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3rd C.M.R.
3rd Canadian Mounted Rifles
3rd International Partnership Conference
3rd-party developer
3rd-party game developer
3rd-party video game developer
Conceptual framework
Conceptual framework for financial reporting
Conceptual framework underlying financial accounting
ERF
ESFS
EU Supervisory Framework
Ecological framework
Ecological reference framework
Ecosystem framework
European Supervisory Framework
European System of Financial Supervision
FRDP
Financial market supervision
Financial supervision
Financial surveillance
Framework
Framework Programme for Research and Development
Framework Programme on Research and Development
GO 3
GO 3rd Floor
General Office 3rd Floor
Kyoto Protocol
On gold standards palliative care framework
Prudential control
Prudential supervision
R&TD Framework Programme
RDFP
RTD Framework Programme
Research and Development Framework Programme
Supervision of financial institutions
Third-party developer
Third-party game developer
Third-party video game developer

Traduction de «3rd framework » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
third-party developer | 3rd-party developer | third-party game developer | 3rd-party game developer | third-party video game developer | 3rd-party video game developer

développeur tiers | développeur tiers de jeux vidéo


General Office 3rd Floor [ GO 3rd Floor | GO 3 ]

Bureau général - 3e étage [ BG 3e étage | BG 3 ]


3rd International Partnership Conference [ 3rd International Partnership Conference: Business & Education Working Together ]

3e Colloque international sur le partenariat [ 3e Colloque international sur le partenariat : La synergie entre les entreprises et le monde de l'éducation ]


3rd Canadian Mounted Rifles [ 3rd C.M.R. ]

3e bataillon du Canadian Mounted Rifles [ 3e bataillon du C.M.R. ]


Framework Programme for Research and Development [ Framework Programme for Research and Technological Development | Framework Programme on Research and Development | FRDP | R&TD Framework Programme | RDFP | Research and Development Framework Programme | RTD Framework Programme ]

programme-cadre de recherche et développement [ PCRD | PCRDT | programme-cadre de RDT | programme-cadre de recherche | programme-cadre de recherche et développement technologique ]


On gold standards palliative care framework

on gold standards palliative care framework


conceptual framework | conceptual framework for financial accounting and reporting | conceptual framework for financial reporting | conceptual framework underlying financial accounting | framework

cadre conceptuel | théorie générale de la comptabilité | cadre théorique de la comptabilité | cadre théorique | cadre conceptuel de la comptabilité


ecological framework | ecosystem framework | ecological reference framework | ERF

cadre écologique | cadre écosystémique | cadre écologique de référence | CER


Kyoto Protocol [ Kyoto Protocol to the United Nations Framework Convention on Climate Change ]

Protocole de Kyoto [ Protocole de Kyoto à la Convention-cadre des Nations unies sur les changements climatiques ]


financial supervision [ ESFS | European Supervisory Framework | European System of Financial Supervision | EU Supervisory Framework | financial market supervision | financial surveillance | prudential control | prudential supervision | supervision of financial institutions ]

surveillance financière [ cadre de surveillance de l'UE | cadre européen de surveillance | contrôle prudentiel | SESF | supervision financière | surveillance des établissements financiers | surveillance prudentielle | système européen de surveillance financière ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Research to underpin coastal zone management has been a priority since the 3rd Framework Programme, and continues to be so.

Depuis l'adoption du 3ème Programme-cadre, les recherches visant à défendre l'aménagement des zones côtières sont considérées comme une priorité et continueront à l'être.


Adopted in 2005, the HFA is due to expire in 2015 and a wide consultation process is taking place[1] on shaping the post-2015 framework for disaster risk reduction that will be endorsed at the 3rd World conference for disaster risk reduction in Sendai (Japan) on 14- 18 March, 2015.

Adopté en 2005, le CAH viendra à échéance en 2015 et un vaste processus de consultation a été lancé[1] pour définir le cadre post-2015 pour la réduction des risques de catastrophes, qui sera approuvé lors de la troisième conférence mondiale sur la réduction des risques de catastrophes prévue à Sendai, au Japon, du 14 au 18 mars 2015.


6. The regulatory framework set-up by the 3rd Internal Energy Market Package has to be further developed to deliver a seamless internal energy market to citizens and companies.

6. Le cadre réglementaire mis en place par le 3e paquet sur le marché intérieur de l'énergie doit encore être renforcé pour que les particuliers et les entreprises bénéficient d'un marché intérieur de l'énergie homogène.


