Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Audio interconnect
Audio interconnect cable
Compatibility
Computer compatibility
EWIS
Electrical wire interconnection system
Electrical wiring interconnection system
Energy interconnection
Holographic multiplanar optical interconnect
Holomultiplanar optical interconnect
Interconnect cable
Interconnected grid
Interconnected network
Interconnected system
Interconnecting cable
Interconnecting network
Interconnecting system
Interconnection
Interconnection cable
Interconnection of energy networks
OSI
OSI model
OSI reference model
OSI-RF
Open System Interface
Open Systems Interconnect reference model
Open Systems Interconnection
Open Systems Interconnection model
Open Systems Interconnection reference model
Open systems
Open systems interconnection
Systems interconnection
TSV
TSV connection
TSV interconnection
Through-silicon via
Through-silicon via connection
Through-silicon via interconnection
Vertical connection
Vertical interconnection

Vertaling van "10 interconnection " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
interconnection cable | interconnecting cable | interconnect cable | audio interconnect cable | audio interconnect

câble d'interconnexion | câble d'interconnexion audio


interconnected network | interconnected system | interconnecting network | interconnecting system

réseau d'interconnexion | réseau interconnecté


interconnecting network [ interconnected network | interconnected system | interconnecting system ]

réseau d'interconnexion [ réseau interconnecté ]


Open Systems Interconnection reference model | OSI-RF | Open Systems Interconnect reference model | OSI reference model | Open Systems Interconnection model | OSI model | Open Systems Interconnection | Open System Interface | ISO/OSI reference model | OSI

modèle de référence OSI | modèle OSI | modèle de référence d'interconnexion de systèmes ouverts | interconnexion de systèmes ouverts | modèle de référence ISO | modèle ISO | ISO | modèle de référence ISO/OSI


energy interconnection | interconnection | interconnection of energy networks

interconnexion des réseaux énergétiques | interconnexion énergétique


through-silicon via | TSV | vertical interconnection | vertical connection | through-silicon via interconnection | TSV interconnection | through-silicon via connection | TSV connection

interconnexion verticale | connexion verticale | via traversant


interconnected grid | interconnected system

réseau interconnecté


systems interconnection [ compatibility | computer compatibility | open systems interconnection | OSI | Compatibility(ECLAS) | open systems(UNBIS) ]

interconnexion de systèmes [ compatibilité informatique | interconnexion de systèmes ouverts | OSI ]


electrical wiring interconnection system [ EWIS | electrical wire interconnection system ]

circuit d'interconnexion du câblage électrique


holomultiplanar optical interconnect [ holographic multiplanar optical interconnect ]

interconnexion optique holographique multiplanaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
28. Notes that planned interconnectors are expected to allow the Baltic States to reach the 10 % goal by the end of 2015; is concerned that the Baltic states’ networks are still synchronised with, and dependent on, the Russian electricity system, which is an impediment for a truly integrated and properly functioning European electricity market; calls for a rapid synchronisation of the Baltic States’ electricity networks with the Continental European Network in order to ensure full integration in the internal electricity market, a higher security of electricity supply and secure system operation; asks the concerned Member States to take the necessary steps to initiate, and ENTSO-E to launch, a formal procedure for the extension of the syn ...[+++]

28. constate que les interconnexions prévues devraient permettre aux États baltes d'atteindre l'objectif de 10 % d'ici à la fin 2015; s'inquiète du fait que les réseaux des États baltes sont encore synchronisés avec le système électrique russe et dépendent de celui-ci, ce qui constitue un obstacle à une véritable intégration et au bon fonctionnement du marché européen de l'électricité; demande que les réseaux d'électricité des États baltes soient rapidement synchronisés avec le réseau du continent européen, afin d'assurer l'intégration complète du marché intérieur de l'électricité, une plus grande sécurité de l'approvisionnement en éle ...[+++]


26. Notes the Commission’s estimate that EUR 35 billion of financing is necessary to reach the 10 % target by 2020 across all Member States; recalls that, according to the CEF Regulation ((EU) No 1316/2013), the major part of the financial assistance within the CEF energy envelope should be made available for electricity projects, and insists that the Commission give due consideration to that fact; supports the Commission’s recommendation that the CEF be concentrated on a few key projects; stresses that special attention must be given to projects that address the most significant gaps in the integrated EU electricity market and the lack of sufficient interconnectivity; considers that adequate EU financing should continue to be made avai ...[+++]

26. prend acte de l'estimation de la Commission selon laquelle un financement de 35 milliards d'euros est nécessaire pour atteindre l'objectif de 10 % d'ici à 2020 dans tous les États membres; rappelle que, conformément au règlement (UE) n° 1316/2013 établissant le mécanisme pour l'interconnexion en Europe (MIE), la majeure partie du concours financier prévu au titre de l'enveloppe énergétique du MIE devrait être allouée aux projets dans le domaine de l'électricité et insiste pour que la Commission prenne dûment en considération cet élément; soutient la recommandation de la Commission selon laquelle le MIE devrait se concentrer sur un ...[+++]


