Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess performance of organisational collaborators
CL
Collaborative learning
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Evaluate organisational collaborators performance
Evaluate performance of organisational collaborators
Explain ideas and expectations to the team
Impart business plan to collaborators
Impart business plans to collaborator
Impart business plans to collaborators
Imparting business plans to collaborators
Implicit learning
Nondeclarative learning
Peer collaboration
Provide collaborators with input to guide their work
Provide input to collaborators to guide their work
Rate performance of organisational collaborators
Reflexive learning
Unconscious learning

Traduction de «Collaborative learning » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
collaborative learning | peer collaboration | CL [Abbr.]

apprentissage en collaboration


evaluate organisational collaborators performance | rate performance of organisational collaborators | assess performance of organisational collaborators | evaluate performance of organisational collaborators

évaluer les performances de collaborateurs de l’organisation


impart business plan to collaborators | impart business plans to collaborator | impart business plans to collaborators | imparting business plans to collaborators

présenter un business plan aux collaborateurs | présenter un plan d’entreprise aux collaborateurs


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


provide collaborators with guiding input for their work | provide collaborators with input to guide their work | explain ideas and expectations to the team | provide input to collaborators to guide their work

discuter avec des collaborateurs pour guider leur travail


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


High-speed networks will open up new possibilities for collaborative learning and researching.

Les réseaux à haut débit ouvriront de nouvelles possibilités à l'apprentissage et à la recherche en collaboration.


- Development and promotion of standards adapted to education and training, and the definition of 'metadata', taking into account needs that are linked to maintaining quality and to collaborative learning processes, in conjunction with the various existing international initiatives in this field (CEN/ISSS - Comité Européen de Normalisation / Information Society Standardisation System).

- Le développement et la promotion de standards adaptés à l'éducation et à la formation et la définition de 'metadata', en tenant compte des besoins liés au maintien de la qualité des processus, et à des modes d'apprentissage basés sur la collaboration, en liaison avec les différentes initiatives qui existent dans ce domaine au niveau international (CEN/ISSS - Comité Européen de Normalisation/ Information Society Standardisation System).


2.3 To acquire competences, learners need, from an early age, to 'learn to learn' by reflecting critically on their learning aims, managing their learning with self-discipline, working autonomously and collaboratively, seeking information and support when necessary, and using all the opportunities of new technologies.

2.3 Pour acquérir des compétences, les apprenants doivent, dès leur plus jeune âge, «apprendre à apprendre» en réfléchissant de manière critique à leurs objectifs d'apprentissage, en gérant leur apprentissage avec de l'autodiscipline, en travaillant à la fois de façon autonome et en équipe, en cherchant des informations et de l'aide lorsque c'est nécessaire, et en utilisant toutes les possibilités offertes par les nouvelles technologies.


Recommendation: Member States should put more emphasis on effective professional development and collaborative learning as it encourages teachers to use innovative teaching and learning methods (e.g. teaching small groups; use of ICT) and also increases job satisfaction for teachers.

Recommandation: les États membres devraient mettre davantage l’accent sur un développement professionnel effectif et sur l’apprentissage collaboratif étant donné que les enseignants sont ainsi encouragés à recourir à des méthodes d’enseignement et d’apprentissage innovantes (enseignement à destination de petits groupes et utilisation des TIC, par exemple) et que la satisfaction professionnelle des enseignants s'en trouve également augmentée.


Individuals should be able to dedicate time to learning autonomously and with self-discipline, but also to work collaboratively as part of the learning process, draw the benefits from a heterogeneous group, and to share what they have learnt.

L'individu devrait être capable de consacrer du temps à apprendre de façon autonome et en faisant preuve d'autodiscipline, mais aussi de travailler en équipe dans le cadre du processus d'apprentissage, de tirer les avantages de sa participation à un groupe hétérogène et de partager ce qu'il a appris.


* To encourage closer collaboration among universities, training institutions, e-learning service providers and SMEs, with a view to improving the understanding of e-learning needs of SMEs and resulting in the development of suitable e-learning applications.

* Encourager une collaboration plus étroite entre les universités, organismes de formation, les fournisseurs de services liés à l'apprentissage en ligne et les PME afin d'améliorer la prise en considération des besoins des PME en matière d'apprentissage en ligne et de permettre ainsi le développement d'applications adaptées.


w