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Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
DOC
Delirium tremens
Direct costs
Direct course costs
Direct labor
Direct labor cost
Direct labour
Direct labour cost
Direct labour total cost variance
Direct labour variances
Direct manufacturing labour
Direct materials total cost variance
Direct materials variances
Direct operating costs
Direct product costs
Direct wages
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Labour variances
Materials variances
Net direct budgetary cost
Net direct fiscal cost
Paranoia
Prime costs
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Raw materials variances
Total direct labour cost variance
Total direct materials cost variance

Vertaling van "Direct course costs " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


direct costs | direct product costs | prime costs

frais directs


direct labour variances [ direct labour total cost variance | total direct labour cost variance ]

écarts sur main-d'œuvre directe [ écart global sur main-d'œuvre directe | écarts sur coûts de la main-d'œuvre directe ]


direct labour cost [ direct labour | direct labor cost | direct labor ]

coût de main-d'œuvre directe [ coût de la MOD | main d'œuvre directe | MOD ]


net direct budgetary cost | net direct fiscal cost

coût budgétaire direct net


direct labour variances | direct labour total cost variance | labour variances | total direct labour cost variance

écarts sur main-d'œuvre directe | écarts sur coûts de la main-d'œuvre directe | écart total sur main-d'œuvre directe | écart global sur main-d'œuvre directe


direct materials variances | direct materials total cost variance | materials variances | raw materials variances | total direct materials cost variance

écarts sur matières premières | écarts sur coûts des matières premières | écart total sur matières premières | écart global sur matières premières


direct labour cost | direct labour | direct manufacturing labour | direct wages

coût de la main-d'œuvre directe | MOD | main-d'œuvre directe


direct operating costs | DOC [Abbr.]

coûts opérationnels directs | DOC [Abbr.]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Where, in the course of the market analysis procedures carried out under Article 15 and Article 16(4) of Directive 2002/21/EC, national regulatory authorities (NRAs) determine that a market referred to in point 5 below is not effectively competitive and identify undertakings that individually or jointly have significant market power (SMP) on that market (as SMP operator(s)), they shall impose, where appropriate, obligations of non-discrimination in relation to interconnection and/or access, pursuant to Article 10 of Directive 2002/19/EC and price co ...[+++]

Lorsque, au cours des procédures d’analyse de marché exécutées conformément à l’article 15 et à l’article 16, paragraphe 4, de la directive 2002/21/CE, les ARN établissent qu’un marché visé au point 5 ci-dessous n’est pas effectivement concurrentiel, elle identifie les entreprises qui, individuellement ou conjointement avec d’autres, disposent d’une puissance significative (PSM) sur ce marché (les opérateurs PSM) et impose, le cas échéant, des obligations de non-discrimination en ce qui concerne l’interconnexion e ...[+++]


Where, in the course of the market analysis procedures carried out under Article 15 and Article 16(4) of Directive 2002/21/EC, national regulatory authorities (NRAs) determine that a market referred to in point 5 below is not effectively competitive and identify undertakings that individually or jointly have significant market power (SMP) on that market (as SMP operator(s)), they shall impose, where appropriate, obligations of non-discrimination in relation to interconnection and/or access, pursuant to Article 10 of Directive 2002/19/EC and price co ...[+++]

Lorsque, au cours des procédures d’analyse de marché exécutées conformément à l’article 15 et à l’article 16, paragraphe 4, de la directive 2002/21/CE, les ARN établissent qu’un marché visé au point 5 ci-dessous n’est pas effectivement concurrentiel, elle identifie les entreprises qui, individuellement ou conjointement avec d’autres, disposent d’une puissance significative (PSM) sur ce marché (les opérateurs PSM) et impose, le cas échéant, des obligations de non-discrimination en ce qui concerne l’interconnexion e ...[+++]


If the local authorities constantly have to calculate what is going to be produced by a vehicle in the course of its life and what costs it is going to give rise to and then have to make their purchasing decision in the light of these factors – and in view, too, of the objection that the directive will entail still more bureaucracy – then we are engaging in a wholesale repudiation of procurement law.

