Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agreement on the application of Article 65 EPC
Human rhinovirus 65
London Agreement
MiFID 2
MiFID II
Non-believer
Ripley's Believe it or not!
Ripley's Believe it or not! book of chance
Salmonella IIIb 65 c z
Substantial
When there are grounds for believing

Vertaling van "65 believing " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Ripley's Believe it or not!: book of chance [ Ripley's Believe it or not! ]

Ripley's Believe it or not!: book of chance [ Ripley's Believe it or not! ]


Agreement on the application of Article 65 EPC | Agreement on the application of Article 65 of the Convention on the Grant of European Patents | London Agreement

Accord de Londres | Accord sur l'application de l'article 65 CBE | Accord sur l'application de l'article 65 de la Convention sur la délivrance de brevets européens


Directive 2014/65/EU of the European Parliament and of the Council of 15 May 2014 on markets in financial instruments and amending Directive 2002/92/EC and Directive 2011/61/EU | Directive 2014/65/EU on markets in financial instruments | MiFID II | MiFID 2 [Abbr.]

directive révisée concernant les marchés d’instruments financiers | MiFID II


when there are grounds for believing

lorsqu'il y a lieu de supposer




Agreement on the application of Article 65 of the Convention on the Grant of European Patents [ Agreement dated 17 October 2000 on the application of Article 65 EPC ]

Accord sur l'application de l'article 65 de la Convention sur la délivrance de brevets européens [ Accord du 17 octobre 2000 sur l'application de l'article 65 CBE ]


Accuracy and Accountability in Scholarly Information, Can you believe what you read? The quality of information in the electronic age

L'exactitude et la responsabilité en matière de diffusion du savoir, Pouvons-nous croire ce que nous lisons, La qualité de l'information à l'ère de l'électronique


substantial (to have - grounds for believing)

avoir des raisons sérieuses de croire/ de penser que




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Whereas a majority (65%) of the respondents have replied that this is the case, a large proportion of the respondents believe that many transactions that have a significant cross-border impact are excluded from the one-stop shop principle owing to the 2/3 rule.

Si une majorité (65 %) répondent par l'affirmative, une proportion non négligeable des répondants considèrent qu'un grand nombre d'opérations qui ont des effets transfrontaliers significatifs sont exclues du système du guichet unique en raison de la règle des deux tiers.


65% of respondents of a Flash Eurobarometer poll conducted in Romania believe that EU action through the CVM has had a positive impact in addressing shortcomings in the judicial system (59% share this view regarding corruption).

65 % des personnes ayant répondu au sondage Eurobaromètre Flash réalisé en Roumanie sont d'avis que l'action de l'UE, par le truchement du MCV, a eu une incidence favorable sur la réduction des lacunes du système judiciaire (59 % des sondés sont du même avis en ce qui concerne la corruption).


71% of respondents of a Flash Eurobarometer poll conducted in Bulgaria believe that EU action through the CVM has had a positive impact in addressing shortcomings in the judicial system. 67% share this view regarding corruption, and 65% concerning organised crime.

71 % des personnes ayant répondu au sondage Eurobaromètre Flash réalisé en Bulgarie sont d'avis que l'action de l'UE, par le truchement du MCV, a eu une incidence positive sur les progrès obtenus dans le système judiciaire (67 % et 65 % sont du même avis en ce qui concerne respectivement la lutte contre la corruption et la lutte contre la criminalité organisée).


65 % believe that citizens themselves could do more.

En outre, 65 % considèrent que les citoyens eux-mêmes pourraient en faire plus.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
65. Believes it is essential to ensure that the periodic reports by the EU and its Member States under human rights treaties contain information in relation to each right on women and girls with disabilities, including the current situation de facto and de jure and information on measures to improve their situation and on the difficulties and obstacles they have encountered, especially in rural areas; believes this practice must be extended to all institutions working for the defence of human rights, both within the EU and nationally, including organisations representing people with disabilities and their families, women in general and women with disabiliti ...[+++]

65. juge essentiel de veiller à ce que les rapports périodiques de l'Union européenne et de ses États membres sur le respect des traités relatifs aux droits de l'homme incluent des informations sur les filles et les femmes handicapées, quant à chacun de leurs droits, y compris la situation actuelle de fait et de droit, et des informations sur les mesures prises pour améliorer leur situation et sur les difficultés et les obstacles qu'elles ont rencontrés, en particulier dans le milieu rural; pense qu'il faut étendre cette pratique à toutes les institutions œuvrant à la défense des droits de l'homme, tant dans le cadre européen que national, y compris aux org ...[+++]


