Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accept or cancel appointments
Administer an appointment
Administer appointments
Advisory committee on appointments
Agent's appointment
Appointed date
Appointing authority
Appointing document
Appointment authority
Appointment certificate
Appointment document
Appointment instrument
Appointment of candidate's agent
Appointment of candidate's representative
Arrange audiologist appointments
Authority to appoint
Authority to make appointments
Book medical appointments
CCA
Career appointment
Certificate of appointment
Consultative Committee on Appointments
Continuing appointment
Date of appointment
Develop cancellation policies
Effective date of appointment
Ensure proper appointment administration
Handle appointment administration
Instrument of appointment
Limited power of appointment
Organise audiologist appointments
Particular power of appointment
Permanent appointment
Representative's appointment
Schedule appointments
Schedule audiologist appointments
Set up audiologist appointments
Special power of appointment

Vertaling van "42 eu appointing " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
arrange audiologist appointments | organise audiologist appointments | schedule audiologist appointments | set up audiologist appointments

planifier des rendez-vous chez un audiologiste


accept or cancel appointments | administer an appointment | administer appointments | schedule appointments

gérer des rendez-vous


appointment instrument [ instrument of appointment | certificate of appointment | appointment document | appointing document | appointment certificate ]

acte de nomination [ document de nomination | certificat de nomination | instrument de nomination ]


limited power of appointment | particular power of appointment | special power of appointment

mandat spécifique de désignation


career appointment | continuing appointment | permanent appointment

engagement à titre permanent | nomination à titre permanent | nomination de caractère continu | nomination définitive


develop cancellation policies | handle appointment administration | book medical appointments | ensure proper appointment administration

assurer une bonne gestion des rendez-vous


appointment of candidate's representative [ representative's appointment | appointment of candidate's agent | agent's appointment ]

nomination de représentant de candidat [ nomination de représentant | commission de représentant de candidat | commission de représentant | nomination d'agent ]


appointing authority [ appointment authority | authority to appoint | authority to make appointments ]

pouvoir de nomination [ pouvoir de procéder à des nominations | pouvoir de faire des nominations ]


date of appointment | appointed date | effective date of appointment

date de la nomination | date effective d'engagement


advisory committee on appointments | Consultative Committee on Appointments | CCA [Abbr.]

Comité consultatif des nominations
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Council Decision (EU) 2015/116 of 26 January 2015 appointing the members and alternate members of the Committee of the Regions for the period from 26 January 2015 to 25 January 2020 (OJ L 20, 27.1.2015, p. 42).

Décision (UE) 2015/116 du Conseil du 26 janvier 2015 portant nomination des membres et suppléants du Comité des régions pour la période allant du 26 janvier 2015 au 25 janvier 2020 (JO L 20 du 27.1.2015, p. 42).


42. Welcomes the organising into clusters of the work of the Commission appointed in 2014, giving the VP/HR the strengthened responsibility of coordinating the external policy of the EU, in close cooperation with other EU institutions; stresses that policies with a global dimension must be at the heart of the work of this specific cluster;

42. salue l'organisation en "équipes de projet" de la Commission désignée en 2014, dans le cadre de laquelle la Vice-présidente/Haute représentante joue un rôle plus important dans la coordination de la politique extérieure de l'Union, en étroite coopération avec d'autres institutions européennes; souligne que les travaux de cette équipe spécifique doivent s'articuler autour de stratégies d'envergure mondiale;


On 24 January 2012, the Council adopted Decision 2012/42/EU (2) appointing Mr Thomas WIESER as the Chairperson of the European Statistical Governance Advisory Board for a period of 3 years from 23 March 2012.

Le 24 janvier 2012, le Conseil a adopté la décision 2012/42/UE (2) portant nomination de M. Thomas WIESER au poste de président du conseil consultatif européen pour la gouvernance statistique, pour une période de trois ans à compter du 23 mars 2012.


