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Acronym
CAP
Centre for Constitutional Studies
Centre for International and Security Studies
Centre for International and Strategic Studies
Centre for National Defence Studies
Higher Centre for National Defence Studies
ICCS
IE
IES
IHCP
IPSC
IPTS
IRMM
ITU
Independent study center
Institute for Energy
Institute for Health and Consumer Protection
Institute for Prospective Technological Studies
Institute for Reference Materials and Measurements
Institute for Transuranium Elements
Institute for the Environment and Sustainability
International Centre for Chemical Studies
International Centre for Sport Studies
International Network for Chemical Studies
JRC
Joint Research Centre
Learning Resource Centre
Learning resources center
Liu Center for Global Issues
Liu Center for the Study of Global Issues
Liu Centre for Global Studies
Liu Centre for the Study of Global Issues
Liu Institute for Global Studies
Multi-centre clinical trial
Multi-centre study
Multi-centre trial
Multicenter study
Multicenter trial
Research Programme in Strategic Studies
Spanish Centre for National Defence Studies
Student resource centre
Study center
Unesco International Centre for Chemical Studies

Traduction de «Centre for Constitutional Studies » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Centre for Constitutional Studies

Centre d'études constitutionnelles


Centre for National Defence Studies | Higher Centre for National Defence Studies | Spanish Centre for National Defence Studies

Centre supérieur d'études de défense nationale


multicenter study | multicenter trial | multi-centre clinical trial | multi-centre study | multi-centre trial

essai clinique multicentrique


Liu Institute for Global Studies [ Liu Center for Global Issues | Liu Centre for Global Studies | Liu Centre for the Study of Global Issues | Liu Center for the Study of Global Issues ]

Liu Institute for Global Studies [ Centre Liu des questions mondiales ]


Joint Research Centre [ IE | IES | IHCP | Institute for Energy | Institute for Health and Consumer Protection | Institute for Prospective Technological Studies | Institute for Reference Materials and Measurements | Institute for the Environment and Sustainability | Institute for the Protection and the Security of the Citizen | Institute for Transuranium Elements | IPSC | IPTS | IRMM | ITU | JRC [acronym] ]

Centre commun de recherche [ CCR [acronym] IE | IES | IHCP | Institut de l'énergie | Institut de l’environnement et du développement durable | Institut de prospective technologique | Institut des matériaux et mesures de référence | Institut des transuraniens | Institut pour la protection et la sécurité du citoyen | Institut pour la santé et la protection des consommateurs | IPSC | IPTS | IRMM | ITU | JRC [acronym] ]


International Centre for Chemical Studies [ ICCS | Unesco International Centre for Chemical Studies | International Network for Chemical Studies ]

Centre international pour les études chimiques [ Centre international de l'Unesco pour les études chimiques ]


Centre for International and Security Studies [ Centre for International and Strategic Studies | Research Programme in Strategic Studies ]

Centre d'études internationales et sécurité [ Centre d'études internationales et stratégiques ]


learning resources center | study center | student resource centre | independent study center | Learning Resource Centre

centre de ressources éducatives | C. R. E.


Centre for Analysis and Prospective Studies and Historical Unit [ CAP ]

Centre d'analyse et de prospective et service historique [ CAP ]


International Centre for Sport Studies

Centre international d'étude du sport | CIES
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In order to promote the EU as a centre of excellence in learning around the world, the strategy suggests increasing capacity for European studies in other countries by extending the network of EU studies centres and Jean Monnet chairs (positions for professors who specialise in European integration around the world).

Dans le but de promouvoir l’UE en tant que centre mondial d’excellence pour les études, la stratégie propose de renforcer les capacités des études européennes dans les pays tiers en étendant le réseau des centres d’études sur l’Union européenne et les chaires Jean Monnet (postes ouverts aux enseignants spécialisés dans l’intégration européenne dans le monde entier).


Having conducted a feasibility study on the creation of such a centre[11], at the request of the Council[12], the Commission proposes a European Cybercrime Centre (EC3), which will be part of Europol and act as the focal point in the fight against cybercrime in the EU.

Après avoir réalisé une étude de faisabilité sur la création d'un tel centre[11] à la demande du Conseil[12], la Commission propose un Centre européen de lutte contre la cybercriminalité (EC3), qui fera partie d'Europol et servira de point focal dans la lutte contre la cybercriminalité au sein de l'UE.


In order to promote the EU as a centre of excellence in learning around the world, the strategy suggests increasing capacity for European studies in other countries by extending the network of EU studies centres and Jean Monnet chairs (positions for professors who specialise in European integration around the world).

