Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ADO
ADO object
Active data object
ActiveX data object
ActiveX data objects
Advance objections
Arrange objective assessments of calls
Assess condition of object
Assess object condition
Assess object's condition
Basic objective
Cultural goods
Cultural object
Cultural property
Evaluate the status of the object
Give an image of the object observed
Highly sensitive object
Long-range objective
Long-term objective
Nano-object
Nanometer-scale object
Nanometer-sized object
Nanoscale object
Nanosize object
Object to
Objective containing one or more lenses which
Provide an objective assessment of a call
Provide objective assessments of calls
Providing objective assessments of calls
Raise objections
Restitution of cultural objects
Return of cultural objects
Risk-sensitive object
Special object
Store and archive objects
Store archival objects
Store objects
Storing archival objects
Strategic objective
When directed optical systems towards an object

Vertaling van "11 objections " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
arrange objective assessments of calls | providing objective assessments of calls | provide an objective assessment of a call | provide objective assessments of calls

fournir des évaluations objectives sur les appels


assess condition of object | evaluate the status of the object | assess object condition | assess object's condition

évaluer l'état d'un objet


store objects | storing archival objects | store and archive objects | store archival objects

stocker des objets d'archives


nano-object | nanoscale object | nanosize object | nanometer-scale object | nanometer-sized object

nano-objet | objet nanométrique


highly sensitive object | risk-sensitive object | special object

objet particulier | objet sensible | objet spécial


advance objections | object to | raise objections

avancer des objections | avoir des objections | présenter des objections | s'opposer à


give an image of the object observed | objective containing one or more lenses which | when directed optical systems towards an object

objectif


cultural object [ cultural goods | cultural property | restitution of cultural objects | return of cultural objects | cultural property(UNBIS) ]

bien culturel [ restitution de biens culturels ]


basic objective | long-range objective | strategic objective | long-term objective

objectif à long terme | objectif stratégique


active data object | ADO | activeX data object | activeX data objects | ADO object

objet de données ActiveX | objet ADO
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
5. A delegated act adopted pursuant to the second subparagraph of Article 8(9), Article 11(8), the third subparagraph of Article 13(2) and the second subparagraph of Article 13(7) shall enter into force only if no objection has been expressed either by the European Parliament or by the Council within a period of two months of notification of that act to the European Parliament and the Council or if, before the expiry of that period, the European Parliament and the Council have both informed the Commission that they will not object.

5. Un acte délégué adopté en vertu de l’article 8, paragraphe 9, deuxième alinéa, de l’article 11, paragraphe 8, de l’article 13, paragraphe 2, troisième alinéa, et de l’article 13, paragraphe 7, deuxième alinéa, n’entre en vigueur que si le Parlement européen ou le Conseil n’a pas exprimé d’objections dans un délai de deux mois à compter de la notification de cet acte au Parlement européen et au Conseil ou si, avant l’expiration de ce délai, le Parlement européen et le Conseil ont tous deux informé la Commission de leur intention de ne pas exprimer d’objections.


The President said that the PECH Committee recommendation to raise no objections to the Commission delegated regulation of 12 June 2017 amending Regulation (EU) No 508/2014 of the European Parliament and the Council as regards the distribution of funds under direct management among objectives of the Integrated Maritime Policy and the Common Fisheries Policy (C(2017)03881 — 2017/2743(DEA)) (B8-0496/2017) had been announced in plenary on 11 September 2017(minutes of 11.9.2017, item 13)

M. le Président rappelle que la recommandation de la commission PECH de ne pas faire objection au règlement délégué de la Commission du 12 juin 2017 modifiant le règlement (UE) no 508/2014 du Parlement européen et du Conseil en ce qui concerne la répartition des fonds relevant de la gestion directe entre les objectifs de la politique maritime intégrée et ceux de la politique commune de la pêche (C(2017)03881 — 2017/2743(DEA)) (B8-0496/2017) a été annoncée le 11 septembre 2017(point 13 du PV du 11.9.2017)


An SSO is required when the Commission raises additional objections or alters the intrinsic nature of the objections (11), while a LF suffices where it only introduces new evidence considered useful to support the objections already contained in the SO (12).

Une CGC est requise lorsque la Commission soulève de nouveaux griefs ou modifie la nature intrinsèque de ses griefs (11), alors qu’un exposé des faits est suffisant lorsqu’elle apporte uniquement de nouvelles preuves considérées comme utiles pour étayer les griefs déjà formulés dans la CG (12).


3. The financial envelope for the COSME programme shall allocate the indicative amounts of 21,5 % of the value of the financial envelope to the specific objective referred to in Article 4(1)(b), 11 % to the specific objective referred to in Article 4(1)(c) and 2,5 % to the specific objective referred to in Article 4(1)(d).

