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BTIA
Broad based SECU study
Broad-base terrace
Broad-based Trade and Investment Agreement
Broad-based open competition
Broadly based economy
Broadly based social program
Broadly based social programme
Broadly-based economy
EU-India Broad-based Trade and Investment Agreement
Intangible economy
KBE
Knowledge economy
Knowledge society
Knowledge-based economy
Knowledge-driven economy

Vertaling van "Broadly-based economy " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
broadly-based economy

économie reposant sur des bases larges


broadly based economy

économie diversifiée [ économie étoffée ]


Broad-based Trade and Investment Agreement | EU-India Broad-based Trade and Investment Agreement | BTIA [Abbr.]

accord étendu sur le commerce et les investissements


broadly based social program [ broadly based social programme ]

programme social à grande échelle


knowledge economy [ knowledge-based economy | knowledge-driven economy | Intangible economy(ECLAS) | Knowledge society(STW) ]

économie de la connaissance [ économie du savoir | économie numérique | e-économie | netéconomie | net-économie ]


knowledge economy | knowledge-based economy | knowledge-driven economy | KBE [Abbr.]

économie basée sur la connaissance | économie de la connaissance


A rare genetic neurological disorder characterized by infant hypotonia and feeding difficulties, global development delay, mild to moderate intellectual disability, delayed independent ambulation, broad-based gait with arms upheld and flexed at the e

retard de développement avec trouble du spectre de l'autisme et démarche instable


broad-based open competition

concours général à grande dominante




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Look at the entire broad base of the Canadian economy, and under a broad-based set of rules, Canada has a much better chance of getting a favourable set of rules.

Nos représentants devraient avoir en tête toute la gamme des secteurs de l'économie canadienne, et si l'ensemble des règles est suffisamment large, le Canada a une bien meilleure chance d'obtenir des règles qui lui soient favorables.


B. whereas Africa has some of the world’s largest mineral reserves, and whereas the profits from the mining of Africa’s mineral resources should be used to meet the MDGs, eradicate poverty and achieve rapid and broad-based socioeconomic development and growth; whereas, however, African countries still need to develop and implement coherent strategies to turn exploitation of natural resources into a motor for economic development and diversification of their economies;

B. considérant que l'Afrique possède des réserves de minerais parmi les plus importantes au monde et que les bénéfices provenant de l'extraction des ressources en minerais de l'Afrique devraient être utilisés pour atteindre les OMD, éradiquer la pauvreté et parvenir à un développement et une croissance socio-économiques rapides et à large spectre; considérant cependant que les pays africains doivent encore élaborer et mettre en œuvre des stratégies cohérentes afin de faire de l'exploitation des ressources naturelles un moteur du développement économique et de la diversification de leurs économies;


5. Points out that the ECB President, in his address to the European Parliament’s Committee on Economic and Monetary Affairs on 8 July 2013, announced that key ECB interest rates were expected to remain at current or lower levels for an extended period of time in consideration of an overall subdued outlook for inflation extending into the medium term, given the broad-based weakness of the economy and subdued monetary dynamics;

5. relève que, dans son discours devant la commission des affaires économiques du Parlement européen du 8 juillet 2013, le président de la BCE prévoyait le maintien des taux directeurs de la BCE au niveau actuel, voire à un niveau inférieur pour une période prolongée, compte tenu du risque global limité d'inflation à moyen terme étant donné la faiblesse généralisée de l'économie et l'absence de dynamique monétaire;


Senator Murray: Honestly, I am not expert enough to quantify what would be an appropriate division as between personal income tax and broad-based consumption tax. I accept the view of most economists to the effect that the broad-based consumption tax is much preferable and that it would be better for our economy and for equity for us to continue to reduce income taxes and depend more on the revenues from a broad-based consumption tax.

Le sénateur Murray : Très franchement, je n'ai pas l'expertise nécessaire pour déterminer quelle serait la répartition appropriée entre l'impôt sur le revenu des particuliers et la taxe générale à la consommation, mais j'accepte le point de vue de la plupart des économistes qui croient que la taxe générale à la consommation est tout à fait préférable et qu'il serait préférable pour notre économie et pour l'équité de continuer à réduire l'impôt sur le revenu et de compter davantage sur les recettes générées par une taxe générale à la consommation.


