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Coastguard
Coastguard officer
Coastguard vessel
Coastguard watch officer
Coastguards
Fasten reinforcing strips to wooden vessel components
Fasten wood reinforcing strips to vessel components
Libyan Coastguard
Libyan Navy Coastguard
Maritime and coastguard officer
Provide assistance in vessel machinery
Provide support in vessel machinery systems
Provide vessel machinery systems assistance
Provide vessel machinery systems support
Reinforce vessel components through using wood strips

Traduction de «Coastguard vessel » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


coastguard | coastguard officer | coastguard watch officer | maritime and coastguard officer

sauveteur en mer | sauveteuse en mer | garde-côte | sauveteuse


Libyan Coastguard | Libyan Navy Coastguard

garde-côtes de la marine libyenne | garde-côtes libyens




provide vessel machinery systems assistance | provide vessel machinery systems support | provide assistance in vessel machinery | provide support in vessel machinery systems

fournir une assistance dans les systèmes de machines des navires


attach firmly wood reinforcing strips to vessel components | fasten reinforcing strips to wooden vessel components | fasten wood reinforcing strips to vessel components | reinforce vessel components through using wood strips

fixer des bandes de renfort en bois aux éléments d’un navire


The Libyan Coast Guard has expressed the ambition to further train 600 Coastguard personnel with a focus on generating 8 trained crews for the Libyan patrol vessels.

Les garde-côtes libyens ont exprimé leur souhait de former 600 membres du personnel supplémentaires dans le but de mettre sur pied 8 équipages formés pour les navires de patrouille libyens.


21. Notes that irregular migration is likely to continue putting pressure on EU maritime borders, especially in the light of political and economic evolution in the southern neighbourhood and the prospect of continued instability in northern Africa, the Sahel, the Horn of Africa and Sub-Saharan Africa; recalls, however, that migration must not be regarded as a security threat, but rather as a human phenomenon that requires a robust management strategy which combines regional, political and diplomatic cooperation and development policies and investment in regional partnerships; draws attention to the fact that this effort requires the development of maritime capabilities and coastguard ...[+++]

21. observe que la migration clandestine est susceptible de continuer à mettre sous pression les frontières maritimes de l'Union, en particulier compte tenu de l'évolution politique et économique dans le voisinage méridional et de la perspective de poursuite de l'instabilité dans le nord de l'Afrique, le Sahel, la Corne de l'Afrique et l'Afrique subsaharienne; rappelle toutefois que la migration ne doit pas être considérée comme une menace pour la sécurité, mais plutôt comme un phénomène humain qui nécessite une stratégie de gestion robuste combinant une coopération régionale, politique et diplomatique, des politiques de développement et des investissements dans des partenariats régionaux; attire l'attention sur le fait que cet effort néc ...[+++]


21. Notes that irregular migration is likely to continue putting pressure on EU maritime borders, especially in the light of political and economic evolution in the southern neighbourhood and the prospect of continued instability in northern Africa, the Sahel, the Horn of Africa and Sub-Saharan Africa; recalls, however, that migration must not be regarded as a security threat, but rather as a human phenomenon that requires a robust management strategy which combines regional, political and diplomatic cooperation and development policies and investment in regional partnerships; draws attention to the fact that this effort requires the development of maritime capabilities and coastguard ...[+++]

21. observe que la migration clandestine est susceptible de continuer à mettre sous pression les frontières maritimes de l'Union, en particulier compte tenu de l'évolution politique et économique dans le voisinage méridional et de la perspective de poursuite de l'instabilité dans le nord de l'Afrique, le Sahel, la Corne de l'Afrique et l'Afrique subsaharienne; rappelle toutefois que la migration ne doit pas être considérée comme une menace pour la sécurité, mais plutôt comme un phénomène humain qui nécessite une stratégie de gestion robuste combinant une coopération régionale, politique et diplomatique, des politiques de développement et des investissements dans des partenariats régionaux; attire l'attention sur le fait que cet effort néc ...[+++]


call for the assistance of the relevant authorities in the respective States, including flag-State and port-State surveyors, coastguard officers, vessel traffic service operators, search and rescue teams, pilots or other port or maritime personnel.

demander l'aide des autorités compétentes des États concernés, notamment les inspecteurs de l'État du pavillon et de l'État du port, les gardes-côtes, les opérateurs des services de trafic maritime, les équipes de recherche et de sauvetage, les pilotes et le personnel d'autres services portuaires ou maritimes.


call for the assistance of the relevant authorities in the respective States, including flag-State and port-State surveyors, coastguard officers, vessel traffic service operators, search and rescue teams, pilots or other port or maritime personnel.

demander l'aide des autorités compétentes des États concernés, notamment les inspecteurs de l'État du pavillon et de l'État du port, les gardes-côtes, les opérateurs des services de trafic maritime, les équipes de recherche et de sauvetage, les pilotes et le personnel d'autres services portuaires ou maritimes.


5. Believes that the EU and the IMO should work towards the establishment of a mechanism for designating environmentally sensitive coastal waters as restricted shipping zones where the passage of vessels transporting dangerous or polluting cargoes may be specifically limited or prohibited, and where those vessels granted access are subjected to enhanced coastguard monitoring requirements;

5. estime que l'UE et l'OMI doivent s'efforcer de créer un mécanisme permettant de définir les eaux côtières sensibles du point de vue écologique comme étant des zones de navigation restreinte, où le passage de navires transportant des charges dangereuses ou polluantes peut être expressément limité ou interdit et où les navires qui y sont autorisés sont soumis à des critères renforcés de contrôle par les garde-côtes;


I think that emphasis should be put on the building of coastguard or marine protection vessels to control and monitor the common fisheries policy.

Je pense qu'il faut mettre l'accent sur la construction de bateaux garde-côtes et de protection marine afin de contrôler et surveiller la politique commune de la pêche.


The Spanish delegation, supported by the Portuguese delegation, recalled that Spanish fishermen and Spanish vessels had been arrested by Norwegian coastguards in Svalbard waters and asked for help from the Commission and the Member States.

La délégation espagnole, appuyée par la délégation portugaise, a rappelé que des pêcheurs et des navires espagnols avaient été arrêtés par les garde-côtes norvégiens dans les eaux du Svalbard et elle a demandé l'assistance de la Commission et des États membres.




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'Coastguard vessel' ->

Date index: 2023-12-24
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