Dans le but de promouvoir l’UE en tant que centre mondial d’excellence pour les études, la stratégie propose de renforcer les capacités des études européennes dans les pays tiers en étendant le réseau des centres d’études sur l’Union européenne et les chaires Jean Monnet (postes ouverts aux enseignants spécialisés dans l’intégration européenne dans le monde entier).


In that regard, the Tribunal finds that point 4.1 (‘Case study’) of the ‘Assessment Centre’ brochure sent to all the candidates invited to attend the assessment centre, the point cited by the applicant in his request for review, states that candidates must give their answer in writing to the case study solely on the basis of the material available.

À cet égard, le Tribunal constate que le point 4.1 (« étude de cas ») de la brochure « Centre d’évaluation » remise à tous les candidats invités au centre d’évaluation, point cité par le requérant dans sa demande de réexamen, précise que les candidats doivent formuler leur réponse écrite à l’étude de cas en se basant uniquement sur les documents mis à disposition.


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The Norwegian authorities consider that the financing of the fitness centre at the KLC does not constitute State aid within the meaning of Article 61(1) of the EEA Agreement for the following reasons: (i) the fitness centre does not receive a selective advantage stemming from state resources; (ii) the centre does not constitute an undertaking; and (iii) the financing of the fitness centre does not affect trade between the contracting parties of the EEA Agreement.

Les autorités norvégiennes estiment que le financement du centre de fitness du CLK ne constitue pas une aide d’État au sens de l’article 61, paragraphe 1, de l’accord EEE pour les raisons suivantes: i) le centre de fitness ne bénéficie d’aucun avantage sélectif apporté par des ressources d’État; ii) il n’est pas une entreprise; et iii) le financement du centre de fitness n’a pas d’incidence sur les échanges entre les parties contractantes à l’accord EEE.


In the notification, the Norwegian authorities did not put forward any arguments to the effect that the financing of the fitness centre constituted existing aid, despite the fact that the notification included a copy of the writ of summons from the proceedings before the Norwegian courts wherein the applicant argued, at some length, that the financing of the fitness centre constituted new aid (19).

Dans leur notification, elles n’ont avancé aucun argument attestant que le financement du centre de fitness constituait une aide existante, malgré le fait que la notification incluait une copie de l’assignation tirée de la procédure devant les tribunaux norvégiens et dans laquelle la partie requérante expliquait en détail pourquoi le financement du centre de fitness constituait une aide nouvelle (19).


In particular, Section H of the Plan of Action provides for the creation of the African Centre for Study and Research on Terrorism (ACSRT), with responsibility for carrying out training measures, conducting studies on terrorism, setting up a database system for gathering, exchanging and analysing intelligence, as well as for terrorism-related surveillance and alerts.

Ce plan prévoit notamment la création, prévue par la section H du plan d'action, d'un Centre africain d'études et de recherche sur le terrorisme (CAERT) chargé de conduire des actions de formation, de mener des études dans le domaine du terrorisme, de constituer un système de bases de données pour la collecte, l'échange et l'analyse d'informations et d'exercer une fonction de veille et d'al ...[+++]


3. The Centre may promote and initiate scientific studies necessary for the performance of its mission and applied scientific studies and projects on the feasibility, development and preparation of its activities.

3. Le Centre peut promouvoir et faire effectuer les études scientifiques nécessaires à l'accomplissement de sa mission ainsi que des études scientifiques appliquées et des projets sur la faisabilité, l'élaboration et la préparation de ses activités.


The Union will examine the possibility of developing EU exchange programmes for students constituting an integral part of their course of study and for young scientists working on International Science and Technology Centre contracts.

L'Union européenne examinera la possibilité d'élaborer des programmes communautaires concernant des échanges d'étudiants, faisant partie intégrante de leur cursus, ainsi que des échanges de jeunes scientifiques travaillant dans le cadre de contrats du Centre international pour la science et la technologie.


In order to promote the EU as a centre of excellence in learning around the world, the strategy suggests increasing capacity for European studies in other countries by extending the network of EU studies centres and Jean Monnet chairs (positions for professors who specialise in European integration around the world).

Dans le but de promouvoir l’UE en tant que centre mondial d’excellence pour les études, la stratégie propose de renforcer les capacités des études européennes dans les pays tiers en étendant le réseau des centres d’études sur l’Union européenne et les chaires Jean Monnet (postes ouverts aux enseignants spécialisés dans l’intégration européenne dans le monde entier).


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