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Acronym
Chafea
EACEA
EACI
EAHC
EASME
EBIC
EIMI
EIMS
EIP-SCC
EIT
ERCEA
EU's research and innovation funding programme
EUREKA
European Business Innovation Centre Network
European Business and Innovation Centre
European Initiative on Smart Cities
European Innovation Act
European Innovation Plan
European Institute of Innovation and Technology
European Observatory for SMEs
European Research Coordination Agency
European Research Council Executive Agency
European innovation monitoring initiative
European innovation monitoring system
Europen network for innovation
Executive Agency for Competitiveness and Innovation
Executive Agency for Health and Consumers
Executive agency
FP
INEA
Innovation and Networks Executive Agency
REA
Research Executive Agency
SMEs
SMUs
Small and medium-sized businesses
Small and medium-sized enterprises
Small and medium-sized undertakings
Smart Cities
TEN-T EA
Trans-European Transport Network Executive Agency

Vertaling van "52 european innovation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
European innovation monitoring initiative | European innovation monitoring system | EIMI [Abbr.] | EIMS [Abbr.]

observatoire de l'innovation en Europe


European Innovation Act | European Innovation Plan

plan européen pour l'innovation | texte de loi européen sur l’innovation


European Initiative on Smart Cities | European Innovation Partnership on Smart Cities and Communities | Smart Cities | EIP-SCC [Abbr.]

initiative européenne «villes intelligentes» | villes intelligentes


European Union's Research and Innovation funding programme | research and innovation funding programme of the European Union | EU's research and innovation funding programme [ FP ]

programme-cadre de recherche et de développement technologique de l’Union européenne | programme-cadre de recherche et de développement technologique de l'UE | programme-cadre de recherche de l'UE [ PCRD ]


executive agency [ Chafea | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | EACEA | EACI | EAHC | EASME | Education, Audiovisual and Culture Executive Agency | ERCEA | European Research Council Executive Agency | Executive Agency for Competitiveness and Innovation | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises | INEA | Innovation and Networks Executive Agency | REA | Research Executive Agency | TEN-T EA | Trans-European Transport Network Executive Agency ]

agence exécutive [ Agence exécutive «Éducation, audiovisuel et culture» | Agence exécutive du Conseil européen de la recherche | Agence exécutive du réseau transeuropéen de transport | Agence exécutive pour la compétitivité et l’innovation | Agence exécutive pour la recherche | Agence exécutive pour la santé et les consommateurs | Agence exécutive pour les consommateurs, la santé, l’agriculture et l’alimentation | Agence exécutive pour les petites et moyennes entreprises | Agence exécutive pour l’innovation et les réseaux | Chafea | E ...[+++]


European Institute of Innovation and Technology [ EIT [acronym] ]

Institut européen d’innovation et de technologie [ EIT [acronym] ]


European Association for the Transfer of Technologies, Innovation and Industrial Information

Association européenne pour le transfert des technologies, de l'innovation et de l'information industrielle


Europen network for innovation | European Research Coordination Agency [ EUREKA ]

Coopération européenne de recherche dans le domaine de la haute technologie [ EUREKA ]


European Business Innovation Centre Network

Réseau européen de centres d'entreprise et d'innovation


small and medium-sized enterprises [ EBIC | European Business and Innovation Centre | European Observatory for SMEs | small and medium-sized businesses | small and medium-sized undertakings | SMEs | SMUs ]

petites et moyennes entreprises [ CEEI | Centre européen d'entreprise et d'innovation | Observatoire européen des PME | PME ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(52)Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions making raw materials available for Europe's future well-being -proposal for a European innovation partnership on raw materials, COM/2012/082 final.

(52) Communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions intitulée «Assurer l’accès aux matières premières pour le bien-être futur de l’Europe — Proposition de partenariat d’innovation européen concernant les matières premières», COM/2012/082 final.


52. Considers that all public support should be provided in accordance with relevant European legislation on State aid, including rules on research, development and innovation activities, and on the funding of transport activities and infrastructure; takes the view, however, that the EU’s State aid rules should also take adequate account of the specific disadvantages of certain regions;

52. estime que lorsqu'une aide publique est octroyée, il est impératif de respecter la législation européenne en vigueur en matière d'aides d'État, y compris les dispositions régissant les activités de recherche, de développement et d'innovation, ainsi que le financement des activités de transport et des infrastructures; est néanmoins d'avis que les règles européennes en matière d'aides d'État devraient tenir dûment compte des handicaps particuliers que présentent certaines régions.


52. Considers that all public support should be provided in accordance with relevant European legislation on State aid, including rules on research, development and innovation activities, and on the funding of transport activities and infrastructure; takes the view, however, that the EU’s State aid rules should also take adequate account of the specific disadvantages of certain regions.

