Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on classroom guidance strategies
Advises on classroom guidance strategies
Advising on classroom guidance strategies
Career counselling
Career guidance
Confer on classroom guidance strategies
Contribute customer guidance on product selection
EAGGF Guidance Section
EAGGF Guidance Section aid
EGT indicator
Educational guidance
European Fisheries Guidance Fund
Exhaust gas temperature indicator
FIFG
Financial Instrument for Fisheries Guidance
Furnish customer guidance on product selection
GN&C
Guidance practitioner
Guidance specialist
Indicative guidance
Jet pipe temperature indicator
Occupational guidance
Pedagogical guidance
Provide customer guidance on product selection
Provide customers with guidance on product selection
T.G.T. indicator
T4 indicator
T7 indicator
Turbine discharge temperature indicator
Turbine gas temperature indicator
Vocational guidance
Vocational guidance counsellor
Vocational guidance specialist

Traduction de «Indicative guidance » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
indicative guidance

directive indicative | orientation indicative


contribute customer guidance on product selection | furnish customer guidance on product selection | provide customer guidance on product selection | provide customers with guidance on product selection

conseiller des clients sur le choix de produits


advises on classroom guidance strategies | confer on classroom guidance strategies | advise on classroom guidance strategies | advising on classroom guidance strategies

conseiller des stratégies d'orientation dans les classes | recommander des stratégies d'orientation dans les classes


guidance practitioner | guidance specialist | vocational guidance counsellor | vocational guidance specialist

conseiller d'orientation | spécialiste de l'orientation | spécialiste de l'orientation professionnelle


GN&C | ships guidance, navigation and control | guidance, navigation and control | guidance, navigation and control of vehicles

guidage, navigation et contrôle


career counselling | career guidance | occupational guidance | vocational guidance

guidance professionnelle | orientation professionnelle


educational guidance [ pedagogical guidance ]

orientation scolaire [ orientation pédagogique ]


EAGGF Guidance Section [ EAGGF Guidance Section aid ]

FEOGA-Orientation [ concours du FEOGA Orientation | FEOGA, section «Orientation» ]


FIFG [ European Fisheries Guidance Fund | Financial Instrument for Fisheries Guidance ]

IFOP [ fonds européen d'orientation de la pêche | instrument financier d'orientation de la pêche ]


exhaust gas temperature indicator | turbine discharge temperature indicator | turbine gas temperature indicator | jet pipe temperature indicator | EGT indicator | T.G.T. indicator | T4 indicator | T7 indicator

indicateur température tuyère | indicateur température des gaz d'éjection | indicateur température sortie turbine
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Although there are recommendations coming from a professional body that provide guidance to us, as I indicated in my opening statement, even the professional literature says that words, recommendations, and guidance can't be formed for all situations that might arise.

Bien qu'un organisme professionnel ait formulé en cette matière des recommandations dont nous pouvons nous inspirer pour nous guider dans nos décisions, il demeure, comme je l'ai indiqué dans mon exposé d'introduction, que même la littérature professionnelle qui traite de ces questions signale que les mots, les recommandations et les lignes directrices ne sauraient valoir pour toutes les situations susceptibles de se présenter.


5. RECALLS the 2006 Indicative Guidance on Handling Impact Assessment in the Council and INVITES the COREPER to consider ways to enhance its implementation, through the involvement of the various configurations of the Council including ECOFIN and COMPET, to assess the economic and public finance impacts of certain major legislative proposals.

5. RAPPELLE les orientations indicatives de 2006 sur le traitement des analyses d'impact au sein du Conseil et INVITE le Coreper à examiner les moyens de renforcer leur mise en œuvre, en associant les diverses formations du Conseil, y compris "Ecofin" et "Compétitivité", à l'évaluation de l'impact que certaines propositions législatives ont sur les finances publiques et l'économie.


(Return tabled) Question No. 121 Mr. Ted Hsu: With regard to the implementation of the Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): (a) what steps has Canada undertaken to complete an Inter-Governmental Agreement (IGA) with the United States; (b) with what type of legal instrument will the government enact a FATCA implementation agreement; (c) will the government bring an IGA before Parliament and, if so, in what form; (d) what steps are in place to ensure parliamentary review of an IGA; (e) what studies have been undertaken as to whether an IGA can be implemented as an interpretation of the existing double tax treaty; (f) in what ways will the government involve Parliament in any process to amend interpretation of the double taxation t ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 121 M. Ted Hsu: En ce qui concerne la mise en œuvre de la Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): a) quelles mesures le Canada a-t-il prises pour conclure un accord intergouvernemental avec les États-Unis; b) avec quel type d’instrument juridique le gouvernement appliquera-t-il l’accord sur la FATCA; c) le gouvernement présentera-t-il un accord intergouvernemental au Parlement et, le cas échéant, quelle forme prendra cet accord; d) quelles dispositions sont en place pour s’assurer que le Parlement étudiera un accord intergouvernemental; e) quelles études ont été entreprises pour déterminer si un accord intergouvernemental peut être mis en œuvre comme moyen d’interprétation de l’actuelle convention ...[+++]


With regard to legal questions, guidance should not necessarily amount to a complete legal analysis of the issues concerned; it could be limited to a general indication of the elements that should be taken into consideration for the subsequent detailed analysis of the questions, for instance by pointing to case-law that could be relevant or to guidance notes or other sources having examined the specific question concerned.

