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Continuous drawing process
Down-draw
Down-draw process
Downward drawing

Vertaling van "Continuous drawing process " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


down-draw process | downward drawing

étirage par le bas | étirage vers le bas


down-draw | down-draw process

procédé d'étirage par le bas


33. Considers it crucial, therefore, to encourage the reform of institutions responsible for the judiciary, security and basic services in the Sahel countries, in order to help restore the rule of law and create better conditions for democratic transition, human rights, sustainable development and institutional legitimacy; encourages Sahel governments to continue the process of decentralisation, to transfer more power and resources to local authorities and to boost their capacity, legitimacy and accountability; stresses, in particular, the importance of clear accountability structures for promoting efficiency and transparency, and call ...[+++]

33. estime dès lors primordial d'encourager la réforme des institutions responsables des services judiciaires, des services de sécurité et des services de base dans les pays du Sahel afin de favoriser le rétablissement de l'état de droit et de créer des conditions plus favorables à la transition démocratique, au respect des droits de l'homme, au développement durable et à la légitimité institutionnelle; encourage les gouvernements du Sahel à poursuivre le processus de décentralisation en transférant davantage de pouvoirs et de ressou ...[+++]


33. Considers it crucial, therefore, to encourage the reform of institutions responsible for the judiciary, security and basic services in the Sahel countries, in order to help restore the rule of law and create better conditions for democratic transition, human rights, sustainable development and institutional legitimacy; encourages Sahel governments to continue the process of decentralisation, to transfer more power and resources to local authorities and to boost their capacity, legitimacy and accountability; stresses, in particular, the importance of clear accountability structures for promoting efficiency and transparency, and call ...[+++]

33. estime dès lors primordial d'encourager la réforme des institutions responsables des services judiciaires, des services de sécurité et des services de base dans les pays du Sahel afin de favoriser le rétablissement de l'état de droit et de créer des conditions plus favorables à la transition démocratique, au respect des droits de l'homme, au développement durable et à la légitimité institutionnelle; encourage les gouvernements du Sahel à poursuivre le processus de décentralisation en transférant davantage de pouvoirs et de ressou ...[+++]


90. Acknowledges the usefulness and the relevance of budget support, which in particular enables basic social services to be improved whilst, at the same time, helping to strengthen the structure of African countries; calls, however, for caution in relation to the disbursement of aid in the form of budget support; insists that budget support be treated separately for each country, depending on its particular situation and that it is not appropriate for fragile States or countries in conflict; calls for the establishment of indicators for human and social development, for gender budgeting and for education and health; in this respect, encourages the Commission to continue ...[+++]p its proposed "MDG contract" with the intended beneficiaries of budget support; insists that budget support must be accompanied by the strengthening of the capacity of parliaments, national courts of auditors, local authorities and civil society to scrutinise the process, so as to avoid basic social services becoming under-resourced; proposes that budget support should not replace support to certain key development sectors such as education and health or sectors that risk being marginalised by recipient governments;

90. reconnaît l'utilité et la pertinence de l'appui budgétaire qui permet notamment de favoriser l'amélioration des services sociaux de base tout en contribuant à renforcer la structure des États africains; invite toutefois à la prudence pour le versement d'aides sous forme d'appui budgétaire; insiste sur le fait que l'appui budgétaire doit être traité séparément pour chaque pays en fonction de sa situation particulière, et qu'il ne convient ni pour les États fragiles ni pour les pays en conflit; préconise la mise en place d'indicateurs pour le développement humain et social, pour la budgétisation fondée sur la dimension de genre ains ...[+++]


The Council recognises that preparing the candidate countries for enlargement in May 2004 has acted as a catalyst for the Commission to successfully put into practice many of the recommendations of the Court and invites the Commission to further draw upon the report to maximise the future impact of PHARE and ISPA funding on the environmental sector during the continuing enlargement process.

2. Le Conseil constate que la préparation des pays candidats à l'élargissement de mai 2004 a joué un rôle catalyseur conduisant la Commission à mettre en pratique, avec succès, bon nombre des recommandations de la Cour, et il invite la Commission à continuer de faire fond sur le rapport afin d'optimiser l'incidence future des fonds PHARE et ISPA dans le domaine de l'environnement lors de la poursuite du processus d'élargissement.


5. Considers that the scoreboard should provide the basis for such a continuous adjustment process, and draws attention to the importance of the progressive development of qualitative and quantitative indicators for monitoring and assessing operations carried out under the agenda; calls for the European Parliament to be closely involved in the taking of decisions on such indicators and to have the opportunity to play a role in the new coordination processes (including the open method of coordination in the areas of employment, social inclusion, education and ...[+++]

5. est d'avis que le tableau de bord devrait constituer la base pour un tel processus d'ajustement permanent et souligne l'importance du développement progressif d'indicateurs qualitatifs et quantitatifs pour le suivi et l'évaluation des actions menées dans le cadre de l'Agenda; demande que le Parlement européen soit étroitement associé à la prise de décision sur ces indicateurs et puisse jouer un rôle dans les nouvelles procédures de coordination (entre autres, les modes de coordination ouverte en ce qui concerne l'emploi, l'intégration sociale, l'enseignement et l'éducatio ...[+++]


5. Considers that the scoreboard should provide the basis for such a continuous adjustment process, and draws attention to the importance of the progressive development of qualitative and quantitative indicators for monitoring and assessing operations carried out under the agenda; calls for the European Parliament to be closely involved in the taking of decisions on such indicators and to have the opportunity to play a role in the new coordination processes (including the open method of coordination in the areas of employment, social inclusion, education and ...[+++]

5. est d'avis que le tableau de bord devrait constituer la base pour un tel processus d'ajustement permanent et souligne l'importance du développement progressif d'indicateurs qualitatifs et quantitatifs pour le suivi et l'évaluation des actions menées dans le cadre de l'Agenda; demande que le Parlement européen soit étroitement associé à la prise de décision sur ces indicateurs et puisse jouer un rôle dans les nouvelles procédures de coordination (entre autres, les modes de coordination ouverte en ce qui concerne l'emploi, l'intégration sociale, l'enseignement et l'éducatio ...[+++]




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Date index: 2023-12-11
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