Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accredited agent
Accredited agent of a candidate
Agent of a candidate
Candid photo
Candid photograph
Candid photography
Candid picture
Candid shot
Candidate list
Candidate name
Candidate officially nominated
Candidate's name
Candidate's representative
Confirmed candidate
Elected candidate
Elected member
Election agent
Electoral list
Lead candidate
Leading candidate
List of candidates
Name of the candidate
Official candidate
Official representative
Officially nominated candidate
Poll agent
Poll representative
REACH
REACH system
Registry of HLA-typed donor candidates
Representative of a candidate
Scrutineer
Successful candidate
Top candidate

Traduction de «67 candidates » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
candid picture [ candid photograph | candid photo | candid photography | candid shot ]

photo spontanée [ photographie spontanée ]


lead candidate | leading candidate | top candidate

candidat numéro un | candidat tête de liste


confirmed candidate [ officially nominated candidate | official candidate | candidate officially nominated ]

candidat confirmé [ candidate confirmée | candidat officiellement désigné | candidate officiellement désignée | candidat officiellement présenté | candidat officiel | candidate officielle ]


candidate's representative [ agent of a candidate | scrutineer | accredited agent of a candidate | official representative | election agent | poll agent | poll representative | accredited agent | representative of a candidate ]

agent électoral [ représentant accrédité de candidat | représentant au scrutin | représentant officiel | représentant accrédité | représentant d'un candidat | représentant de candidat ]


candidate's name | candidate name | name of the candidate

nom de candidat | nom de candidate


Cap polyposis (CP) is characterised by multiple inflammatory polyps that predominantly affect the rectosigmoid area and manifest primarily as rectal bleeding with abnormal transit, constipation or diarrhoea. To date, around 67 cases have been describ

cap polypose


candidate list | electoral list | list of candidates

liste de candidats | listes de candidatures


registry of HLA-typed donor candidates | registry of human lymphocyte antigen-typed donor candidates

registre de donneurs candidats, dont le système HLA a été établi


Regulation (EC) No 1907/2006 of the European Parliament and of The Council of 18 December 2006 concerning the Registration, Evaluation, Authorisation and Restriction of Chemicals (REACH), establishing a European Chemicals Agency, amending Directive 1999/45/EC and repealing Council Regulation (EEC) No 793/93 and Commission Regulation (EC) No 1488/94 as well as Council Directive 76/769/EEC and Commission Directives 91/155/EEC, 93/67/EEC, 93/105/EC and 2000/21/EC | REACH system [ REACH ]

Règlement (CE) no 1907/2006 du Parlement européen et du Conseil du 18 décembre 2006 concernant l'enregistrement, l'évaluation et l'autorisation des substances chimiques, ainsi que les restrictions applicables à ces substances (REACH), instituant une agence européenne des produits chimiques, modifiant la directive 1999/45/CE et abrogeant le règlement (CEE) no 793/93 du Conseil et le règlement (CE) no 1488/94 de la Commission ainsi que la directive 76/769/CEE du Conseil et les directives 91/155/CEE, 93/67/CEE, 93/105/CE et 2000/21/CE de la Commission | système REACH [ REACH ]


elected candidate | successful candidate | elected member

élu | candidat élu
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Funding doctoral programmes still represents a problem, as doctoral candidates may have to guarantee funding for the whole period of study in order to be admitted and sources of funding can be very diverse even within one single country [67].

Le financement des programmes de doctorat pose toujours un problème, car, pour pouvoir être admis, les doctorants sont parfois tenus de garantir le financement pendant toute la durée des études et les sources de financement peuvent être très diverses, même dans un seul et même pays [67].


[67] For example, figures from 2001 on the financing of doctoral programmes in France reveal that 36% of doctoral candidates rely on personal sources of funding; 33% have a grant from ministries, regions, associations; 7% are financed by sources from a foreign country or by EU fellowships; 20% are already working and 4% are funded under an industrial agreement (CIFRE contract).

[67] Par exemple, les chiffres à partir de 2001 concernant le financement des programmes de doctorat en France indiquent que 36 % des candidats ont recours à des sources de financement personnelles; 33 % bénéficient d'une bourse accordée par les ministères, les régions et des associations; 7 % sont financés par des sources provenant d'un pays étranger ou par les bourses de l'UE; 20 % travaillent déjà et 4 % sont financés dans le cadre d'une convention industrielle (contrat CIFRE).


[67] European Commission, The Structural Funds and their co-ordination with the Cohesion Fund: guidelines for programmes in the period 2000-06, EUROP, Luxembourg 1999 and Further Indicative Guidelines for the Candidate Countries, COM(2003) 110 final.

[67] Commission européenne, Les Fonds structurels et leur coordination avec le Fonds de cohésion: Orientations pour les programmes de la période 2000-2006, EUROP, Luxembourg 1999, et Orientations indicatives complémentaires pour les pays candidats - COM (2003) 110 final.


