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Develop hazardous waste management strategies
Develop non-hazardous waste management strategies
Develop waste management processes
Developing waste management processes
Devise waste management processes
Hazardous waste management strategy writing
Non-hazardous waste management strategies developing
Sound management of hazardous wastes
Strategy for waste management
Waste management process developing
Waste management strategy
Write hazardous waste management strategies
Write non-hazardous waste management strategies
Write strategies for hazardous waste management

Vertaling van "Develop non-hazardous waste management strategies " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
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élaborer des stratégies de gestion des déchets non dangereux


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élaborer des stratégies de gestion des déchets dangereux


strategy for waste management | waste management strategy

stratégie pour la gestion des déchets


sound management of hazardous wastes

gestion rationnelle des déchets dangereux


Cairo Guidelines and Principles for the Environmentally Sound Management of Hazardous Wastes

Lignes directrices et principes du Caire concernant la gestion écologiquement rationnelle des déchets dangereux


Strategy to promote hazardous waste management in Nova Scotia

Stratégie pour promouvoir la gestion des déchets dangereux en Nouvelle-Écosse


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élaborer des procédures de gestion des déchets


Stratégie for the Development of New Biomedical Waste Management Facilities in Ontario

Stratégie pour la gestion des déchets biomédicaux en Ontario
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This will include applying the waste hierarchy in accordance with the Waste framework Directive and the effective use of market-based instruments and measures to reduce the generation of waste, to promote reuse, to ensure high quality recycling and non-toxic material cycles so that waste can be used as a major, reliable source of raw material for the EU.; and to ensure that there is a high-quality source segregation system in place, energy recovery is limited to non-recyclable, non-biodegradable and non-compostable materials; that landfilling of recyclable, compostable and combustible materials is effectively phased out, except fo ...[+++]

Il s'agira notamment d'appliquer la hiérarchie des déchets conformément à la directive-cadre sur les déchets et de recourir à des instruments et mesures fondés sur le marché en vue de réduire la production de déchets, de promouvoir la réutilisation, de garantir un recyclage de qualité et des cycles de matériaux non toxiques afin que les déchets recyclés puissent utilisés comme une source importante et fiable de matières premières pour l'Union, et de veiller à ce qu'un système de séparation à la source de qualité soit en place, que la valorisation énergétique soit limitée aux matériaux non recyclables, non biodégradables et non compostables, que la mise en dé ...[+++]


This will include applying the waste hierarchy and the effective use of market-based instruments and measures to ensure that landfilling is effectively phased out, energy recovery is limited to non-recyclable materials, recycled waste is used as a major, reliable source of raw material for the EU, hazardous waste is safely managed and its generation is reduced, illegal waste shipments are eradicated and internal market barriers for environmentally-sound recycling activities in the EU are removed.

Il s'agira notamment d'appliquer la hiérarchie des déchets et de recourir à des instruments et mesures fondés sur le marché en vue de faire en sorte que la mise en décharge soit progressivement supprimée, que la valorisation énergétique soit limitée aux matériaux non recyclables, que les déchets recyclés soient utilisés comme une source importante et fiable de matières premières pour l'Union, que les déchets dangereux soient gérés de manière sûre et que leur production soit réduite, que les transferts illégaux de déchets soient éliminés et que les entraves faisant obstacle sur le marché intérieur aux activités de recyclage écologiquement rationnelles soient ...[+++]


It mainly addresses the definition of hazardous waste; the ban on mixing hazardous waste with other hazardous or non-hazardous waste; specific permit requirements for establishments and undertakings dealing with hazardous waste; periodic inspections and record-keeping by producers of hazardous waste; appropriate packaging and labelling of hazardous waste during collection, transport and temporary storage; and management plans for hazardous ...[+++]

Ses dispositions concernent principalement la définition des déchets dangereux; l’interdiction de mélanger des déchets dangereux avec d'autres déchets dangereux ou non; les exigences spécifiques d’autorisation applicables aux établissements et aux entreprises qui s’occupent de déchets dangereux; les contrôles périodiques et la tenue de registres par les producteurs de déchets dangereux; l’emballage et l’étiquetage appropriés des déchets dangereux lors de la collecte, du transport et du stockage temporaire; et les plans de gestion des déchets dangereux.


