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Branch of activity
Branch of economic activity
Branch of economy
Economic branch
Economic sector
Economics and Conservation Branch
Energy Conservation Branch
Energy Conservation and Oil Substitution Branch
Nature Conservation and Landscape Protection Branch
Occupation within a given economic branch
Sector of the economy
Soil and Water Conservation Branch

Vertaling van "Economics and Conservation Branch " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Economics and Conservation Branch

Direction de la conservation et de l'économie


Energy Conservation Branch [ Energy Conservation and Oil Substitution Branch ]

Direction des économies d'énergie [ Direction de l'énergie et du remplacement du pétrole ]


Soil and Water Conservation Branch

Direction générale de la protection du sol et de l'eau


branch of economic activity | branch of economy | economic branch | economic sector | sector of the economy

branche d'activité | branche d'activité collective | branche d'activité économique | branche de l'économie | secteur d'activité économique | secteur économique


Nature Conservation and Landscape Protection Branch

Division principale de la Conservation de la Nature et de la Protection des Sites naturels


branch of activity | branch of economic activity

branche d'activité


occupation within a given economic branch

profession spécifique à une branche
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
submit recommendations and suggestions on matters relating to the management of fisheries and the socio-economic and conservation aspects of fisheries and aquaculture to the Commission and to the Member State concerned, and, in particular, recommendations on how to simplify rules on fisheries management.

soumettre des recommandations et des suggestions à la Commission et à l'État membre concerné sur des questions relatives à la gestion des pêches, à la conservation et aux aspects socioéconomiques des pêches et de l'aquaculture et, notamment, des recommandations sur la manière de simplifier les règles de gestion des pêches.


inform the Commission and Member States of problems relating to the management and the socio-economic and conservation aspects of fisheries and, where appropriate, of aquaculture in their geographical area or field of competence and propose solutions to overcome those problems.

informer la Commission et les États membres des problèmes liés à la gestion, à la conservation et aux aspects socioéconomiques des pêches et, le cas échéant, de l'aquaculture selon leur zone géographique ou leurs domaines de compétence et proposer des solutions pour remédier à ces problèmes.


(e) from the Minister of Indian Affairs and Northern Development to the Minister of Western Economic Diversification the control and supervision of that part of the public service of Canada in the Department of Regional Industrial Expansion known as the offices of the Federal Economic Development Coordinators Branch in the Provinces of Manitoba, British Columbia, Albert ...[+++]

e) du ministre des Affaires indiennes et du Nord canadien au ministre de la Diversification de l'économie de l'Ouest canadien le contrôle et la direction de la partie de la fonction publique du Canada que constituent au ministère de l'Expansion industrielle régionale les bureaux de la division des coordonnateurs fédéraux du développement économique dans les provinces du Manitoba, de la Colombie-Britannique, d'Alberta et de la Saskatchewan, lesquels contrôle et direction furent transférés par le décret C.P. 1987-1620 du 4 août 1987**** ...[+++]


In certain respects, the economic and social influence of a branch can be comparable to that of a subsidiary company, so that there is public interest in disclosure of the company at the branch.

À certains égards, l'influence économique et sociale d'une succursale peut être comparable à celle d'une filiale, de sorte qu'il y a un intérêt du public pour une publicité de la société auprès de la succursale.


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Witnesses: From the Department of Industry: Renée St-Jacques, Chief Economist and Director General, Micro-Economic Policy Analysis Branch; Someshwar Rao, Director, Micro-Economic Analysis Directorate.

Témoins: Du Ministère de l'Industrie: Renée St-Jacques, économiste en chef et directrice générale, Direction de l'Analyse de la politique micro-économique; Someshwar Rao, directeur, Analyse des investissements.


Witnesses: From Natural Resources Canada: Dr. Yvan Hardy, Assistant Deputy Minister, Canadian Forestry Service; Peter Fisher, Director General, Policy, Planning Information and Services Branch; Murray Duke, Director General, Minerals and Regional Geoscience Branch; Dr. Marc Denis Everell, Assistant Deputy Minister, Earth Sciences Sector; Jacques Carette, Director General, Policy Planning and International Affairs Branch; Gordon Miller, Director General, Science Branch ...[+++]

Témoins: De Ressources naturelles Canada : Yvan Hardy, sous-ministre adjoint, Service canadien des forêts; Peter Fisher, directeur général, Direction de la politique, de la planification de l’information et des services; Murray Duke, directeur général, Direction des minéraux de la géologie régionale; Marc Denis Everell, sous-ministre adjoint, Secteur des sciences de la terre; Jacques Carette, directeur général, Direction générale de la politique, de la planification et des affaires internationales; Gordon Miller, directeur généra ...[+++]


Mr. Jean-Denis Fréchette, Economics Division, Research Branch, Library of Parliament: To clarify what you expect from the research branch for what will be forthcoming, do you want the research branch to support the research of the committee for the eastern part of the report?

M. Jean-Denis Fréchette, Division de l'économie, Service de recherche, Bibliothèque du Parlement: Je voudrais des précisions sur que vous attendez du Service de recherche dans les travaux à venir. Voulez-vous qu'il assure le soutien des recherches du comité pour la partie du rapport qui portera sur l'Est?


Witnesses: From Natural Resources Canada: Dr. Yvan Hardy, Assistant Deputy Minister, Canadian Forest Service; Pauline Myre, Acting Director General, Policy, Planning and International Affairs Branch, Canadian Forest Service; Doug Ketcheson, Director General, Industry, Economics and Programs Branch, Canadian Forest Service; Dr. Carl Winget, Acting Director General, Science Branch, Canadian Forest Srvice.

Témoins : De Ressources naturelles Canada : Dr Yvan Hardy, sous-ministre adjoint, Service canadien des forêts; Pauline Myre, directrice générale par intérim, Direction générale de la politique, de la planification et des affaires internationales, Service canadien des forêts; Doug Ketcheson, directeur général, Direction général de l'industrie, de l'économie et des programmes, Service canadien des forêts; Dr Carl Winget, directeur général par intérim, Direction générale des sciences, Service canadien des forêts.


An ‘intra-corporate transferee’ is defined as a natural person working within an organisation in the territory of a Party, and being temporarily transferred in the context of pursuit of economic activities in the territory of the other Party; the organisation concerned must have its principal place of business in the territory of a Party and the transfer be to a branch or a subsidiary of that organisation effectively pursuing like economic activities in the territory of the other Party.

une «personne transférée entre entreprises» est définie comme une personne physique travaillant pour une firme sur le territoire d'une partie et transférée temporairement dans le cadre de l'exercice d'activités économiques sur le territoire de l'autre partie; la firme concernée doit avoir son principal établissement sur le territoire d'une partie et le transfert doit s'effectuer vers une filiale ou une succursale de cette firme, exerçant réellement des activités économiques similaires sur le territoire de l'autre partie.


However, in the absence of effective labour market integration measures targeted at people with disabilities, the tightening of the eligibility criteria, be they medical or economic and social, could result in shifting the burden from invalidity schemes to other branches of social protection, namely unemployment, sickness, early retirement and social assistance.

Toutefois, en l'absence de mesures efficaces d'intégration sur le marché du travail destinées aux personnes handicapées, le durcissement des critères d'admissibilité, qu'ils soient d'ordre médical ou économique et social, pourrait avoir pour effet de déplacer le fardeau des régimes d'invalidité vers d'autres domaines de la protection sociale, à savoir le chômage, la maladie, la retraite anticipée et l'aide sociale.




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'Economics and Conservation Branch' ->

Date index: 2023-08-14
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