52. estime que lorsqu'une aide publique est octroyée, il est impératif de respecter la législation européenne en vigueur en matière d'aides d'État, y compris les dispositions régissant les activités de recherche, de développement et d'innovation, ainsi que le financement des activités de transport et des infrastructures; est néanmoins d'avis que les règles européennes en matière d'aides d'État devraient tenir dûment compte des handicaps particuliers que présentent certaines régions.


[52] European Innovation Scoreboard 2006 published by Pro Inno Europe, an initiative of DG Enterprise and Industry (see [http ...]

[52] Tableau indicateur européen 2006 d'innovation publié par pro Inno Europe, une initiative de DG Entreprises et Industrie (voir [http ...]


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Based on the Summary Innovation Index score and its growth rate, European countries can be divided in four groups or clusters[52]:

Sur la base de l'indice "Summary Innovation Index" et de son taux de croissance, les pays européens peuvent être divisés en quatre groupes ou "clusters" [52]:


52. Notes that the objective of investing 3% of EU GDP in research by 2010 will probably not be achieved; regrets that at the March 2006 Brussels European Council the Member States did not make firmer commitments in favour of research and innovation; regrets that they did not fix a minimum target for increasing public aid in 2010;

52. constate que l'objectif d'investir d'ici à 2010 3% du PIB de l'Union pour la recherche ne sera vraisemblablement pas atteint; regrette que, lors du Conseil européen de Bruxelles de mars 2006, les États membres n'aient pas pris des engagements plus fermes en faveur de la recherche et de l'innovation; déplore qu'ils n'aient pas fixé un objectif minimal d'augmentation des aides publiques pour 2010;


52. Notes that the objective of investing 3% of EU GDP in research by 2010 will probably not be achieved; regrets that at the European Council meeting of 23 and 24 March 2006 the Member States did not make firmer commitments in favour of research and innovation; regrets that they did not fix a minimum target for increasing public aid in 2010;

52. constate que l'objectif d'investir d'ici à 2010 3% du PIB de l'Union pour la recherche ne sera vraisemblablement pas atteint; regrette que, lors du Conseil européen des 23 et 24 mars 2006, les États membres n'aient pas pris des engagements plus fermes en faveur de la recherche et de l'innovation; déplore qu'ils n'aient pas fixé un objectif minimal d'augmentation des aides publiques pour 2010;


52. Remains concerned that previous innovation and competitiveness programmes have failed to deliver the necessary link between fundamental and applied research and industrial innovation partly due to the fact that the financial resources were rather limited; believes that the support of the European public is indispensable for realising the Lisbon goals; considers that the Commission should propose a simplification of its financial procedures with a view to facilitating the implementation of research policy; considers that financi ...[+++]

52. demeure préoccupé devant le fait que les précédents programmes de promotion de l'innovation et de la compétitivité n'ont pas établi le nécessaire lien entre recherche fondamentale et appliquée et innovation industrielle, ce qui s'explique en partie par le fait que les ressources financières étaient assez limitées; estime que le soutien des peuples européens est indispensable pour réaliser les objectifs de Lisbonne; considère que la Commission doit proposer une simplification des procédures financières dans le but de faciliter la mise en œuvre de la politique de recherche; considère que les instruments financiers doivent être repen ...[+++]


Each of the 112 projects selected represents one of the three priority areas for LIFE Environment: 1) Innovative and demonstration actions for industry (52 projects); 2) Demonstration, promotion and technical assistance actions for local authorities (54 projects); and 3) Preparatory actions to support European Union legislation and policies (6 projects).

Les 112 projets retenus relèvent tous de l'un des trois domaines prioritaires pour LIFE "Environnement": 1) actions à caractère novateur et de démonstration en matière d'activités industrielles (52 projets); 2) actions de démonstration, de promotion et d'assistance technique en faveur des collectivités locales (54 projets); 3) actions préparatoires de soutien à la législation et aux politiques européennes (6 projets).


Each of these projects is involved in one of the three priority areas of LIFE "Environment" : innovative and demonstrative actions for industry (52 projects); demonstration, promotion and technical assistance actions for local authorities (54 projects); preparatory actions to support European legislation and policies (6 projects).

Chacun d'entre eux a pour cadre l'un des trois domaines prioritaires de LIFE "Environnement": actions à caractère novateur et de démonstration en matière d'activités industrielles (52 projets); actions de démonstration, de promotion et d'assistance technique en faveur des collectivités locales (54 projets); actions préparatoires de soutien à la législation et aux politiques européennes (6 projets).


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