In such cases there is no irregularity if the methods of marking do not differ from one candidate to another and the selection board retains the power to make the final assessment (judgment of 26 January 2005 in Case T‑267/03 Roccato v Commission, paragraph 67).

Dans ce cas, la régularité des opérations est respectée dès lors que les méthodes de correction ne diffèrent pas selon les candidats et que le jury conserve le pouvoir d’appréciation final (arrêt du Tribunal de première instance du 26 janvier 2005, Roccato/Commission, T‑267/03, point 67).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
in view of the nature of the work to be done, the age of candidates will also be taken into account, with it being deemed reasonable, for example, to stipulate that Members should not be over 67 years of age at the time of their appointment;

compte tenu de la nature des tâches à accomplir, l'âge des candidats est également pris en considération: il serait par exemple raisonnable d'exiger que les membres n'aient pas plus de 67 ans au moment de leur nomination;


(f) in view of the nature of the work to be done, the age of candidates will also be taken into account, with it being deemed reasonable, for example, to stipulate that Members should not be over 67 years of age at the time of their appointment;

(f) compte tenu de la nature des tâches à accomplir, l'âge des candidats est également pris en considération: il serait par exemple raisonnable d'exiger que les membres n'aient pas plus de 67 ans au moment de leur nomination;


67. Points out that political parties are responsible for proposing candidates or drawing up election lists at all levels and have to gauge the calibre of candidates, not least by requiring them to comply with strict codes of ethics, including a code of conduct which should also cover clear and transparent rules on donations to political parties ;

67. rappelle que les partis politiques sont responsables du choix des candidats et de la formation des listes électorales à tous les niveaux et qu'il leur appartient d'apprécier la qualité des candidats, notamment en les obligeant à respecter de rigoureux codes de déontologie, en particulier un code de conduite qui devrait comporter, entre autres aspects, des règles précises et sans équivoque sur les dons aux partis politiques;


70. Acknowledges the fact that with the accession of Croatia to the Union, a reduction of EUR 67,6 million will be made to the IPA allocations; is nevertheless concerned that the Commission is proposing a greater than expected reduction in support for institutional capacity building for candidate countries, with the cut in IPA allocations for Croatia (EUR –29,14 million in total as compared to 2012), while the same line for potential candidate countries is reinforced (EUR +10,5 million compared to 2012); recalls that institutional capacity is of utmost importance for the proper use of Union funding and is equally important for both can ...[+++]

70. reconnaît le fait qu'avec l'adhésion de la Croatie à l'Union européenne, une réduction de 67 600 000 EUR sera opérée dans l'enveloppe globale de l'IAP; s'inquiète néanmoins du fait que la Commission propose une réduction plus importante que prévu du soutien à la mise en place de capacités institutionnelles pour les pays candidats avec la réduction de l'enveloppe de l'IAP affectée à la Croatie (-29 140 000 EUR au total par rapport à 2012), alors que la même ligne budgétaire pour les candidats potentiels se trouve renforcée (+10 500 000 EUR par rapport à 2012); rappelle que la capacité institutionnelle est d'une importance capitale e ...[+++]


69. Acknowledges the fact that with the accession of Croatia to the Union, a reduction of EUR 67.6 million will be made to the IPA allocations; is nevertheless concerned that the Commission is proposing a greater than expected reduction in support for institutional capacity building for candidate countries, with the cut in IPA allocations for Croatia (-29.14 million EUR in total as compared to 2012), while the same line for potential candidate countries is reinforced (+10.5 million EUR compared to 2012); recalls that institutional capacity is of utmost importance for the proper use of Union funding and is equally important for both can ...[+++]

69. reconnaît le fait qu'avec l'adhésion de la Croatie à l'Union européenne, une réduction de 67 600 000 EUR sera opérée dans l'enveloppe globale de l'IAP; s'inquiète néanmoins du fait que la Commission propose une réduction plus importante que prévu du soutien à la mise en place de capacités institutionnelles pour les pays candidats avec la réduction de l'enveloppe de l'IAP affectée à la Croatie (-29 140 000 EUR au total par rapport à 2012), alors que la même ligne budgétaire pour les candidats potentiels se trouve renforcée (+10 500 000 EUR par rapport à 2012); rappelle que la capacité institutionnelle est d'une importance capitale e ...[+++]


More than 60 Conservative candidates—63 or 67 candidates—have not yet been reimbursed for money they borrowed during the last election campaign because of a faulty interpretation of the law and the fact they made certain expenditures that were not accepted by Elections Canada.

Effectivement, plus de 60 candidats conservateurs — 63 ou 67 candidats — n'ont pas encore reçu le remboursement des sommes empruntées lors de la dernière campagne électorale, parce qu'il y a eu une mauvaise interprétation de la loi et qu'on a choisi de faire un type de dépenses qui n'était pas accepté par Élections Canada.


w