Implementation of the acquis is a key driver for the development of new waste management strategies and policies by Acceding and Candidate countries.

La mise en oeuvre de l'acquis communautaire est l'un des principaux éléments qui stimulent l'élaboration de nouvelles stratégies et politiques de gestion des déchets par les pays en voie d'adhésion et les pays candidats.


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Countries with less developed waste management systems usually aim at improving basic waste management practices, especially as regards landfilling of municipal waste and management of hazardous waste.

Les pays dont les systèmes de gestion des déchets sont moins développés visent à améliorer les pratiques de base, notamment la mise en décharge des déchets municipaux et la gestion des déchets dangereux.


Council Directive 91/689/EEC of 12 December 1991 on hazardous waste established Community rules on the management of hazardous waste obliging Member States to take the necessary measures to require that establishments and undertakings which dispose of, recover, collect or transport hazardous waste do not mix different categories of hazardous waste or mix hazardous waste with non-hazardous waste.

La directive 91/689/CEE du Conseil du 12 décembre 1991 relative aux déchets dangereux fixe des règles communautaires pour la gestion des déchets dangereux obligeant les États membres à prendre les mesures nécessaires pour exiger que les établissements et entreprises assurant l'élimination, la valorisation, la collecte ou le transport de déchets dangereux ne mélangent pas différentes catégories de déchets dangereux ou ne mélangent pas des déchets dangereux avec des déchets non dangereux.


Council Directive 91/689/EEC of 12 December 1991 on hazardous waste (9) established Community rules on the management of hazardous waste obliging Member States to take the necessary measures to require that establishments and undertakings which dispose of, recover, collect or transport hazardous waste do not mix different categories of hazardous waste or mix hazardous waste with non-hazardous waste ...[+++]

La directive 91/689/CEE du Conseil du 12 décembre 1991 relative aux déchets dangereux (9) fixe des règles communautaires pour la gestion des déchets dangereux obligeant les États membres à prendre les mesures nécessaires pour exiger que les établissements et entreprises assurant l'élimination, la valorisation, la collecte ou le transport de déchets dangereux ne mélangent pas différentes catégories de déchets dangereux ou ne mélangent pas des déchets dangereux avec des déchets non dangereux.


(14 ) It is important to bear in mind the requirements laid down in Article 4(2)(a), (b) and (d) of the Basel Convention that the generation of hazardous wastes by each Party be reduced to a minimum, that adequate treatment facilities for the environmentally sound management of hazardous wastes shall be located to the extent possible within it, and that shipments of hazardous waste be reduced to the minimum consistent with environmentally sound and efficient management of such waste.

14. Il importe de garder à l'esprit les exigences prévues à l'article 4, paragraphe 2, points a), b) et d) , de la convention de Bâle, selon lesquelles la production de déchets dangereux par chaque partie doit être réduite au minimum, des installations adéquates d'élimination doivent être mises en place, dans la mesure du possible, à l'intérieur du pays en vue d'une gestion écologiquement rationnelle des déchets dangereux et les transferts de déchets dangereux doivent être réduits à un minimum compatible avec une gestion efficace et é ...[+++]


[131] Similarly, the Austrian Federal Waste Management Plan 2001 states that "the significant increase in the volume of hazardous waste [...] is not due to the additional production of hazardous waste but rather to changes in the definition of hazard-relevant properties of waste as a result of the Ordinance on the classification of hazardous waste and hazardous household waste (Waste Classification Ordinance of 1997)".

De même, il est précisé dans le plan fédéral autrichien de gestion des déchets pour 2001 que l'augmentation significative du volume de déchets dangereux [...] n'est pas due à un accroissement de la production de déchets de ce type mais plutôt à des modifications apportées à la définition des caractéristiques pertinentes pour la "dangerosité" des déchets après la publication du décret sur la classification des déchets dangereux et des déchets ménagers dangereux de 1997 [132].


Parliament's objective in waste management strategy is not to constantly tighten rules on existing incinerating plant, it is to change the role of waste management, to change the type of waste management that we do.

Les objectifs du Parlement en matière de stratégie de gestion de déchets n'est pas de constamment renforcer les règlements concernant les incinérateurs existants, mais de changer le rôle de la gestion de déchets, changer le type de gestion de déchets que nous effectuons.


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