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Abandonment premium
NT premium charge service
PRS
Premium for cessation of production
Premium for maintaining suckler cows
Premium for suckler cows
Premium gas
Premium gasoline
Premium grade
Premium grade gasoline
Premium grade petrol
Premium rate service
Premium rate telephone service
Premium rate voice service
SCP
Set-aside
Shared revenue service
Suckler-cow premium

Vertaling van "39 premium " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
NT:premium charge service | premium rate service | premium rate telephone service | premium rate voice service | shared revenue service | PRS [Abbr.] | PRS, premium rate service was formerly termed premium charge service [Abbr.]

service à tarif majoré | service infokiosque | service kiosque téléphonique


premium gas | premium gasoline | premium grade | premium grade gasoline | premium grade petrol

essence super | super


premium for maintaining suckler cows | premium for suckler cows | suckler-cow premium | SCP [Abbr.]

prime à la vache allaitante | prime au maintien du troupeau de vaches allaitantes | PAMTVA [Abbr.] | PMTVA [Abbr.]


set-aside [ abandonment premium | premium for cessation of production ]

gel des terres [ prime à l'abandon ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Whether the law firm is involved or intends to be involved in any transactions that may benefit from a reduction of minimum premium rates if the proposed State is added to the CTC list (15 18 22 29 30 32 37 38 39);

Si le cabinet d'avocats intervient ou a l'intention d'intervenir dans des opérations pouvant bénéficier d'un abattement sur les taux de primes minimums si l'État proposé est ajouté à la Liste Cape Town (15 18 22 29 30 32 37 38 39);


39. Calls for the gradual abolition of the energy crop premium in the course of a phasing-out period, because energy crop premiums are very cumbersome to administer and have little or no energy policy advantages in the current market environment;

39. demande la suppression graduelle des primes aux cultures énergétiques dans le cadre d'une période de transition, car celles-ci sont très lourdes à gérer et n'apportent que des avantages réduits ou nuls en termes de politique énergétique dans l'état actuel des marchés;


Operations provided for in Article 23 (public aid for permanent cessation of fishing activities), Article 24 (public aid for temporary cessation of fishing activities), Article 26(3) (socio-economic compensation for small-scale coastal fishers), Article 26(4) (premiums for fishers and vessels owners involved in small-scale coastal fishing), Article 27 (socio-economic compensation for the management of the Community fishing fleet), Article 30 (aqua-environmental measures), Article 31 (public health measures), Article 32 (animal health measures), the first subparagraph of Article 33(2) (investments on inland fishing facilities), Article 33 ...[+++]

Opérations prévues au titre de l'article 23 (aide publique à l'arrêt définitif des activités de pêche), de l'article 24 (aide publique à l'arrêt temporaire des activités de pêche), de l'article 26, paragraphe 3 (compensations socio-économiques en faveur des pêcheurs pratiquant la petite pêche côtière), de l'article 26, paragraphe 4 (primes versées aux pêcheurs et aux propriétaires de navires de pêche pratiquant la petite pêche côtière), de l'article 27 (compensations socio-économiques pour la gestion de la flotte de pêche communautaire), de l'article 30 (mesures aqua-environnementales), de l'article 31 (mesures de santé publique), de l'article 32 (mesures vétérinaires), de l'article 33, paragraphe 2, ...[+++]


Where the terms of the tendering procedure do not specify either a minimum price or a maximum amount for the denaturing premium or the export refund, these shall be fixed in accordance with Article 39(2) of Regulation (EC) No 318/2006 after the tenders have been examined, in the light of market conditions and potential outlets.

Lorsque les conditions d'adjudication ne prévoient pas de prix minimal ou de montant maximal pour la prime de dénaturation ou pour la restitution à l'exportation, ceux-ci sont fixés après examen des offres, et en tenant compte notamment des conditions de marché et des possibilités d'écoulement, selon la procédure visée à l'article 39, paragraphe 2, du règlement (CE) no 318/2006.


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39. Calls for the introduction of a per-hectare grass premium to support the continued existence of production sectors that can promote natural feedingstuffs, the environment, local products and quality products;

39. demande l'instauration d'une prime à l'herbe par hectare pour pérenniser les secteurs de production pouvant valoriser l'alimentation naturelle, l'environnement, le territoire et la production de qualité;


39. Calls for the introduction of a per-hectare grass premium to support the continued existence of production sectors that can promote natural feedingstuffs, the environment, local products and quality products;

39. demande l'instauration d'une prime à l'herbe par hectare pour pérenniser les secteurs de production pouvant valoriser l'alimentation naturelle, l'environnement, le territoire et la production de qualité;


In the ‘meat’ sector, the maximum aid per head would therefore, be EUR 39, which would ensure equal treatment in terms of public premiums per hectare for sheep breeders and milk-cow breeders.

Dans le secteur "viande" le soutien maximal par tête serait ainsi de 39 euros, chiffre qui place à égalité de traitement, en termes de primes publiques à l'hectare, les producteurs d'ovins et les producteurs de bovins des élevages allaitants.


3. Member States may provide that, for producers who are members of a "producer organisation" as defined in Article 39 of Regulation (EC) No 1493/1999, the premium shall be reduced by up to 15 %.

3. Les États membres peuvent prévoir que, pour les producteurs qui sont membres d'un groupement de producteurs tel que défini à l'article 39 du règlement (CE) no 1493/1999, la prime soit réduite dans des proportions pouvant atteindre 15 %.


3. Articles 32, 34, 38, 39, 41, 42 and 46 of Regulation (EEC) No 822/87 and Council Regulation (EEC) No 1442/88 of 24 May 1988 on the granting, for the 1988/89 to 1995/96 wine years, of permanent abandonment premiums in respect of wine-growing areas (12) shall not apply to areas or to products obtained from areas in respect of which the aid referred to in paragraph 1 is paid.

3. Les articles 32, 34, 38, 39, 41, 42 et 46 du règlement (CEE) n° 822/87 et le règlement (CEE) n° 1442/88 du Conseil, du 24 mai 1988, relatif à l'octroi pour les campagnes viticoles 1988/1989 à 1995/1996 de primes d'abandon définitif de superficies viticoles (12) ne s'appliquent pas aux superficies ou aux produits obtenus de ces superficies qui bénéficient de l'aide visée au paragraphe 1.


Whereas leaf tobacco consigned from one Member State to another must be subject to special requirements enabling the Member State to which it is sent to recognise it clearly as tobacco harvested in the Community, which alone qualifies for the premium ; whereas, to that end, use should be made of the forms provided for in Articles 39 and 41 (2) of Council Regulation (EEC) No 542/63 (3) of 18 March 1969 on Community transit and in Article 1 of Commission Regulation (EEC) No 2313/69 (4) of 19 November 1969 on the internal Community transit document for use in certifying the Community nature of goods;

considérant que le tabac en feuilles faisant l'objet d'une expédition d'un État membre vers un autre doit être soumis à des exigences particulières permettant à l'État membre dans lequel il est introduit de distinguer clairement s'il s'agit de tabac récolté dans la Communauté pour lequel seul la prime peut être octroyée ; qu'il est indiqué d'utiliser à cet effet les documents prévus aux articles 39 et 41 paragraphe 2 du règlement (CEE) nº 542/69 du Conseil, du 18 mars 1969, relatif au transit communautaire (3), et à l'article 1er du règlement (CEE) nº 2313/69 de la Commission, du 19 novembre 1969, relatif au document de transit communau ...[+++]




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Date index: 2023-07-19
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