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Action programme for Community customs
Action programme for customs in the Community
Agreement on Customs Valuation
CRM
Client-based
Client-centred
Client-centric
Client-driven
Client-focused
Client-oriented
Clientele
Clients
Code on Customs Valuation
Community customs action programme
Community customs code
Custom structure
Customer management
Customer relations
Customer relationship management
Customer satisfaction
Customer service
Customer-based
Customer-centred
Customer-centric
Customer-driven
Customer-focused
Customer-oriented
Customers
Customs
Customs 2000
Customs 2000 programme
Customs Valuation Agreement
Customs Valuation Code
Customs approved treatment
Customs destination
Customs legislation
Customs policy
Customs regulations
Customs treatment
Customs-approved treatment for use
Customs-approved use
H.M.Customs
Her Majesty's Customs
Her Majesty's Customs and Excise
Map out customer requirements into pragmatic action
Map out customer requirements into pragmatic actions
Map out pragmatic actions of customer requirements
Relationship marketing
Tariff policy

Vertaling van "Custom structure " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


customs regulations [ community customs code | customs legislation | customs treatment ]

réglementation douanière [ code des douanes communautaires | législation douanière ]


customers [ clientele | clients | CRM | customer management | customer relations | customer relationship management | customer satisfaction | Customer service(ECLAS) | Customer satisfaction(STW) | Relationship marketing(STW) ]

clientèle [ gestion de la clientèle | gestion de la relation client | GRC | relation avec la clientèle | satisfaction de la clientèle ]


tariff policy [ customs policy ]

politique tarifaire [ politique douanière ]


action programme for Community customs | action programme for customs in the Community | Community customs action programme | Customs 2000 | Customs 2000 programme

Douane 2000 | programme Douane 2000 | programme d'action de la douane communautaire


customs approved treatment | customs destination | customs-approved treatment for use | customs-approved use

destination douanière


Customs | H.M.Customs | Her Majesty's Customs | Her Majesty's Customs and Excise

Administration des douanes | Direction générale des douanes


map out customer requirements into pragmatic action | map out pragmatic actions of customer requirements | map out customer requirements into pragmatic actions | mapping out customer requirements into pragmatic actions

traduire les exigences de clients en actions concrètes


customer-centric [ customer-based | customer-centred | customer-focused | customer-driven | customer-oriented | client-centric | client-based | client-centred | client-focused | client-driven | client-oriented ]

centré sur le client [ centré sur la clientèle | axé sur le client | axé sur la clientèle | orienté vers le client | orienté vers la clientèle ]


Agreement on Implementation of Article VII of the General Agreement on Tariffs and Trade 1994 [ Agreement on the Implementation of Article VII of the GATT 1994 | Customs Valuation Agreement | Agreement on Customs Valuation | Customs Valuation Code | Code on Customs Valuation ]

Accord sur la mise en œuvre de l'article VII de l'Accord général sur les tarifs douaniers et le commerce de 1994 [ Accord sur l'évaluation en douane | Accord sur la valeur en douane | Code de l'évaluation en douane | Code de la valeur en douane ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
They were intended to ensure that the Member States had introduced a general, efficient and effective customs inspection strategy for traditional own resources, together with structures and procedures so that the European Union's financial interests can be protected by means of efficient customs checks based on risk analysis.

Elles visaient à s'assurer que les Etats membres avaient mis en place, s'agissant des RPT, une stratégie de contrôle douanier qui soit globale, efficiente et efficace, ainsi que des structures et des procédures, permettant, sur la base d'une analyse des risques, de protéger les intérêts financiers de l'Union par la réalisation de contrôles douaniers efficients.


However, European air navigation services have historically evolved primarily within national borders, with each Member State establishing its own Air Traffic Management (ATM) system leading to costly and inefficient structural fragmentation of the Europe's airspace and a persistent lack of responsiveness to the requirements of its customers – the airlines, and ultimately, the paying customers.

Toutefois, les services de navigation aérienne en Europe se sont mis en place essentiellement à l'intérieur des frontières nationales, chaque État membre créant son propre système de gestion du trafic aérien (ATM), ce qui a conduit à une fragmentation structurelle coûteuse et inefficiente de l'espace aérien européen et à un manque de réactivité persistant aux besoins des clients, c'est-à-dire des compagnies aériennes et, en fin de compte, des clients qui paient leurs services.


the potential disruption of the function on markets, infrastructures, customers and public services. In particular, the assessment may include the effect on the liquidity of markets concerned, the impact and extent of disruption to customer business, and short-term liquidity needs; the perceptibility to counterparties, customers and the public; the capacity and speed of customer reaction; the relevance to the functioning of other markets; the effect on the liquidity, operations, structure of another market; the effect on other co ...[+++]

le potentiel de perturbation des marchés, des infrastructures, des clients et des services publics, ce qui peut inclure l'effet exercé sur la liquidité des marchés concernés, l'impact et l'ampleur de la perturbation des activités de la clientèle et les besoins de liquidités à court terme; la perceptibilité par les contreparties, la clientèle et le public; la capacité et la rapidité de réaction de la clientèle; l'importance pour le fonctionnement d'autres marchés; l'effet produit sur la liquidité, les opérations et la structure d'un autre marché; l'effet produit sur d'autres contreparties liées aux principaux clients, et les interact ...[+++]


