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Admission by conduct
Admission by silence
Assess hazards implied in tree operations
Assess risks implied in tree operations
Assessing risks implied in tree operations
Contract implied by law
Contract implied by law contract implied by law
Contract implied in fact
Contract implied in fact contract implied in fact
Contract implied in law
Contract implied in law contract implied in law
Evaluate tree operations for implied hazards
ISD
IV
Implicit volatility
Implied admission implied admission
Implied contract
Implied notice
Implied standard deviation
Implied trust
Implied variance
Implied volatility
Implied-in-fact contract
Implied-in-law contract
Tacit admission

Vertaling van "26 implying " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
contract implied by law contract implied by law | contract implied in law contract implied in law

contrat présumé par la loi


assess risks implied in tree operations | evaluate tree operations for implied hazards | assess hazards implied in tree operations | assessing risks implied in tree operations

évaluer les dangers induits par l’exploitation forestière


contract implied by law [ contract implied in law | implied contract | implied-in-law contract ]

contrat de droit


implied volatility | IV | implicit volatility | implied standard deviation | ISD | implied variance

volatilité implicite


implied-in-fact contract [ contract implied in fact | implied contract ]

contrat implicite de fait


implied contract [ implied-in-fact contract | contract implied in fact ]

contrat tacite


contract implied in fact contract implied in fact

contrat tacite


admission by conduct | admission by silence | implied admission implied admission | tacit admission

aveu implicite | aveu résultant du silence | aveu tacite




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
G. whereas Article 26(2) of the Food Information to Consumers Regulation provides that indication of the country of origin or place of provenance is mandatory where failure to indicate this might mislead the consumer as to the true country of origin or place of provenance of the food, in particular if the information accompanying the food or the label as a whole would otherwise imply that the food has a different country of origin or place of provenance;

G. considérant que l'article 26, paragraphe 2, du règlement concernant l'information des consommateurs sur les denrées alimentaires prévoit que l'indication du pays d'origine ou du lieu de provenance est obligatoire dans les cas où son omission serait susceptible d'induire en erreur les consommateurs sur le pays d'origine ou le lieu de provenance réel de la denrée alimentaire, en particulier si les informations jointes à la denrée ou l'étiquette dans son ensemble peuvent laisser penser que la denrée a un pays d'origine ou un lieu de provenance différent;


26. A disclosure relating to fuel consumption that is required to be made by a company under this Act in respect of tests conducted in accordance with this Act does not create an express or implied warranty by anyone that the fuel consumption established by those tests will be achieved under conditions of actual use.

26. Les renseignements relatifs à la consommation de carburant qu’une compagnie est tenue de divulguer aux termes de la présente loi à l’égard des essais effectués conformément à la présente loi ne constituent nullement une garantie, expresse ou implicite, de la part de qui que ce soit que la consommation de carburant déterminée lors de ces essais sera celle obtenue lors de l’usage réel du véhicule.


26. No label of produce graded pursuant to these Regulations or imported into Canada shall be marked with any word or words declaring or implying that the produce packed therein is superior in quality to the grade marked thereon.

26. Nulle étiquette de produit classé selon le présent règlement ni importé au Canada, ne peut porter de mot ni de mention déclarant ou laissant supposer que le produit emballé est d’une qualité supérieure à la catégorie marquée sur son contenant.


26. No label of produce graded pursuant to these Regulations or imported into Canada shall be marked with any word or words declaring or implying that the produce packed therein is superior in quality to the grade marked thereon.

26. Nulle étiquette de produit classé selon le présent règlement ni importé au Canada, ne peut porter de mot ni de mention déclarant ou laissant supposer que le produit emballé est d’une qualité supérieure à la catégorie marquée sur son contenant.


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Further, the limitation of Bill C-26 to domestic markets only implies that anti-competitive conduct in international markets is permissible.

De plus, le fait que le projet de loi C-26 se limite au marché intérieur ne peut qu'impliquer que les comportements contraires à la concurrence sur les marchés internationaux sont autorisés.


(26) Switching should not imply the transfer of the contract from the transferring payment provider to the receiving payment service provider

(26) Le changement de compte ne devrait pas impliquer la transmission du contrat du prestataire de services de paiement transmetteur au prestataire de services de paiement destinataire.


26. Stresses that the Strategic Partnership between the EU and China includes freedom of the media on a reciprocal basis, which implies press freedom for the Chinese media in Europe and also press freedom for European media in China; expects all the European institutions strongly to advocate this fundamental human rights principle in their contacts with their respective Chinese partners;

26. souligne que la liberté des médias figure dans le partenariat stratégique entre l'Union européenne et la Chine sur une base de réciprocité, impliquant la liberté de la presse pour les médias chinois en Europe de même que la liberté de la presse pour les médias européens en Chine; compte sur toutes les institutions européennes pour défendre vigoureusement ce principe fondamental des droits de l'homme lors de leurs contacts avec leurs partenaires chinois respectifs;


Such independence need not imply the establishment of separate in a transparent and non-discriminatory manner by the regulatory body or firm for each service facility in accordance with the procedures laid down in this Directive . [Am. 26]

Cette indépendance n'implique pas nécessairement l'établissement d'organismes ou de sociétés distincts pour chaque installation de service devrait être gérée de manière transparente et non discriminatoire par l'organisme de contrôle selon les modalités définies dans la présente directive .[Am. 26]


26. Stresses, however, that this approach, together with the upcoming revised European Neighbourhood Policy (ENP), implies that the differentiated approach can only be a valuable and credible instrument if it requires the same human rights and democracy objectives for all ENP partner countries; stresses that the EU would lose its credibility once again by making a difference between ‘minimum standards’ to be respected by the most difficult countries and more ambitious standards for the most advanced countries;

26. souligne toutefois que cette approche ainsi que la future politique européenne de voisinage (PEV) révisée signifient que, pour être un instrument appréciable et crédible, l'approche différentiée doit exiger le respect des mêmes objectifs en matière de droits de l'homme et de démocratie de la part de tous les pays partenaires de la PEV; souligne que l'Union perdrait à nouveau en crédibilité si elle faisait une distinction entre des «normes minimales» applicables aux pays les plus difficiles et des normes ambitieuses pour les pays les plus avancés;


On a question of privilege, on March 26, Senator Cowan brought to the attention of the Senate a passage on the website in question, which, in his view, could be interpreted as implying the Senate had not passed Bill C-10, the 2009 budget implementation bill, even though it had done so on March 12, some 14 days earlier.

Le 26 mars, le sénateur Cowan a soulevé une question de privilège pour attirer l'attention du Sénat sur un passage du site Web en question qui, à son avis, laissait entendre que le Sénat n'avait pas adopté le projet de loi C-10, c'est-à-dire le projet de loi d'exécution du budget de 2009, même si le Sénat l'avait bel et bien adopté le 12 mars, environ 14 jours plus tôt.


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