour effet de diminuer de façon permanente le niveau de vie de sa population».


The government would determine the lead department, whether it be the RCMP, the Solicitor General, the Department of National Defence or whatever other department, except in the case of an aid of the civil power when we automatically become the lead department in dealing with something like the Oka crisis.

Le gouvernement déterminerait le ministère responsable, que ce soit la GRC, le solliciteur général, le ministère de la Défense ou un autre ministère, sauf en cas d'aide au pouvoir civil, parce que c'est alors nous qui prenons automatiquement la tête des opérations pour faire face à une situation comme la crise d'Oka.


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