Si les autorités locales doivent constamment calculer ce qui va être produit par un véhicule pendant sa durée de vie et à quels coûts cela va donner lieu, et qu’elles doivent ensuite prendre une décision d’achat à la lumière de ces facteurs - et considérant également l’objection que la directive impliquera encore plus de formalités administratives - alors nous nous engageons sur la voie d’un rejet en bloc de la législation sur les ...[+++]


On the basis of this recalculated cost of production, all sales of the domestic product which were directly comparable with the sole product type exported by the company were found to be non-profitable, i.e. not made in the ordinary course of trade.

Sur la base du coût de production ainsi recalculé, il est apparu que la totalité des ventes intérieures du produit qui étaient directement comparables avec le seul type de produit exporté par l’entreprise n’avaient pas dégagé de marge bénéficiaire, ce qui signifie qu’elles n’avaient pas eu lieu au cours d’opérations commerciales normales.


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That is why in budget 2007 we brought in a dramatic increase in the capital cost allowance for manufacturers, at an estimated cost of $1.3 billion, a direct writeoff over the course of the next two years, so that they can acquire more efficient The hon. member for Montmagny—L'Islet—Kamouraska—Rivière-du-Loup.

C'est pourquoi, dans le budget de 2007, nous avons augmenté de façon marquée la déduction pour amortissement pour les fabricants, une passation en charges directe estimée à 1,3 milliard de dollars au cours des deux prochaines années, afin qu'ils puissent acheter de l'équipement plus performant. La parole est au député de Montmagny—L'Islet—Kamouraska—Rivière-du-Loup.


As usual, of course, no one is mentioning the cost of the measures or the substantial economic impact that a ban on bathing would have. It is not up to the directive to set out the cases in which bathing will be prohibited, as this decision should be the exclusive competence of the Member States.

Comme d’habitude, personne n’évoque, bien sûr, le coût des opérations et les fortes incidences économiques en cas d’interdiction de la baignade. Il n’appartient pas à la directive de définir les cas dans lesquels la baignade sera interdite, cette décision devant relever de la compétence exclusive des États membres.


It is important, however, to maintain a suitable balance. The costs must not, of course, give rise to any excessive barriers to the re-use of documents, and I think that the directive now also makes this clear.

Ces coûts ne doivent pas créer d’obstacles excessifs à la réutilisation des documents, et je pense d’ailleurs que cela a été clarifié dans le texte de la directive.


Delaying this directive and embarking on a course of prolonged conciliation, the poker game which someone mentioned, would certainly be the worst alternative from the point of view of the environment. And besides, the environmental benefits gained from more stringent measures would be very slight in comparison with the costs.

Le fait de retarder la mise en application de cette directive et d’être obligé de recourir à une longue procédure de conciliation, cette espèce de poker dont on a parlé, serait certainement la plus mauvaise solution du point de vue de l’environnement En outre, les bénéfices pour l’environnement obtenus par la définition de plafonds plus sévères seraient, au regard des coûts occasionnés, extrêmement limités.


In Europe it takes far longer, even as long as five months, a ratio of 1 in 30. This is, of course, directly reflected in the cost.

Il faut multiplier plusieurs fois ce délai en Europe. Le délai peut même atteindre cinq mois, c’est-à-dire un rapport de 1 à 30.


The Member States are well aware of this situation; in 1993, the complexity and cost of the procedure led eleven of the then twelve Member States to ask for a derogation on the basis of Article 27 which would enable them to introduce special measures for taxing certain work on moving, tangible property located in the territory of the country but directly related to the intra-EU transport of goods, so that traders would not have to use the Eighth Directive as a matter of course ...[+++]

Cette situation est d'ailleurs bien comprise par les États puisque la complexité et le coût de la procédure de remboursement a conduit, en 1993, 11 des 12 États membres de l'époque à demander une dérogation sur la base de l'article 27 afin de pouvoir introduire des mesures particulières de taxation des prestations de services ayant pour objet des travaux sur des biens meubles corporels situés sur le territoire national, directement liées à des services de transport intra-UE de biens, afin d'éviter aux opérateurs le recours systématique à la 8e directive.


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