Out of the 688 evaluators appointed for topics flagged as SSH-relevant, 10% had a background in one or more SSH disciplines while 42% had an interdisciplinary background in both SSH and non-SSH disciplines or in hybrid disciplines with an SSH component.

Sur les 688 évaluateurs désignés pour des thèmes marqués comme concernant les SSH, 10% avaient une expérience dans une ou plusieurs disciplines SSH, tandis que 42% avaient une expérience pluridisciplinaire, à la fois dans des disciplines SSH et non SSH ou dans des disciplines hybrides avec une composante SSH.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Out of the 688 evaluators appointed for topics flagged as SSH-relevant, 10% had a background in one or more SSH disciplines while 42% had an interdisciplinary background in both SSH and non-SSH disciplines or in hybrid disciplines with an SSH component.

Sur les 688 évaluateurs désignés pour des thèmes marqués comme concernant les SSH, 10% avaient une expérience dans une ou plusieurs disciplines SSH, tandis que 42% avaient une expérience pluridisciplinaire, à la fois dans des disciplines SSH et non SSH ou dans des disciplines hybrides avec une composante SSH.


42. Points out that the vast number of ongoing activities performed by various international and EU institutions, bodies and agencies as well as Member States requires coordination in order to avoid duplication, for which purpose it is worth considering designating an official responsible for coordination, possibly through the appointment of an EU cyber-security coordinator;

42. souligne que le grand nombre d'activités menées actuellement par diverses institutions, organes et agences internationales et de l'Union européenne, ainsi que par plusieurs États membres, doivent être coordonnées afin d'éviter tout effet de double emploi et qu'à ce titre, il convient d'envisager de désigner un responsable officiel chargé de la coordination, éventuellement au moyen de la nomination d'un coordinateur européen de la cybersécurité;


2. Without prejudice to Article 42, the powers conferred on the appointing authority by the Staff Regulations and the Conditions of Employment shall be exercised by the Agency in respect of its own staff.

2. Sans préjudice de l'article 42, les compétences conférées à l'autorité investie du pouvoir de nomination par le statut, ainsi que par le régime applicable aux autres agents, sont exercées par l'Agence en ce qui concerne son propre personnel.


2. Without prejudice to Article 42, the powers conferred on the appointing authority by the Staff Regulations and the Conditions of Employment shall be exercised by the Agency in respect of its own staff.

2. Sans préjudice de l'article 42, les compétences conférées à l'autorité investie du pouvoir de nomination par le statut, ainsi que par le régime applicable aux autres agents, sont exercées par l'Agence en ce qui concerne son propre personnel.


42. Notes the Bureau's recent rules governing the procedure for appointing senior officials within Parliament's Administration ; invites its President to submit a report to the Committee on Budgetary Control by 1 July 2003 assessing the operation of the new rules, indicating any problems which may have been experienced and, in particular, examining whether and to what extent it has been possible for the Bureau when making senior appointments to depart from the traditional practice of assembling geographically and politically balanced packages and to move forwards a policy of appointments based on qualifications, merit and ability;

42. prend note des récentes règles du Bureau régissant la procédure de nomination des hauts fonctionnaires au sein de l'administration du Parlement; invite son Président à soumettre à la commission du contrôle budgétaire, pour le 1 juillet 2003, un rapport évaluant l'application des nouvelles règles, mentionnant tout problème qui a pu être rencontré et, en particulier, examinant la question de savoir si et dans quelle mesure, pour la nomination de hauts fonctionnaires, le Bureau a pu s'écarter de la pratique traditionnelle consistant à réaliser des assemblages géographiquement et politiquement équilibrés au profit d'une politique de nom ...[+++]


No legalization or other similar formality shall be required in respect of the documents referred to in Articles 42, 43 and 49 or in respect of a document appointing a representative ad litem.

Aucune légalisation ni formalité analogue n'est exigée en ce qui concerne les documents mentionnés aux articles 42, 43 et 49 ou, le cas échéant, la procuration ad litem.


w