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Conduct fact finding
Conduct fact finding mission
Dispositive fact
Evidential fact
Evidentiary fact
Factum probans factum probans
General-job assistive training device
Give an account of tourism strategies
Job fact
Job fact sheet
Jural fact
Juridical fact juridical fact
Main fact
Main fact in issue
Perform fact finding activities
Position job facts
Principal fact
Probative fact probative fact
Report on facts of tourism
Report tourism facts
Report touristic facts
Ultimate fact
Undertake fact finding

Vertaling van "Job fact " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE






Syndrome with characteristics of precocious puberty (due to Leydig cell hyperplasia), progressive spastic paraplegia and intellectual deficit. It has been described in two brothers. The fact that other family members displayed brisk reflexes and dysa

syndrome de parésie spastique-puberté précoce


conduct fact finding mission | undertake fact finding | conduct fact finding | perform fact finding activities

faire des constatations


main fact | main fact in issue | principal fact | ultimate fact

fait principal


evidential fact | evidentiary fact | factum probans factum probans | probative fact probative fact

fait probatoire


dispositive fact | jural fact | juridical fact juridical fact

fait juridique


give an account of tourism strategies | report on facts of tourism | report tourism facts | report touristic facts

rendre compte de faits touristiques


General-job assistive training device

dispositif d’aide à l’apprentissage de tâches générales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[10] ILO, Green jobs : facts and figures, 2008.

[10] OIT, «Emplois verts - Faits et chiffres», 2008.


Although the success of prevention and activation depends on many contextual and individual factors, some general conclusions can be drawn as to the effectiveness of typical measures : training measures prove to be effective for particular target groups (e.g. women re-entering the labour market, educated immigrants) ; the results with subsidised employment are mixed (subsidised employment in the private sector being more effective than job creation in the public sector) ; self employment grants show positive results, although the scope for wide application of such formula may be limited ; job-search assistance as a basic measure seems ...[+++]

Bien que le succès de la prévention et de l'activation dépende de nombreux facteurs contextuels et individuels, il est possible de tirer quelques conclusions générales sur l'efficacité de mesures caractéristiques: les actions de formation s'avèrent efficaces pour certains groupes cibles (par exemple les femmes réintégrant le marché du travail, les immigrants qualifiés); les résultats obtenus avec les emplois subventionnés sont inégaux (l'emploi subventionné dans le secteur privé étant plus efficace que la création d'emplois dans le secteur public); les aides à l'emploi non salarié donnent des résultats positifs, mais les possibilités d'élargir l'application de ce type de formule sont limitées; l'assistance dans la recherche d'un emploi c ...[+++]


In fact, over the last two years, there has been a strong demand for measures to support the reallocation of resources between firms and occupations. These measures include changes in employment protection legislation and business practices related to corporate restructuring, as well as appropriate training and activation policies that, together with suitably designed unemployment benefit systems, help displaced workers towards different jobs and professions.

En effet, on a assisté, ces deux dernières années, à une forte demande de mesures favorisant la redistribution des ressources entre les entreprises et les secteurs professionnels, parmi lesquelles des modifications de la législation en matière de protection de l’emploi et des pratiques des entreprises en matière de restructuration, ainsi que des politiques de formation et d’insertion professionnelle appropriées qui, conjuguées à des systèmes d’indemnisation du chômage bien pensés, aident les travailleurs victimes de suppressions d’emplois à se tourner vers d’autres emplois ou d’autres métiers.


[3] It is a fact that those who move from unemployment to jobs of low quality - in particular jobs without training opportunities - often remain at high risk of becoming unemployed again.

Il est un fait avéré que les personnes qui passent du chômage à des emplois de qualité médiocre - en particulier ceux sans possibilité de formation - courent davantage le risque de se retrouver à nouveau au chômage.


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As regards the applicant’s first argument, the Tribunal notes that it is clear, from a simple comparison between the list of the functions to be performed by the temporary agent in grade AD 5 who was to be recruited, as given in the vacancy notice, and the list of functions in the job description for the post occupied by the applicant when he was a seconded national expert, that that argument has no basis in fact.

