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Developmental delay
Developmental impairment
Developmental retardation
Feeble-mindedness
Intellectual disability
Intellectual impairment
LD
Learning disability
Mental deficiency
Mental retardation
Mental subnormality
Oligophrenia
Retarder
Retarder of set
Retarding admixture
Set retarder

Traduction de «Developmental retardation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
developmental delay | developmental retardation

retard de développement


Definition: A type of pervasive developmental disorder that differs from childhood autism either in age of onset or in failing to fulfil all three sets of diagnostic criteria. This subcategory should be used when there is abnormal and impaired development that is present only after age three years, and a lack of sufficient demonstrable abnormalities in one or two of the three areas of psychopathology required for the diagnosis of autism (namely, reciprocal social interactions, communication, and restricted, stereotyped, repetitive behaviour) in spite of characteristic abnormalities in the other area(s). Atypical autism arises most often ...[+++]

Définition: Trouble envahissant du développement, qui diffère de l'autisme infantile par l'âge de survenue ou parce qu'il ne répond pas à l'ensemble des trois groupes de critères diagnostiques d'un autisme infantile. Cette catégorie doit être utilisée pour classer un développement anormal ou altéré, se manifestant après l'âge de trois ans et ne présentant pas des manifestations pathologiques suffisantes dans un ou deux des trois domaines psychopathologiques nécessaires pour le diagnostic d'autisme (interactions sociales réciproques, communication, comportement restreint, stéréotypé et répétitif); il existe toutefois des anomalies caract ...[+++]


Definition: An ill-defined disorder of uncertain nosological validity. The category is designed to include a group of children with severe mental retardation (IQ below 35) who show major problems in hyperactivity and in attention, as well as stereotyped behaviours. They tend not to benefit from stimulant drugs (unlike those with an IQ in the normal range) and may exhibit a severe dysphoric reaction (sometimes with psychomotor retardation) when given stimulants. In adolescence, the overactivity tends to be replaced by underactivity (a pattern that is not usual in hyperkinetic children with normal intelligence). This syndrome is also often associated with a v ...[+++]

Définition: Trouble mal défini dont la validité nosologique reste incertaine. Cette catégorie concerne des enfants ayant un retard mental prononcé (Q.I. inférieur à 34) associé à une hyperactivité importante, une perturbation majeure de l'attention et des comportements stéréotypés. Les médicaments stimulants sont habituellement inefficaces (alors qu'ils peuvent être efficaces chez les enfants ayant un Q.I. normal) et peuvent provoquer une réaction dysphorique sévère (accompagnée parfois d'un ralentissement psychomoteur). A l'adolescence, l'hyperactivité fait souvent place à une hypoactivité (ce qui n'est habituellement pas le cas chez le ...[+++]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un trouble spécifique de la lecture ont souvent des antécédents de troubles de la parole ou du langage. Le troubl ...[+++]


developmental impairment | feeble-mindedness | intellectual disability | intellectual impairment | learning disability | mental deficiency | mental retardation | mental subnormality | oligophrenia | LD [Abbr.]

arriération mentale | débilité intellectuelle | débilité mentale | déficience intellectuelle | déficience mentale | faiblesse d'esprit | oligophrénie | pathologie mentale | retard mental


retarder | retarder of set | retarding admixture | set retarder

retardeur de prise
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Particular support should be provided for regions and for areas where there is historical developmental retardation, where the local people are less well prepared to meet the difficult challenges of a market economy.

Les régions et territoires où les retards de développement sont historiques, où la population est moins préparée à affronter les pénibles défis de l’économie de marché, devraient bénéficier d'un appui tout particulier.


* The occurrence of developmental disabilities, such as learning disabilities, intellectual retardation and attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) is certainly large enough to constitute a significant public health problem.

* Les altérations du développement tels que les troubles de l'apprentissage, le retard mental et le trouble déficitaire de l'attention/hyperactivité (TDAH) constituent du fait de leur ampleur un grave problème de santé publique.


Exposure to such substances has been associated with developmental disabilities in the form of physical, cognitive, sensory and speech impairments, including in particular learning disabilities and intellectual retardation.

Un lien causalité a été constaté entre l'exposition à ces substances et certaines altérations du développement: troubles physiques, cognitifs, sensoriels, troubles de la parole et, surtout, troubles de l'apprentissage et retard mental.




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Date index: 2024-10-06
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