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Adjust priorities
Alter priorities
Change priorities
Claim for priority
Claim of priority
Claim to priority
EU strategy
Economic priority
Establish priorities in pipeline networks
Estimate repair priority
Estimating repair priority
Estimation of bridge repair priority
FPC
Food priority countries
Food priority country
PFC
PIC
Person entitled to a priority
Person with priority entitlement
Political agenda of the EU
Political agenda of the European Union
Political priority of the EU
Political priority of the European Union
Priority
Priority Intercept Controller
Priority action
Priority area
Priority claim
Priority employee
Priority food countries
Priority interrupt control unit
Priority interrupt controller
Priority interrupt module
Priority measure
Priority person
Priority region
Repair priority assessment
Set management priorities in pipeline networks
Set priorities in pipeline networks
Strategic agenda for the EU
Strategic agenda of the European Union
Strategy of the EU
Strategy of the European Union

Vertaling van "27 priority " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
establish priorities in pipeline networks | set priorities in pipeline networks | direct priorities in priorities in pipeline infrastructure networks | set management priorities in pipeline networks

définir les priorités de gestion dans les réseaux de canalisations de transport | définir les priorités de gestion dans les réseaux de pipelines


economic priority [ priority action | priority measure ]

priorité économique [ action prioritaire ]


alter priorities | change priorities | adjust priorities | make judgements about priorities according to changing circumstances

ajuster ses priorités


estimating repair priority | estimation of bridge repair priority | estimate repair priority | repair priority assessment

estimer le degré de priorité de réparations


priority region [ priority area ]

région prioritaire [ zone prioritaire ]


priority person [ person with priority entitlement | priority employee | person entitled to a priority | priority ]

bénéficiaire de priorité [ personne ayant un droit de priorité de nomination | prioritaire | employé prioritaire | employé bénéficiant d'une priorité | personne bénéficiant d'une priorité | bénéficiaire du droit de priorité de nomination ]


food priority countries | food priority country | priority food countries | FPC [Abbr.] | PFC [Abbr.]

pays ayant des besoins prioritaires en matière d'alimentation | pays prioritaires du point de vue de l'alimentation | PPA [Abbr.]


claim of priority [ claim to priority | claim for priority | priority claim ]

revendication de priorité [ revendication de la priorité ]


Priority Intercept Controller [ PIC | priority interrupt controller | priority interrupt module | priority interrupt control unit ]

moniteur d'interruptions prioritaires


EU strategy [ political agenda of the EU | political agenda of the European Union | political priority of the EU | political priority of the European Union | strategic agenda for the EU | strategic agenda of the European Union | strategy of the EU | strategy of the European Union ]

stratégie de l’UE [ agenda politique de l’UE | agenda politique de l’Union européenne | agenda stratégique de l’UE | agenda stratégique de l’Union européenne | priorité politique de l’UE | priorité politique de l’Union européenne | stratégie de l’Union européenne ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Given the urgency of implementing the FSAP, the Commission in this report, at the request of the Ecofin Council on 27 July has reviewed and refined the priorities indicating for each the critical path that must be achieved if the 2005 deadline is to be met.

Compte tenu du caractère d'urgence que revêt la mise en oeuvre du PASF, la Commission, sur demande du Conseil ECOFIN du 27 juillet, s'est efforcée dans le présent rapport de réexaminer et d'affiner les priorités de ce plan, en indiquant pour chacune le "chemin critique" à suivre pour respecter l'échéance de 2005.


EU-27 agrees to forge ahead with current priorities // Brussels, 29 June 2016

Les Vingt-sept d'accord pour poursuivre les priorités actuelles // Bruxelles, le 29 juin 2016


27. Calls for the implementation of a new way of working on the European Semester by discussing social priorities at the same time as economic and budgetary priorities, and linking them to one another;

27. demande la mise en œuvre d'une nouvelle façon de travailler sur le semestre européen, en débattant des priorités sociales en même temps que des priorités économiques et budgétaires, et en les reliant les unes aux autres;


18. Underlines that the answer to the crisis must be more Europe and not less Europe, in order to restart investment, boost the creation of jobs and help rebuild confidence in the economy; has already been critical of the freeze in commitment appropriations in the DB adopted by the Commission as underlined in Parliament's above-mentioned resolution of 4 July 2012 on the mandate for the trilogue, cannot therefore accept Council's decision to reduce them further down to 1,27% compared to budget 2012; recalls that commitments reflect EU political priorities and should be set having in mind a long term perspective where the economic downtu ...[+++]

18. souligne qu'il faut plus d'Europe, et non moins d'Europe, pour surmonter la crise, et ce afin de relancer les investissements, de stimuler la création d'emplois et de contribuer à redonner confiance dans l'économie; avait déjà critiqué, dans sa résolution susmentionnée du 4 juillet 2012 sur le mandat relatif au trilogue, le gel des crédits d'engagement dans le PB adopté par la Commission et ne peut donc accepter la décision du Conseil de réduire encore les crédits d'engagement pour les limiter à 1,27 % par rapport au budget 2012; rappelle que les engagements sont le reflet des priorités politiques de l'Union et qu'ils doivent être ...[+++]


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18. Underlines that the answer to the crisis must be more Europe and not less Europe, in order to restart investment, boost the creation of jobs and help rebuild confidence in the economy; has already been critical of the freeze in commitment appropriations in the DB adopted by the Commission as underlined in Parliament's above-mentioned resolution of 4 July 2012 on the mandate for the trilogue, cannot therefore accept Council's decision to reduce them further down to 1,27 % compared to budget 2012; recalls that commitments reflect EU political priorities and should be set having in mind a long term perspective where the economic downt ...[+++]