Pour ce qui est des questions juridiques, les orientations ne devraient pas nécessairement être synonymes d'analyse juridique exhaustive des questions concernées, mais elles pourraient se limiter à une indication générale des éléments à prendre en considération en vue de l'analyse détaillée ultérieure des questions, par exemple, en signalant la jurisprudence qui pourrait être applicable ou des notes d'orientation ou d'autres sources ayant déjà examiné la question particulière concernée.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
38. Observes that project fiches have improved over time with the inclusion of more and better-designed SMART objectives as well as specific indicators for the different components of a project; is, however, concerned that external evaluation reported that some projects lacked focus due to inappropriate indicators, with SMART indicators not always suited to the justice sector; insists on the need for designing qualitative indicators capable of measuring the long-term impact of the projects; calls on the Commission to continue to issue guidance on the ut ...[+++]

38. observe que les fiches de projet se sont améliorées au fil du temps avec l'inclusion d'un plus grand nombre d'objectifs spécifiques, mesurables, réalisables, pertinents et datés mieux formulés ainsi que d'indicateurs spécifiques pour les différents éléments du projet; est toutefois préoccupé par le fait que l'évaluation externe a montré que certains projets n'étaient pas suffisamment ciblés en raison du caractère inapproprié de certains indicateurs, les indicateurs spécifiques, mesurables, réalisables, pertinents et datés ne convenant pas toujours au secteur de la justice; insiste sur la nécessité d'élaborer des indicateurs qualita ...[+++]


To the extent that we add more guidance in the legislation, it is added in subsection 3(2) of the legislation, which indicates that an important role of the leader is to “collaborate and coordinate” with stakeholders, recognizing, as you indicated, that the job of the leader will be to bring others together, meaning stakeholders from provincial governments, from other federal departments, and from a range of other stakeholders.

Quant à l'orientation mieux définie que l'on souhaite intégrer à la loi, on la retrouve notamment dans le changement apporté au paragraphe 3(2) qui indique l'un des rôles importants du chef du développement consiste à collaborer avec les intéressés et à coordonner ses activités avec les leurs. On reconnaît ainsi, comme vous l'avez indiqué, que le titulaire devra mobiliser toute une gamme d'intervenants, notamment au sein des gouvernements provinciaux et des autres ministères fédéraux.


There is therefore an urgent need to make a greater effort to improve information available to the citizens, providing better guidance to plaintiffs, so that they can approach the body best able to deal with their individual cases at either national or European level. The citizens’ complaints are an invaluable indicator of their most urgent needs.

Il est dès lors nécessaire et urgent de redoubler d’efforts pour améliorer l’information offerte aux citoyens et assurer une meilleure orientation des plaignants, afin qu’ils puissent s’adresser à l’organe le mieux à même de traiter leurs affaires au niveau soit national soit européen. Les plaintes des citoyens sont une source inégalable d’informations sur leurs besoins essentiels.


It is to some extent a judgment call, but there is guidance for it, and that guidance indicates that we aren't there yet. We'll leave it up to you.

C'est dans une certaine mesure une question de jugement, mais il existe des lignes directrices en la matière, et selon ces lignes directrices nous n'en sommes pas encore là.


The Commission should assess to what extent Member States have made progress towards achieving their national indicative targets, and to what extent the national indicative targets are consistent with the global indicative target of 12% of gross domestic energy consumption by 2010, considering that the White Paper's indicative target of 12% for the Community as a whole by 2010 provides useful guidance for increased efforts at Community level as well as in Member States, bearing in mind the need to reflect differing national circumstan ...[+++]

La Commission devrait déterminer dans quelle mesure les États membres ont accompli des progrès dans la réalisation de leurs objectifs indicatifs nationaux, et dans quelle mesure les objectifs indicatifs nationaux sont compatibles avec l'objectif indicatif global de 12 % de la consommation intérieure brute d'énergie en 2010, l'objectif indicatif de 12 % prévu par le Livre blanc pour l'ensemble de la Communauté en 2010 donnant une indication utile en vue d'accroître les efforts au niveau tant de la Communauté que des États membres, étant entendu qu'il faut tenir compte du fait que les conditions varient d'un État membre à l'autre.


The Commission report indicates four modes of behaviour on the part of Member States with regard to their obligations to comply with the Multiannual Guidance Programmes (MAGPs).

Le rapport de la Commission met en exergue quatre types de comportements des États membres face aux obligations de respect des objectifs des POP.


w