8. Considers that the objective of all banking structure reform must be to deliver a safe, stable, effective and efficient banking system that operates in a competitive market economy and serves the needs of the real economy, and of customers and consumers through the economic cycle; takes the view that structural reform must stimulate economic growth by supporting the provision of credit to the economy, in particular to SMEs and start-ups, provide greater resilience against potential financial crises, restore trust and confidence in ...[+++]

8. estime que l'objectif de toute réforme structurelle du système bancaire doit être d'instaurer un système bancaire sûr, stable, efficace et efficient qui fonctionne dans une économie de marché compétitive et qui serve les besoins de l'économie réelle, des clients et des consommateurs tout au long du cycle économique; est d'avis que la réforme structurelle doit stimuler la croissance économique en soutenant la fourniture de crédits à l'économie, notamment aux PME et aux jeunes pousses, renforcer la résilience face à d'autres crises financières éventuelles, rétablir la confiance dans les banques, éliminer les risques pour les finances p ...[+++]


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While it is deemed desirable to achieve the greatest possible degree of uniformity between the system for customs duties and that for value added tax, account should be taken, nevertheless, in applying the latter system, of the differences as regards objective and structure between customs duties and value added tax.

S’il est souhaitable de parvenir à une unité aussi étroite que possible entre le régime douanier et celui applicable en matière de taxe sur la valeur ajoutée, il y a lieu, néanmoins, de tenir compte, pour l’application de ce dernier régime, des différences de finalité et de structure entre les droits de douane et la taxe sur la valeur ajoutée.


In order to meet these strategic objectives, an approach must be developed to further adapt and improve the common working methods for customs. Only continuous development and strategic investment in skills, competences and resources can maintain customs efficiency and effectiveness. The strategy outlined in this Communication offers a structured approach which will permit developments to be made in a synchronised and harmonised way throughout the 27 Member States.

Pour pouvoir atteindre ces objectifs stratégiques, il est nécessaire de développer une approche visant à adapter et à améliorer davantage les méthodes de travail des services douaniers. Le maintien de l'efficacité et de l'efficience de ces services ne peut passer que par le renforcement continu des savoir-faire, des compétences et des ressources ainsi que par des investissements stratégiques dans ces domaines. La stratégie exposée dans la présente communication se fonde sur une approche structurée qui permettra de garantir que ce renforcement et ces investissements se fassent de manière synchronisée et harmonisée dans les 27 États membre ...[+++]


34. Criticises the reluctance of the Commission and the Member States to envisage, at this stage, new structures to ensure that Community customs legislation is applied in a uniform manner; calls on the Commission and the Member States to consider seriously the possibility of establishing a unified EU customs service, with a view to moving towards a Community administration in charge of the customs union, to enable customs rules and procedures to be implemented more effectively throughout the European Union's customs territory;

34. regrette la réticence de la Commission et des États membres à envisager, à ce stade, de nouvelles structures pour garantir l'application uniforme de la législation douanière communautaire; demande à la Commission et aux États membres d'étudier sérieusement l'idée d'unifier les services douaniers de l'Union, en vue d'aller vers une administration communautaire en charge de l'union douanière, afin d'appliquer de manière plus efficace les règles et les procédures douanières dans l'ensemble du territoire douanier de l'Union européenne;


34. Criticises the reluctance of the Commission and the Member States to envisage, at this stage, new structures to ensure that Community customs legislation is applied in a uniform manner; calls on the Commission and the Member States to consider seriously the possibility of establishing a unified EU customs service, with a view to moving towards a Community administration in charge of the customs union, to enable customs rules and procedures to be implemented more effectively throughout the European Union's customs territory;

34. regrette la réticence de la Commission et des États membres à envisager, à ce stade, de nouvelles structures pour garantir l'application uniforme de la législation douanière communautaire; demande à la Commission et aux États membres d'étudier sérieusement l'idée d'unifier les services douaniers de l'Union, en vue d'aller vers une administration communautaire en charge de l'union douanière, afin d'appliquer de manière plus efficace les règles et les procédures douanières dans l'ensemble du territoire douanier de l'Union européenne;


34. Criticises the reluctance of the Commission and the Member States to envisage, at this stage, new structures to ensure that Community customs legislation is applied in a uniform manner; calls on the Commission and the Member States to seriously consider the possibility of establishing a unified European Union customs service to enable customs rules and procedures to be implemented more effectively throughout the European Union's customs territory;

34. regrette la réticence de la Commission et des États membres à envisager, à ce stade, de nouvelles structures pour garantir l'application uniforme de la législation douanière communautaire; demande à la Commission et aux États membres d'étudier sérieusement l'idée d'unifier les services douaniers de l'Union européenne, en vue d'aller vers une administration communautaire en charge de l'union douanière, afin d'appliquer de manière plus efficace les règles et les procédures douanières dans l'ensemble du territoire douanier de l'Union européenne;


These particularly delicate points are the ones which we have been asked to consider with a view to seeking a consensus which will take into account the interests of all the parties, whilst not losing sight of the ultimate objective: to simplify customs regulations and to structure them more effectively, in order to make the Community customs administration more effective and to protect the safe flow of international trade.

C'est sur ces points particulièrement délicats que nous sommes appelés à nous prononcer en essayant de trouver un consensus qui devra prendre en compte l'intérêt de toutes les parties en ne perdant pas de vue l'objectif final: rendre la réglementation douanière plus simple et plus structurée pour assurer une plus grande compétitivité de la douane communautaire et une fluidité sécurisée du commerce international.


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