65. Believes it is essential to ensure that the periodic reports by the EU and its Member States under human rights treaties contain information in relation to each right on women and girls with disabilities, including the current situation de facto and de jure and information on measures to improve their situation and on the difficulties and obstacles they have encountered, especially in rural areas; believes this practice must be extended to all institutions working for the defence of human rights, both within the EU and nationally, including organisations representing people with disabilities and their families, women in general and women with disabiliti ...[+++]

65. juge essentiel de veiller à ce que les rapports périodiques de l'Union européenne et de ses États membres sur le respect des traités relatifs aux droits de l'homme incluent des informations sur les filles et les femmes handicapées, quant à chacun de leurs droits, y compris la situation actuelle de fait et de droit, et des informations sur les mesures prises pour améliorer leur situation et sur les difficultés et les obstacles qu'elles ont rencontrés, en particulier dans le milieu rural; pense qu'il faut étendre cette pratique à toutes les institutions œuvrant à la défense des droits de l'homme, tant dans le cadre européen que national, y compris aux org ...[+++]


65. Believes that a lobby register is a useful transparency instrument; calls on Member States to adopt this tool where it does not already exist; further encourages governments and public administrations to make registration in a lobby register a precondition for a meeting with a business-, interest-, or lobby-organisation;

65. estime qu'un registre des lobbys est un instrument utile pour la transparence; invite les États membres qui ne l'ont pas déjà fait à adopter cet outil; engage aussi les gouvernements et les administrations publiques à subordonner les rencontres avec une organisation représentant une entreprise, des intérêts ou un lobby à l'inscription sur un registre des lobbys;


Furthermore, a survey revealed this morning that only 22% of Quebeckers believe that Bill C-10 will help reduce crime and 65% believe that the federal government should pay the additional costs associated with this bill.

De plus, ce matin, un sondage révèle que seulement 22 p. 100 des Québécois croient que le projet de loi C-10 va aider à réduire le crime et 65 p. 100 croient que le fédéral doit payer pour les coûts additionnels du projet de loi.


65. Believes that direct support should move to an area basis in all Member States within the next financial programming period; this would constitute a sufficient transition period allowing farmers and agricultural structures that are still using the historical payments system the flexibility to adapt to the changes, and to avoid too radical a redistribution of support, without prejudice to promptly achieving a balanced distribution of support amongst Member States; notes that the move away from the historical basis may create particular challenges for Member States or regions with a relatively large amount of ‘naked land’ (unclaimed ...[+++]

65. considère que l'aide directe doit être progressivement mise en œuvre, dans tous les États membres, selon une base de surface au cours de la prochaine période programmation financière; ajoute que cela constituera une période de transition suffisante donnant aux agriculteurs et aux structures agricoles utilisant toujours le régime de paiement historique la possibilité de s'adapter aux changements, et d'éviter une redistribution trop radicale de l'aide, sans préjudice d'une réalisation rapide d'une répartition équilibrée de l'aide entre les États membres; remarque que l'abandon de la base historique pourra créer des défis particuliers ...[+++]


65. Believes that direct support should move to an area basis in all Member States within the next financial programming period; this would constitute a sufficient transition period allowing farmers and agricultural structures that are still using the historical payments system the flexibility to adapt to the changes, and to avoid too radical a redistribution of support, without prejudice to promptly achieving a balanced distribution of support amongst Member States; notes that the move away from the historical basis may create particular challenges for Member States or regions with a relatively large amount of ‘naked land’ (unclaimed ...[+++]

65. considère que l'aide directe doit être progressivement mise en œuvre, dans tous les États membres, selon une base de surface au cours de la prochaine période programmation financière; ajoute que cela constituera une période de transition suffisante donnant aux agriculteurs et aux structures agricoles utilisant toujours le régime de paiement historique la possibilité de s'adapter aux changements, et d'éviter une redistribution trop radicale de l'aide, sans préjudice d'une réalisation rapide d'une répartition équilibrée de l'aide entre les États membres; remarque que l'abandon de la base historique pourra créer des défis particuliers ...[+++]




Anderen hebben gezocht naar : human rhinovirus     london agreement     mifid     mifid ii     non-believer     ripley's believe it or not     salmonella iiib 65     65 believing     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'65 believing' ->

Date index: 2022-01-07
w