Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Achieve advertising measures for the vehicles
Advertisement
Advertising
Advertising campaign
Advertising malpractice
Advertising restriction
Association advertising
Collective advertising
Cooperative advertising
Corporate advertising
Deceptive advertising
Execute advertising measure for vehicles
Execute advertising measures for a vehicle
Execute advertising measures for the vehicles
False advertising
Group advertising
Image advertising
Institutional advertising
Joint advertising
Misleading advertising
Obstacle to trade
Restricted advertising
Restriction of advertising
Restriction on trade
Subliminal advertising
Trade barrier
Trade restriction
Unfair advertising

Traduction de «Advertising restriction » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
advertising restriction

restriction en matière de publicité


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]




advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]

publicité abusive [ publicité déloyale | publicité mensongère ]


association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

publicité collective | publicité compensée | publicité de produit


execute advertising measure for vehicles | execute advertising measures for a vehicle | achieve advertising measures for the vehicles | execute advertising measures for the vehicles

exécuter des mesures de publicité pour les véhicules


Measurement of Retailer Compliance With Respect to Tobacco Sales-to-Minors Legislation and Restrictions on Tobacco Advertising

Évaluation de la conformité des détaillants avec la législation sur la vente du tabac aux mineurs et les restrictions imposées à la publicité sur le tabac




trade restriction [ obstacle to trade | restriction on trade | trade barrier ]

restriction aux échanges [ barrière commerciale | entrave aux échanges | obstacle aux échanges ]


corporate advertising | image advertising | institutional advertising

publicité de prestige | publicité institutionnelle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A large majority of Member States do not restrict advertising aimed at children but do provide for detailed rules as to the content of such advertising (for example: no advertisement may encourage children to enter strange places or to converse with strangers; the use of personalities known to children may be forbidden or restricted; advertisements for sweets should feature a toothbrush symbol on the screen).

Une grande majorité d'États membres ne limitent pas la publicité s'adressant aux enfants mais réglementent de manière précise le contenu de cette publicité (par exemple: aucune publicité ne peut inciter les enfants à pénétrer dans des endroits qu'ils ne connaissent pas ou à parler avec des étrangers; parfois, il est interdit de se servir de personnalités connues des enfants ou ce recours est limité; les publicités en faveur des confiseries doivent faire figurer un symbole représentant une brosse à dents sur l'écran).


The study shows which Member States have taken measures that are more restrictive than those of the Directive; only one Member State has a total ban on advertising aimed at minors below the age of 12 (Sweden), one has a ban on toy advertising from 7.00 a.m. to 10.00 p.m (Greece), whilst a small number of Member States have legal (Belgium - Flanders, and Italy) or voluntary (Denmark) restrictions on advertising around children's programming.

L'étude mentionne les États membres ayant adopté des mesures plus strictes que celles proposées par la directive. Un seul État membre a instauré une interdiction totale de la publicité s'adressant aux mineurs de moins de 12 ans (Suède), un autre interdit la publicité en faveur des jouets de 7h00 à 22h00 (Grèce), et un petit nombre d'États membres imposent des restrictions législatives (Belgique - Communauté flamande - et Italie) ou volontaires (Danemark) à la publicité dans les programmes s'adressant aux enfants.


EUROVOC descriptor: consumer protection advertising malpractice approximation of laws restriction on competition codification of EU law comparative advertising

Descripteur EUROVOC: protection du consommateur publicité abusive rapprochement des législations restriction à la concurrence codification du droit de l'UE publicité comparative


Because of new technical developments that make it possible to cut out advertising spots, such as the time shift function of hard-disk recorders, further dismantling of advertising restrictions is called for in the interests of the economic situation of the European media sector.

Étant donné les nouveaux développements techniques qui permettent d'insérer des spots publicitaires comme la fonction Timeshift des lecteurs DVD, il faut parvenir à de nouvelles réductions des contraintes publicitaires étant donné la situation économique du secteur européen des médias.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Excessive regulation, rigid fees, few professional organisations, and even fewer multidisciplinary organisations, as well as advertising restrictions, act as an obstacle to revitalising competitiveness in Europe and often do not allow a high level of quality of services to be ensured.

Une réglementation excessive, des honoraires rigides, de rares organisations professionnelles et d’encore plus rares organisations multidisciplinaires, ainsi que des restrictions en matière de publicité, constituent des obstacles à la revitalisation de la compétitivité en Europe et, souvent, ne permettent pas de garantir un niveau de qualité élevé pour ces services.


Advertising restrictions: Advertising may facilitate competition by informing consumers about different products and allowing them to make better-informed purchasing decisions.

Règles en matière de publicité: la publicité peut favoriser la concurrence dans la mesure où elle informe les consommateurs au sujet de produits différents et leur permet de poser des choix plus éclairés.


In contrast with restrictions on the content of advertisements, a 9 p.m. watershed ban on alcohol advertising offers an easy and practical to implement and to monitor means to reducing the volume of alcohol advertising to which minors are exposed.

Contrairement aux restrictions relatives au contenu des publicités, une interdiction essentielle des publicités pour l’alcool avant 21 heures constitue un moyen simple et pratique de mettre en œuvre et de surveiller les outils visant à réduire le volume de publicités auxquelles les mineurs sont exposés.


2. The provisions of this Directive shall apply without prejudice to Community provisions on advertising for specific products and/or services or to restrictions or prohibitions on advertising in particular media.

2. Les dispositions de la présente directive s'appliquent sans préjudice des dispositions communautaires applicables à la publicité concernant des produits et/ou services spécifiques ou des restrictions ou interdictions relatives à la publicité dans des médias déterminés.


The same applies to advertising restrictions.

Il en va de même pour les restrictions en matière de publicité.


(2) In order to avoid possible obstructions of the internal market resulting from national rules restricting the advertising of tobacco products and related sponsorship in specific cases and to enable Member States to maintain their national advertising restrictions as effectively as possible, it is necessary to clarify the legal situation while ensuring that the principles of mutual recognition and country of origin are duly respected.

(2) Afin de prévenir, dans des cas particuliers, d'éventuelles perturbations du marché intérieur du fait de dispositions nationales légales visant à limiter la publicité en faveur des produits du tabac et le parrainage dans ce domaine et de permettre aux États membres de maintenir le plus efficacement possible leurs restrictions nationales à la publicité, il y a lieu de clarifier la situation juridique tout garantissant que les principes de la reconnaissance mutuelle et du pays d'origine soient dûment respectés.


w