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Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Corporate Source Report
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Report on the forests of Canada
Reporter source book

Vertaling van "37 source reports " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


Report on the forests of Canada: in which is shown the pressing necessity which exists for their more careful preservation and extension by planting, as a sure and valuable source of national wealth, with an appendix [ Report on the forests of Canada ]

Report on the forests of Canada : in which is shown the pressing necessity which exists for their more careful preservation and extension by planting, as a sure and valuable source of national wealth, with an appendix [ Report on the forests of Canada ]




Corporate Source Report

Rapport intégré des fournisseurs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
37. Recalls that freedom of expression, information and the media are fundamental with a view to ensuring democracy and the rule of law, and reiterates its call for the Commission to review and amend the audiovisual media services directive along the lines indicated by Parliament in its report on the subject; strongly condemns violence, pressure or threats against journalists and the media, including in relation to the disclosure of their sources and information about breaches of fundamental rights by governments and states; calls o ...[+++]

37. rappelle que les libertés d'expression, d'information et des médias sont fondamentales pour protéger la démocratie et l'état de droit et réitère sa demande à la Commission pour qu'elle révise et modifie la directive sur les services de médias audiovisuels selon les lignes indiquées par le Parlement dans son rapport sur ce sujet; exprime sa ferme condamnation des violences, pressions ou menaces contre les journalistes et les médias, y compris par rapport à la divulgation de leurs sources et d'informations relatives à la violation ...[+++]


37. Recalls that freedom of expression, information and the media are fundamental with a view to ensuring democracy and the rule of law, and reiterates its call for the Commission to review and amend the audiovisual media services directive along the lines indicated by Parliament in its report on the subject; strongly condemns violence, pressure or threats against journalists and the media, including in relation to the disclosure of their sources and information about breaches of fundamental rights by governments and states; calls o ...[+++]

37. rappelle que les libertés d'expression, d'information et des médias sont fondamentales pour protéger la démocratie et l'état de droit et réitère sa demande à la Commission pour qu'elle révise et modifie la directive sur les services de médias audiovisuels selon les lignes indiquées par le Parlement dans son rapport sur ce sujet; exprime sa ferme condamnation des violences, pressions ou menaces contre les journalistes et les médias, y compris par rapport à la divulgation de leurs sources et d'informations relatives à la violation ...[+++]


37. Calls on the Commission to ensure that the specific conditions for performance-based variable tranches clearly specify the indicators, targets, calculation methods and verification sources and that Delegations' reports provide a structured and formalised demonstration of public finance management progress by clearly setting the criteria against which progress is to be assessed, the progress made and the reasons why the reform programme may have not been implemented according to plan;

37. invite la Commission à veiller à ce que les conditions particulières liant les déboursements de tranches variables à la performance précisent clairement les indicateurs, les objectifs, les méthodes de calcul et les sources de vérification, et que les rapports des délégations fournissent une démonstration structurée et formalisée des progrès réalisés en matière de gestion des finances publiques, en définissant clairement les critères sur la base desquels ces progrès devaient être évalués, les progrès accomplis et les raisons pour lesquelles le programm ...[+++]


37. Regrets the high level of errors in budget support payments (35 %); reiterates its call for more transparent and objective eligibility criteria for budget support, and supports the Court of Auditors' recommendation for the Commission to "clearly specify the indicators, targets, calculation methods and verification sources"; calls on the Commission to intensify audits and supervisory and control systems and to monitor and report back on the extent to which these criteria are being met, in line with the provisions of Article 25(1) ...[+++]

37. déplore le niveau élevé d'erreurs dans les paiements relatifs à l'appui budgétaire (35 %); demande une nouvelle fois que les critères d'éligibilité à l'appui budgétaire soient plus transparents et objectifs et soutient la recommandation de la Cour des comptes à la Commission de définir "clairement les indicateurs, les objectifs à atteindre, les méthodes de calcul et les sources de vérification"; demande à la Commission de renforcer les audits et les systèmes de contrôle et de surveillance et de faire rapport quant au respect de ...[+++]


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37. Regrets the high level of errors in budget support payments (35 %); reiterates its call for more transparent and objective eligibility criteria for budget support, and supports the Court of Auditors' recommendation for the Commission to ‘clearly specify the indicators, targets, calculation methods and verification sources’ ; calls on the Commission to intensify audits and supervisory and control systems and to monitor and report back on the extent to which these criteria are being met, in line with the provisions of Article 25(1 ...[+++]

37. déplore le niveau élevé d'erreurs dans les paiements relatifs à l'appui budgétaire (35 %); demande une nouvelle fois que les critères d'éligibilité à l'appui budgétaire soient plus transparents et objectifs et soutient la recommandation de la Cour des comptes à la Commission de définir «clairement les indicateurs, les objectifs à atteindre, les méthodes de calcul et les sources de vérification» ; demande à la Commission de renforcer les audits et les systèmes de contrôle et de surveillance et de contrôler et de faire rapport quant au respect de ...[+++]


[37] Source: Reports on the deliberations of the Committee on Petitions during the Parliamentary years 1996-1997 (Document A4-0190/97), 1997-1998 (Document A4-0250/98), 1998-1999 (Document A4-0117/99).

[37] Source: Rapports sur les délibérations de la commission des pétitions pendant les années parlementaires 1996-1997 (Document A4-0190/97), 1997-1998 (Document A4-0250/98), 1998-1999 (Document A4-0117/99).


[37] Source: Reports on the deliberations of the Committee on Petitions during the Parliamentary years 1996-1997 (Document A4-0190/97), 1997-1998 (Document A4-0250/98), 1998-1999 (Document A4-0117/99).

[37] Source: Rapports sur les délibérations de la commission des pétitions pendant les années parlementaires 1996-1997 (Document A4-0190/97), 1997-1998 (Document A4-0250/98), 1998-1999 (Document A4-0117/99).


Recent reports indicate that the government-owned Korea Development Bank will assume 37% (other sources speak of 60%) of the assets when the shipbuilding part of Daewoo is spun off.

D'après des informations récentes, la banque de développement de la Corée (Korea Development Bank), contrôlée par l'État, héritera de 37% (d'autres sources parlent de 60%) des actifs après la filialisation des activités de construction navale de Daewoo.


Report of the Administrator of the Ship-source Oil Pollution Fund for the fiscal year ended March 31, 2003, pursuant to the Marine Liability Act, S.C. 2001, c. 6, sbs. 100(2).—Sessional Paper No. 2/37-658.

Rapport de la Caisse d'indemnisation des dommages dus à la pollution par les hydrocarbures causée par les navires pour l'exercice terminé le 31 mars 2003, conformément à la Loi sur la responsabilité en matière maritime, L.C. 2001, ch. 6, par. 100(2). —Document parlementaire n 2/37-658.


Report of the Administrator of the Ship-source Oil Pollution Fund for the fiscal year ended March 31, 2002, pursuant to the Marine Liability Act, S.C. 2001, c. 6, sbs. 100(2).—Sessional Paper No. 2/37-197.

Rapport de la Caisse d'indemnisation des dommages dus à la pollution par les hydrocarbures causée par les navires pour l'exercice terminé le 31 mars 2002, conformément à la Loi sur la responsabilité en matière maritime, L.C. 2001, ch. 6, par. 100(2). —Document parlementaire n 2/37-197.




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Date index: 2025-02-24
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