18. souligne qu'il faut plus d'Europe, et non moins d'Europe, pour surmonter la crise, et ce afin de relancer les investissements, de stimuler la création d'emplois et de contribuer à redonner confiance dans l'économie; avait déjà critiqué, dans sa résolution susmentionnée du 4 juillet 2012 sur le mandat relatif au trilogue, le gel des crédits d'engagement dans le projet de budget adopté par la Commission et ne peut donc accepter la décision du Conseil de réduire encore les crédits d'engagement pour les limiter à 1,27 % par rapport au budget 2012; rappelle que les engagements sont le reflet des priorités politiques de l'Union et qu'ils ...[+++]


27. Urges the Commission to assess the possibility of including in the energy infrastructure priorities projects that would enhance the safety and security of existing major energy infrastructures in Europe (gas and oil pipelines, electricity grids, nuclear power stations, LNG terminals etc.) against accidents and natural or human-induced disasters;

27. demande instamment à la Commission d'évaluer la possibilité d'inclure dans les priorités en matière d'infrastructures énergétiques des projets qui permettraient d'améliorer la sûreté et la sécurité des grandes infrastructures énergétiques existantes en Europe (gazoducs et oléoducs, réseaux électriques, centrales électriques nucléaires, terminaux GNL, etc.) pour prévenir les accidents et les catastrophes naturelles ou provoquées par l'homme;


27. Stresses that it intends to use all the means provided for in the IIA of 17 May 2006 to mobilise funds for these priorities, and underlines that this financial effort may necessitate the shifting of funds from other instruments or programmes; considers that this exercise should be based not only on a quantitative monitoring of the existing programmes but also on close and thorough qualitative monitoring; believes that the Committee on Budgets should rely on the work undertaken by EP specialised committees in that respect; thereby improving the quality of its spending and increasing European added value, which is essential in a con ...[+++]

27. met en exergue qu'il entend utiliser tous les moyens prévus par l'AII du 17 Mai 2006 afin de mobiliser des fonds pour ces priorités, et souligne que cet effort financier peut nécessiter le transfert de fonds provenant d'autres instruments ou programmes; estime que cet exercice devrait se fonder non seulement sur un contrôle quantitatif des programmes existants mais aussi sur une surveillance étroite et approfondie de leur qualité; estime que la commission des budgets devrait s'appuyer sur les travaux entrepris à cet égard par les commissions spécialisées du Parlement, permettant ainsi d'améliorer la qualité de ses dépenses et d'acc ...[+++]


2. This Article shall not be applicable to the time limits laid down in Article 25(3), Article 27, Article 29(1), Article 33(1), Article 36(2), Article 41, Article 42, Article 47(3), Article 60, Article 62, Article 65(5), Article 81, Article 112, or to the time limits laid down in this Article or the time limits laid down by the Implementing Regulation for claiming, after the application has been filed, priority within the meaning of Article 30, exhibition priority within the meaning of Article 33 or seniority within the meaning of Article 34.

2. Le présent article n'est pas applicable aux délais prévus à l'article 25, paragraphe 3, à l'article 27, à l'article 29, paragraphe 1, à l'article 33, paragraphe 1, à l'article 36, paragraphe 2, aux articles 41 et 42, à l'article 47, paragraphe 3, aux articles 60 et 62, à l'article 65, paragraphe 5, aux articles 81 et 112, aux délais prévus dans le présent article et aux délais prévus par le règlement d'exécution pour se prévaloir, après le dépôt de la demande, d'une priorité en application de l'article 30, d'une priorité d'exposition en vertu de l'article 33 ou d'une ancienneté au sens de l'article 34.


towards implementing the priorities detailed in the Community strategic guidelines on cohesion referred to in Article 25 and specified in the priorities set by the national strategic reference framework referred to in Article 27; and

à la mise en œuvre des priorités détaillées dans les orientations stratégiques de la Communauté pour la cohésion visées à l'article 25 et précisées par le cadre de référence stratégique national visé à l'article 27.


2. This Article shall not be applicable to the time limits laid down in Article 25(3), Article 27, Article 29(1), Article 33(1), Article 36(2), Article 42, Article 43, Article 47(3), Article 59, Article 60a, Article 63(5), Article 78, Article 108, or to the time limits laid down in this Article or the time limits laid down by the Implementing Regulation referred to in Article 157(1) for claiming priority within the meaning of Article 30, exhibition priority within the meaning of Article 33 or seniority within the meaning of Article 34 after the application has been filed.

2. Le présent article n'est pas applicable aux délais prévus à l'article 25, paragraphe 3, à l'article 27, à l'article 29, paragraphe 1, à l'article 33, paragraphe 1, à l'article 36, paragraphe 2, aux articles 42 et 43, à l'article 47, paragraphe 3, aux articles 59 et 60 bis, à l'article 63, paragraphe 5, aux articles 78 et 108, aux délais prévus dans le présent article et aux délais prévus par le règlement d'exécution visé à l'article 157, paragraphe 1, pour se prévaloir, après le dépôt de la demande, d'une priorité en application de l'article 30, d'une priorité d'exposition en vertu de l'article 33 ou d'une ancienneté au sens de l'arti ...[+++]


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