Under the framework of the 3rd pillar, European institutions did not have any competences and could therefore not adopt regulations or directives.

Dans le cadre du 3ème pilier, les institutions européennes ne possédaient pas de compétence et ne pouvaient donc adopter de règlement ni de directive.


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Building on the 3rd internal energy market package, the Commission, assisted by the Agency for the Cooperation of Energy Regulators (ACER), will continue to ensure that the regulatory framework stimulates market integration, that enough capacity and flexibility are incentivized, and that the market arrangements are ready for the challenges decarbonisation will bring.

En s'appuyant sur le 3e paquet relatif au marché intérieur de l'énergie, la Commission, assistée par l'Agence de coopération des régulateurs de l'énergie (ACRE), continuera à faire en sorte que le cadre réglementaire stimule l'intégration des marchés, qu'il incite suffisamment à renforcer les capacités et la flexibilité, et que les modalités d'organisation du marché soient aptes à relever les défis posés par la décarbonisation.


On 3rd November, the Commission released a proposal for a directive which sets out an EU legal framework for spent fuel and radioactive waste management (COM(2010)618).

Le 3 novembre, la Commission a présenté une proposition de directive établissant un cadre juridique européen pour la gestion du combustible usé et des déchets radioactifs (COM(2010)618).


In the gas sector, in addition to the Directive 2004/67/EC, a whole regulatory framework concerning infrastructures and interconnections indirectly contributes to this aim through (i) guidelines on Trans-European energy networks ('TEN-E projects'), (ii) the so-called '3rd energy package on internal electricity and gas market' adopted in June 2009.

Dans le secteur gazier, outre la directive 2004/67/CE, un cadre réglementaire complet pour les infrastructures et les interconnexions contribue indirectement à atteindre cet objectif grâce: 1) aux orientations pour les réseaux énergétiques transeuropéens (projets "RET-E"), 2) au troisième "paquet énergie" pour le marché intérieur de l'électricité et du gaz" adopté en juin 2009.


On 18 June and 9 July 2008, the European Parliament adopted at first reading the legislative resolutions on the directives and regulations of the 3rd Energy Package. The package is of major importance for the creation of a European internal market in electricity and gas and for ensuring a transparent and clear regulatory framework for investments in transmission networks and enhancing regional and European cooperation.

Les 18 juin et 9 juillet 2008, le Parlement européen a adopté, en première lecture, les résolutions législatives sur les directives et règlements constituant le troisième paquet de l'énergie, lequel revêt une importance majeure pour la création d'un marché intérieur européen de l'électricité et du gaz, l'établissement d'un cadre réglementaire transparent et clair régissant les investissements dans les réseaux de transport, ainsi que le renforcement de la coopération européenne sur le plan régional et à tous les autres échelons.


9. Calls on the Council Presidency to host the 3rd Verona Conference in 2005 and initiate the Verona Process, incorporating it into the proposed EU road safety framework; expects the Verona Process to help create the necessary political leadership, as did the Cardiff or Lisbon processes, by encouraging top-level political decision makers to strongly commit themselves to reducing road accidents; furthermore, considers that performance indicators and peer reviews conducted by Member States can be efficient if used to "name, shame and fame" and thus create political pressure to reach targeted safety levels;

9. invite la présidence du Conseil à organiser la troisième conférence de Vérone en 2005 et à engager le processus de Vérone, en l'intégrant dans le cadre communautaire pour la sécurité routière qui est suggéré; attend du processus de Vérone qu'il contribue à créer la dynamique politique nécessaire, comme l'ont fait les processus de Cardiff et de Lisbonne, en encourageant les responsables politiques qui prennent les décisions au plus haut niveau à s'engager résolument à réduire le nombre des accidents de la route; considère en outre que des indicateurs de performance et des évaluations par les pairs sous les auspices des États membres ...[+++]


On the basis of the current legal and regulatory framework, the Commission would like to inform the honourable Member that any Community financial grants that might be necessary to overcome these specific problems of the Greek rural can be taken from the total appropriations of the 3rd Community Support Framework for Greece (2000-2006) including its programming reserve.

Sur la base du cadre légal et réglementaire en vigueur, la Commission voudrait informer l'honorable parlementaire de ce que tout prêt communautaire qui pourrait s'avérer nécessaire pour surmonter les problèmes particuliers rencontrés par le monde rural grec peut être effectué à partir des crédits du 3 cadre communautaire d'appui pour la Grèce (2000-2006), y compris sa réserve de programmation.


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