En ce qui concerne le premier argument du requérant, le Tribunal constate qu’il résulte d’une simple comparaison entre l’énumération des fonctions qui devaient être exercées par l’agent temporaire de grade AD 5 qui serait recruté, telle qu’elle ressort de l’avis de vacance, et celle figurant dans la fiche correspondant au poste occupé par le requérant lorsqu’il était expert national détaché que cet argument manque en fait.


Press release: European Commission proposes to increase pre-financing to promote youth employment Memo: Accelerated pre-financing for the Youth Employment Initiative Youth Employment Initiative funding map Info graphic: Youth Employment Initiative Fact sheet: Youth Guarantee – making it happen Fact sheet: Addressing youth unemployment in the EU DG Employment: Youth Guarantee website DG Employment: Youth employment website European Alliance for Apprenticeships 2013 Communication: A call to action on youth unemployment 2013 Communication on Youth Employment Initiative 2012 Communication on Moving Youth into Employment EUROFOUND: European ...[+++]

Communiqué de presse: Initiative pour l’emploi des jeunes Mémo: Préfinancement accéléré concernant l’initiative pour l’emploi des jeunes Youth Employment Initiative funding map Informations graphiques: Initiative pour l'emploi des jeunes Fiche d'information: Youth Guarantee – making it happen Fiche d'information: Addressing youth unemployment in the EU DG Emploi: site web consacré à la garantie pour la jeunesse DG Emploi: site web consacré à l’emploi des jeunes Alliance européenne pour l’apprentissage Communication de 2013: Un appel à l’action contre le chômage des jeunes Communication de 2013: Une Initiative pour l’emploi des jeunes Communication de 2012: Faire accéder les jeunes à l'emploi EUROFOUND : Fondation européenne pour l’amélior ...[+++]


In fact, the then minister of finance referred to the Canadian corporate sector as the job creators and made the leap of believing that if we were to cut corporate taxes to far lower than any other country in the OECD, in fact to half the corporate tax rate of the United States, the job creators, the large corporations, would plow that money back into job creation.

En effet, le ministre des Finances de l'époque avait affirmé que les grandes sociétés canadiennes étaient les créateurs d'emplois par excellence et que, partant de cette conviction, si nous réduisions leur taux d'imposition bien plus que tout autre pays de l'OCDE — plus précisément, à la moitié de celui des États-Unis — , les créateurs d'emplois, les grandes sociétés, réinjecteraient cet argent dans la création d'emplois.


As the world economy moves increasingly to knowledge-based jobs and very mobile jobs, then in fact the fabric of communities is one of the real assets or liabilities that you can have and working on the social side in fact may be a very successful economic strategy as well.

L'économie mondiale s'orientant de plus en plus vers des emplois fondés sur la matière grise qui sont très mobiles, le tissu des collectivités est un des vrais atouts ou obstacles pour les entreprises et la politique sociale peut en fait se révéler être une très bonne stratégie économique.


When we look at all of that key criteria, the fact that the jobs the government has created are precarious jobs, part-time and temporary overwhelmingly, that they pay $10,000 a year less than the family sustaining jobs, the full-time jobs, the manufacturing jobs, the value added jobs that existed in the economy before, we cannot blame Canadian families for coping as best they can with what has been a series of government policies that have made Canadian families poor.

Quand on examine tous les critères clés, soit le fait que les emplois créés par le gouvernement sont en très grande partie des emplois précaires, à temps partiel et de nature temporaire, que le salaire associé à ces emplois est inférieur de 10 000 $ à celui des emplois qui permettent de subvenir aux besoins des familles, des emplois à temps plein, dans le secteur manufacturier, et des emplois à valeur ajoutée qui ont disparu, il n'est pas possible de rejeter le blâme sur les familles canadiennes. Celles-ci essaient tant bien que mal de joindre les deux bouts, malgré toutes les politiques gouvernementales qui ont pour effet de les appauvr ...[+++]


When we look at the facts, we can seen that jobs, in fact more than half a million new jobs, have been created in the economy. Our economic and job creation policies work.

Lorsqu'on vérifie les faits, on s'aperçoit que des emplois ont été créés dans l'économie, en fait plus d'un demi-million d'emplois, et que nos politiques économiques et nos politiques de création d'emplois marchent.




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'Job fact' ->

Date index: 2024-12-25
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