Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Distance University Education via Television
Distance learning
E-learning
Education by correspondence course
Educational broadcast
Educational radio
Educational television
Learning by correspondence course
Schools broadcast
Television teaching

Vertaling van "Distance University Education via Television " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Distance University Education via Television

Distance University Education via Television


distance learning [ educational broadcast | educational radio | educational television | education by correspondence course | e-learning | learning by correspondence course | schools broadcast | television teaching | educational radio(UNBIS) ]

enseignement à distance [ enseignement par correspondance | radiodiffusion scolaire | radio éducative | téléenseignement | téléformation | télévision éducative ]


University of the West Indies Distance Tele-education Network

Réseau de l'Université antillaise de téléenseignement


National Distance Education Business Television Satellite Network

Réseau national à satellite utilisé pour la vidéotransmission de la formation à distance
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
35. Points out that the sharing of domestic and family responsibilities between women and men is a sine qua non for the advancement and achievement of equality between women and men; calls on universities and higher education institutions to recognise that women learners may have specific additional responsibilities outside of learning, such as caring for young children or elderly relatives; stresses the need for universities to supply parents – especially women – with a sufficient quantity of high-quality, affordable and accessible childcare, including community centres, so as to facilitate their equal participation in studies and res ...[+++]

35. souligne que le partage des responsabilités domestiques et familiales entre les hommes et les femmes est une condition sine qua non si l'on veut promouvoir et réaliser l'égalité entre les femmes et les hommes; demande aux universités et aux établissements d'enseignement supérieur de reconnaître que les apprenantes peuvent avoir des responsabilités particulières supplémentaires en dehors de leurs études, comme s'occuper de jeunes enfants ou de parents âgés, par exemple; souligne la nécessité pour les universités d'offrir aux parents – et notamment aux femmes –, des services de qualité en quantité suffisante, abordables et accessible ...[+++]


6. Points out that the sharing of domestic and family responsibilities between women and men is a sine qua non for the advancement and achievement of equality between women and men; calls on universities and higher education institutions to recognise that women learners may have specific additional responsibilities outside of learning, such as caring for young children or elderly relatives; stresses the need for universities to supply parents – especially women – with a sufficient quantity of high-quality, affordable and accessible childcare, including community centres, so as to facilitate their equal participation in studies and rese ...[+++]

6. souligne que le partage des responsabilités domestiques et familiales entre les hommes et les femmes est une condition sine qua non en vue de la promotion et de la réalisation de l’égalité entre les femmes et les hommes; demande aux universités et aux établissements d’enseignement supérieur de reconnaître que les apprenantes peuvent avoir des responsabilités particulières en dehors de leurs études, comme par exemple s’occuper de jeunes enfants ou de parents âgés; souligne la nécessité pour les universités d’offrir aux étudiantes des infrastructures qui faciliteront leur participation égale aux études et à la recherche; encourage ég ...[+++]


50. Stresses the importance of flexible training arrangements, such as open universities and greater use of online further education facilities, thereby giving all young people access to a high standard of education to an advanced level and ensuring that they are not deprived of this opportunity for reasons of distance or scheduling; considers that, given the delayed entry of young people on to the employment market and the proble ...[+++]

50. souligne l'importance de créer des formes d'enseignement flexibles, comme l'université ouverte ou l'utilisation généralisée de l'internet dans le cadre de l'enseignement supérieur de manière que les jeunes aient la possibilité de participer à un enseignement supérieur de qualité et n'en soient pas exclus pour des questions de distance ou d'horaires; considère que, en raison de l'entrée tardive des jeunes sur le marché du travail et des problèmes de viabilité des régimes de sécurité sociale, il est d'une importance extrême de crée ...[+++]


C. whereas access to television in Europe is universal; whereas public service television has a public service mission consisting, among other things, in informing and educating viewers,

C. considérant que l'accès à la télévision en Europe est universel; considérant que les télévisions publiques doivent accomplir une mission d'intérêt général qui consiste notamment à informer et à éduquer les téléspectateurs,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
P. whereas ICT can be used in many ways in support of education in developing countries and as a way out of isolation (particularly thanks to satellite links) while more traditional ICT (radio and television) can lay claim to numerous successes in distance education at competitive costs,

P. considérant que les TIC peuvent être utilisées de plusieurs manières pour soutenir l'éducation dans les pays en développement et pour échapper à l'isolement (en particulier grâce aux liaisons par satellite), alors que les TIC plus traditionnelles (radio et télévision) peuvent se targuer de nombreux succès en matière d'éducation à distance à des prix compétitifs,


There are thousands and thousands of graduates present everywhere in Canada, and countless others who have benefitted from individual courses taught at the university or via television.

On compte des milliers d'étudiants diplômés un peu partout au Canada. Par ailleurs, d'innombrables personnes ont pu suivre des cours individuels à l'université ou par le truchement de la télévision.


After elaboration of the question of access to higher education as the major source of advanced knowledge in Europe in the 1990's, the Communication is describing the actual characteristics and features of distance teaching and of open university education seen in contrast with, but also complementary to, the traditional university education.

Après avoir défini l'accès à l'enseignement supérieur comme la principale source de connaissances avancées en Europe, dans les années 1990, cette communication décrit les caractéristiques actuelles de l'enseignement à distance et de l'enseignement dispensé par les universités ouvertes, en mettant l'accent sur les différences, mais aussi la complémentarité, avec l'enseignement universitaire traditionnel.


EADTU is an institutional network of Europe’s ten open and distance/online universities, 14 national associations of conventional universities organising distance/online education for off-campus students, and two 'dual mode' – campus-based and online – universities.

L’EADTU est un réseau institutionnel rassemblant dix universités européennes d’enseignement à distance/en ligne ouvertes, 14 associations nationales d’universités traditionnelles organisant un enseignement à distance/en ligne pour les étudiants hors campus, et deux universités «à enseignement combiné», sur campus et en ligne.


ANNEX ANNEX FACTS AND FIGURES ON THE OPEN AND DISTANCE TEACHING UNIVERSITIES IN EUROPE The document provides comparative information on the major institutions for distance higher education in the different European countries. A standard format has been adopted so as to give a clearly structured picture of institutions and also to enable comparable information to be viewed across institutions.

ANNEXE ANNEXE DONNEES ET CHIFFRES SUR LES UNIVERSITES OUVERTES ET D'ENSEIGNEMENT A DISTANCE EN EUROPE Le document fournit une comparaison des principaux organismes d'enseignement supérieur à distance existant dans les différents Etats européens Une présentation standard a été adoptée afin de donner une image clairement structurée de ces organismes et de permettre l'examen d'informations comparables les concernant.


This memorandum follows from the Commission's report to the European Parliament on Open and Distance Higher Education in the EC(2) which describes the development and potential of Open Universities in Europe.

Le mémorandum adopté aujourd'hui fait suite au rapport de la Commission au Parlement européen sur "L'enseignement supérieur ouvert et à distance dans la Communauté européenne"(2), dans lequel elle faisait le point sur l'évolution et les perspectives des universités ouvertes en Europe.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Distance University Education via Television' ->

Date index: 2024-02-26
w