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I think we are also agreed now, belatedly in some cases, that a broadly-based consumption tax applicable to both services and goods, more comprehensive, more equitable, less distorting to the economy than other tax, fairer and simpler than a loophole-laden personal or corporate income tax, is much to be preferred; which is why I raised the question earlier to Senator Greene whether we really want to see a rising share of government revenues accounted for by personal income tax now at 50 per cent and a declining share of federal reven ...[+++]

Je pense également que nous avons maintenant accepté, tardivement dans certains cas, qu'il est préférable d'avoir une taxe à la consommation à grande échelle, applicable aux biens et aux services, plus complète et équitable, qui fausse moins l'économie que d'autres taxes et moins complexe que l'impôt sur le revenu des particuliers ou l'impôt des sociétés, pour lesquels il y a une possibilité d'échapper à l'impôt. C'est pourquoi j'ai demandé au sénateur Greene, un peu plus tôt, si nous voulons vraiment que le gouvernement fédéral tire une plus grande partie de ses recettes de l'impôt sur le revenu des particuliers — 50 p. 100 actuellement ...[+++]


12. Stresses the interdependence of Member States' economies, especially in the euro area; considers that the Integrated Guidelines should set a broad framework for closer economic policy coordination to align NRPs; suggests that, in doing so, a more sensitive approach towards convergence, which reflects economic diversity and differing traditions in order to strengthen broad-based support for the common EU project;

12. souligne l'interdépendance des économies des États membres, en particulier dans la zone euro; considère que les lignes directrices intégrées devraient définir le cadre global d'une coordination plus étroite des politiques économiques aux fins d'un rapprochement des PNR; à cet égard, considère qu'il faudra adopter une approche nuancée en matière de convergence pour tenir compte de la diversité des économies et des traditions différentes afin de renforcer le large appui au projet commun de l'Union européenne;


12. Stresses the interdependence of Member States' economies, especially in the euro area; considers that the Integrated Guidelines should set a broad framework for closer economic policy coordination to align NRPs; suggests that, in doing so, a more delicate approach towards convergence, which reflects economic diversity and differing traditions in order to strengthen broad-based support for the common EU project;

12. souligne l'interdépendance des économies des États membres, en particulier dans la zone euro; considère que les lignes directrices intégrées doivent définir le cadre global d'une coordination plus étroite des politiques économiques aux fins de rapprochement des programmes de réforme nationaux; à cet égard toutefois, il faudra adopter une approche nuancée en matière de convergence pour tenir compte de la diversité des économies et des traditions et renforcer ainsi le large appui au projet commun de l'Union européenne;


12. Stresses the interdependence of Member States' economies, especially in the euro area; considers that the Integrated Guidelines should set a broad framework for closer economic policy coordination to align NRPs; suggests that, in doing so, a more sensitive approach towards convergence, which reflects economic diversity and differing traditions in order to strengthen broad-based support for the common EU project;

12. souligne l'interdépendance des économies des États membres, en particulier dans la zone euro; considère que les lignes directrices intégrées devraient définir le cadre global d'une coordination plus étroite des politiques économiques aux fins d'un rapprochement des PNR; à cet égard, considère qu'il faudra adopter une approche nuancée en matière de convergence pour tenir compte de la diversité des économies et des traditions différentes afin de renforcer le large appui au projet commun de l'Union européenne;


As far as Kofi Annan's comments are concerned, I can think of specific cases where people are asking for more opportunities and more broadly based economies which would result from free trade and trade agreements.

Quant aux observations de Kofi Annan, je puis citer des cas bien précis de personnes réclamant de nouveaux débouchés et l'accès à des économies multisectorielles grâce au libre-échange et aux accords de libre-échange.


No new process is needed. The existing Broad Economy Policy Guidelines and the Luxembourg, Cardiff and Cologne processes offer the necessary instruments, provided they are simplified and better coordinated, in particular through other Council formations contributing to the preparation by the ECOFIN Council of the Broad Economic Policy Guidelines. Moreover, the Broad Economic Policy Guidelines should focus increasingly on the medium- and long-term implications of structural policies and on reforms aimed at promoting economic growth potential, employment and social cohesion, as well as on the transition towards a ...[+++]

En outre, ces grandes orientations des politiques économiques devraient se concentrer de plus en plus sur les conséquences à moyen et à long terme des politiques structurelles et sur les réformes visant à valoriser le potentiel de croissance économique, l'emploi et la cohésion sociale, ainsi que sur le passage à une économie de la connaissance. Les processus de Cardiff et Luxembourg permettront d'approfondir les différents sujets abordés.




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Date index: 2022-04-16
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