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Abandoned take-off
Aborted take-off
Aborted takeoff
Actual take-off weight
Area of the take-off
Assist during landing and take off
Assist during take off and landing
Carry out necessary procedures prior to take off
Conduct pre-flight activities
Execute necessary procedures prior to take off
Gross take-off weight
Indian Act
Interrupted take-off
MTOM
MTOW
Maximum take-off mass
Maximum take-off weight
Prepare climatic forecasts for landing and take off
Prepare climatic forecasts for take off and landing
Prepare forecasts for take-off and landing
Rejected take-off
Rejected takeoff
Rto
Support captain during take off and landing
TOW
Take off area
Take-off area
Take-off distributor
Take-off divider
Take-off divisor
Take-off gross weight
Take-off mass
Take-off weight
Undertake required actions before departure

Traduction de «Chief Take-Off » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
assist during landing and take off | support captain in the execution of take off and landing activities | assist during take off and landing | support captain during take off and landing

aider pendant le décollage et l'atterrissage


prepare climatic forecasts for landing and take off | prepare climatic forecasts for take off and landing | prepare forecasts for take-off and landing | prepare meteorological forecasts for take off and landing

élaborer les prévisions de décollage et d'atterrissage


take-off distributor | take-off divider | take-off divisor

partiteur de prélèvement


abandoned take-off | aborted take-off | rejected take-off | rto [Abbr.]

arrêt au décollage


take-off weight [ TOW | gross take-off weight | take-off mass | actual take-off weight ]

masse au décollage [ MD,TOW,GTOW | poids au décollage ]


abandoned take-off | aborted take-off | rejected take-off

arret au decollage


area of the take-off [ take-off area | take off area ]

zone de la table du tremplin


maximum take-off weight | MTOW | maximum take-off mass | MTOM | take-off gross weight

masse maximale au décollage | poids maximal au décollage | MTOW


aborted takeoff [ rejected takeoff | aborted take-off | rejected take-off | interrupted take-off ]

décollage interrompu [ décollage abandonné ]


carry out necessary procedures prior to take off | undertake required actions before departure | conduct pre-flight activities | execute necessary procedures prior to take off

exécuter les procédures nécessaires avant décollage
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The chief economist of the investment dealer Nesbitt Burns, Dr. Sherry Cooper, highlighted the experience of the republic of Ireland, a country that cut taxes and saw its economy take off.

L'économiste en chef de la maison de courtage en valeurs mobilières Nesbitt Burns, Mme Sherry Cooper, a parlé de l'expérience de la République d'Irlande, qui a réussi à relancer son économie par la réduction des impôts.


Mr. Peter MacKay (Central Nova, CPC): Mr. Speaker, the Prime Minister's chief of staff is caught on tape saying that he was prepared, “to get the Ethics Commissioner to give an interim report or something to take the cloud off that would be helpful”.

M. Peter MacKay (Nova-Centre, PCC): Monsieur le Président, on a un enregistrement du chef de cabinet du premier ministre qui dit qu'il était prêt à « obtenir du commissaire à l'éthique un rapport provisoire ou quelque chose du genre pour dissiper tout doute, ce qui serait utile ».


In a 19 March appearance before the Committee, National Chief Dwight Dorey of the Congress of Aboriginal Peoples (CAP) described his organization as representing “the interests of more than 800,000 off-reserve Aboriginal people living in urban, rural and remote areas” (19) According to Chief Dorey: CAP’s decision to participate in the FNGI phase one process reflected responsibility “to get involved in these issues that directly affect us and a significant portion of the people . we are elected to serve”; declining to take part would have bee ...[+++]

Le 19 mars, lors d’une comparution devant le Comité, Dwight Dorey, chef national du Congrès des peuples autochtones (CPA) a décrit son organisation comme représentant « les intérêts de plus de 800 000 Autochtones hors des réserves vivant dans des régions urbaines, rurales et isolées »(19). Selon le chef Dorey, la décision du CPA de participer à la première étape du processus de la MGPN reflétait sa « responsabilité de chercher des solutions aux problèmes qui ont une incidence directe sur nos vies ainsi que sur une part importante de la population dont, en tant qu’élus, nous devons servir les intérêts »; refuser d’y participer serait mal ...[+++]


Let me read a commentary on the Reform Party's policy from Dr. Ruth Getter, chief economist of the Toronto Dominion Bank: ``What the government has done with its restraint that it has put in place is really quite remarkable and we have got this kind of environment in the economy that is ready to take off.

Je me permets de lire un commentaire sur la politique du Parti réformiste, émanant de Ruth Getter, économiste en chef de la Banque Toronto-Dominion:«Ce que le gouvernement a accompli grâce à ses compressions budgétaires est vraiment très remarquable et a donné à notre économie le genre d'environnement qui lui permettra de décoller.


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These deficiencies are: Elections held every two years with no defined schedule or election period — two year mandates which have been shown to be detrimental to developing good governance practices, hinder long-term planning and prevent assessment of performance against objectives/outcomes; constant turnover of chiefs and councillors, which hampers opportunities for long-term strategic planning on a province-wide level; a cumbersome election appeal process, as currently managed by INAC, which often takes several months and sometime ...[+++]

Voici ces lacunes : les élections sont déclenchées tous les deux ans, sans qu'une période ou un calendrier électoral défini ne les encadre; les mandats de deux ans se sont avérés nuisibles à la création de bonnes pratiques de gouvernance, à la planification à long terme et à l'évaluation du rendement en fonction des objectifs et des résultats; le roulement constant de chefs et de conseillers limite les possibilités de planification stratégique à long terme à l'échelle de la province; le lourd processus de contestation des résultats d'une élection, actuellement géré par AINC, s'étend souvent sur plusieurs mois et dure parfois un an et ...[+++]




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'Chief Take-Off' ->

Date index: 2023-07-25
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