3. Sur l'enveloppe financière allouée au programme COSME, les montants indicatifs suivants sont attribués: 21,5 % de la valeur de l'enveloppe financière pour l'objectif spécifique visé à l'article 4, paragraphe 1, point b), 11 % pour l'objectif spécifique visé à l'article 4, paragraphe 1, point c), et 2,5 % pour l'objectif spécifique visé à l'article 4, paragraphe 1, point d).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. The financial envelope for the COSME programme shall allocate the indicative amounts of 21,5 % of the value of the financial envelope to the specific objective referred to in Article 4(1)(b), 11 % to the specific objective referred to in Article 4(1)(c) and 2,5 % to the specific objective referred to in Article 4(1)(d).

3. Sur l'enveloppe financière allouée au programme COSME, les montants indicatifs suivants sont attribués: 21,5 % de la valeur de l'enveloppe financière pour l'objectif spécifique visé à l'article 4, paragraphe 1, point b), 11 % pour l'objectif spécifique visé à l'article 4, paragraphe 1, point c), et 2,5 % pour l'objectif spécifique visé à l'article 4, paragraphe 1, point d).


It recommends, for example, the implementation of a system of cooperation between the various administrations and institutions involved in preventing and combating the unlawful trafficking of cultural objects at European level, the creation of a European internet portal, the endorsement of the international conventions of UNESCO and UNIDROIT[11], the imposition of an obligation to provide information at Union level on internet sales sites, the standardisation of national documents authorising the dispatch of cultural objects, the creation of a "passport" for goods being moved within Europe or the introduction of a general obligation to k ...[+++]

Il recommande, par exemple, la mise en place d'un système de coopération entre les différentes administrations et institutions concernées par la prévention et la lutte contre le trafic illicite des biens culturels au niveau européen, la création d’un portail internet européen, l'adossement aux conventions internationales de l'UNESCO et d'UNIDROIT[11], l’institution d’une obligation d’information au niveau de l'Union sur les sites de vente en ligne, l’uniformisation des documents nationaux autorisant l’expédition des biens culturels, la création d’une carte de libre circulation dans l’Union («passeport») ou la généralisation de l’obligati ...[+++]


The total budget for the period 2000-2006 amounts to 195 billion Euro. 69. 7 % of the total allocation goes to Objective 1, 11.5 % to Objective 2 and 12.3 % to Objective 3.

Le budget total pour la période 2000-2006 s'élève à 195 milliards d'euros, dont 69,7% vont à l'objectif 1, 11,5% à l'objectif 2 et 12,3% à l'objectif 3.


The total budget for the period 2000-2006 amounts to 195 billion Euro. 69. 7 % of the total allocation goes to Objective 1, 11.5 % to Objective 2 and 12.3 % to Objective 3.

Le budget total pour la période 2000-2006 s'élève à 195 milliards d'euros, dont 69,7% vont à l'objectif 1, 11,5% à l'objectif 2 et 12,3% à l'objectif 3.


(11) Whereas, in conformity with the principle of subsidiarity and the principle of proportionality referred to in Article 3b of the Treaty, the objective of reducing the emissions of sulphur dioxide arising from the combustion of certain types of liquid fuels cannot be achieved effectively by Member States acting individually; whereas unconcerted action offers no guarantee of achieving the desired objective, is potentially counterproductive and will result in considerable uncertainty in the market for the fuel products affected; whereas, in view of the need to reduce sulph ...[+++]

(11) considérant que, conformément aux principes de subsidiarité et de proportionnalité visés à l'article 3 B du traité, l'action individuelle des États membres ne peut pas permettre d'atteindre efficacement l'objectif visant à réduire les émissions de soufre produites par la combustion de certains types de combustibles liquides; que des actions non concertées n'offrent aucune garantie quant à la réalisation de l'objectif visé; que de telles actions sont contreproductives et qu'elles conduiraient à déstabiliser gravement le marché des combustibles concernés; qu'il est donc ...[+++]


In order to ensure compliance with the objectives and strategies set by the Council in accordance with Article 11 of Regulation (EEC) No 3760/92, in particular the quantitative objectives concerning the fishing capacity of the Community fleets and the adjustment of their activities, each Member State shall organize regular checks, in its territory and within the maritime waters under its sovereignty or jurisdiction, of all persons concerned by the implementation of the abovementioned objectives.

Afin d'assurer le respect des objectifs et stratégies fixés par le Conseil conformément à l'article 11 du règlement (CEE) n° 3760/92, notamment les objectifs chiffrés concernant la capacité de pêche des flottes communautaires ainsi que l'adaptation de leurs activités, chaque État membre organise, sur son territoire et dans les eaux maritimes relevant de sa souveraineté ou de sa juridiction, des contrôles réguliers auprès de tous les opérateurs concernés par la réalisation des objectifs en question.


w