36. Notes that Europe’s energy system has evolved since 2002, when the 10 % electricity interconnection target was originally set – in particular, renewable energy sources have been developed across the continent; recommends, in this context, that the 15 % target, based on installed capacity for 2030, should not stand alone, and that is should be assessed carefully and thoroughly to ensure that it is fit for purpose and is pertinent and feasible; asks the Commission, therefore, to assess the setting of regional, complementary targets and to find better qualitative and quantitative benchmarks, such as trade flows, peak flows and bottlen ...[+++]

36. note que le système énergétique de l'Europe a évolué depuis 2002, année à laquelle l'objectif de 10 % d'interconnexion électrique avait été initialement fixé, et constate notamment que les sources d'énergie renouvelables ont été développées sur l'ensemble du continent; recommande, dans ce contexte, de ne pas se limiter uniquement à l'objectif de 15 % fondé sur la capacité installée à l'horizon 2030 et d'évaluer minutieusement cet objectif afin de veiller à ce qu'il soit adapté, pertinent et réaliste; demande, par conséquent, à la Commission d'étudier la possibilité de fixer des objectifs régionaux complémentaires et d'établir de me ...[+++]


26. Notes the Commission’s estimate that EUR 35 billion of financing is necessary to reach the 10 % target by 2020 across all Member States; recalls that, according to the CEF Regulation (No 1316/2013), the major part of the financial assistance within the CEF energy envelope should be made available for electricity projects, and insists that the Commission give due consideration to that fact; supports the Commission’s recommendation that the CEF be concentrated on a few key projects; stresses that special attention must be given to projects that address the most significant gaps in the integrated EU electricity market and the lack of sufficient interconnectivity; considers that adequate EU financing should continue to be made available ...[+++]

26. prend acte de l'estimation de la Commission selon laquelle un financement de 35 milliards d'euros est nécessaire pour atteindre l'objectif de 10 % d'ici à 2020 dans tous les États membres; rappelle que, conformément au règlement (UE) n° 1316/2013 établissant le mécanisme pour l'interconnexion en Europe (MIE), la majeure partie du concours financier prévu au titre de l'enveloppe énergétique du MIE devrait être allouée aux projets dans le domaine de l'électricité et insiste pour que la Commission prenne dûment en considération cet élément; soutient la recommandation de la Commission selon laquelle le MIE devrait se concentrer sur un ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
63. Reiterates its commitment to achieve the 10 % interconnectivity target in order to complete the Internal Energy Market in EU, and welcomes the European Council’s proposal for a minimum level of electricity interconnection between Member States of 15 % by 2030; acknowledges the importance of achieving a quantitative target of interconnectivity by ensuring the availability of existing national and cross-border infrastructure in order to ensure effective use of European energy sources and increased security of supply;

63. exprime une nouvelle fois son engagement à atteindre l'objectif d'interconnexion de 10 % afin d'achever le marché intérieur de l'énergie dans l'Union et salue la proposition du Conseil européen d'établir un niveau d'interconnexion électrique minimum entre les États membres de 15 % d'ici à 2030; reconnaît l'importance d'atteindre un objectif quantitatif d'interconnexion en garantissant la disponibilité des infrastructures nationales et transnationales existantes afin d'assurer une utilisation efficace des sources d'énergie européennes et une sécurité d'approvisionnement accrue;


The first Union list of PCIs was adopted in 2013; it consists of 248 projects, of which 137 are in electricity, including 52 electricity interconnections and one project with anticipatory investments enabling future interconnections, out of which 37 projects are involving Member States that currently have an interconnection level below 10%.

La première liste de PIC pour l'Union a été adoptée en 2013. Elle comporte 248 projets, dont 137 dans le domaine de l'électricité. Au nombre de ces derniers figurent 52 interconnexions électriques et un projet d'investissements anticipés pour de futures interconnexions. 37 de ces projets d'interconnexion concernent des États membres dont le taux d'interconnexion est actuellement inférieur à 10 %.


· Identified in the first PCI list, the new interconnection between Portugal (Vila Fria - Vila do Conde – Recarei) and Spain (Beariz – Fontefría) will increase the interconnection capacity of currently 7% between Portugal and Spain by 2016 and bring Portugal above the 10% target.

· Le nouveau projet d'interconnexion entre Vila Fria — Vila do Conde — Recarei, au Portugal, et Beariz — Fontefría, en Espagne, qui figurait déjà sur la première liste de PIC, va permettre d'augmenter, d'ici à 2016, le taux d'interconnexion entre le Portugal et l'Espagne, qui est actuellement de 7%, et de faire passer le taux d'interconnexion du Portugal au-dessus de l'objectif de 10 %.


Another identified PCI, the interconnection between Vierraden, Germany and Krajnik, Poland, would bring Poland's interconnectivity to above 10% by 2020.

Un autre PIC, l'interconnexion entre Vierraden, en Allemagne, et Krajnik, en Pologne, ferait passer le taux d'interconnexion de la Pologne au-dessus du seuil de 10 % d'ici à 2020.


Such interconnection arrangements should be governed by the provisions of Directive 2002/19/EC of the European Parliament and of the Council of 7 March 2002 on access to, and interconnection of, electronic communications networks and associated facilities (Access Directive)(10).

Ces arrangements d'interconnexion devraient être régis par les dispositions de la directive 2002/19/CE du Parlement européen et du Conseil du 7 mars 2002 relative à l'accès aux réseaux de communications électroniques et aux ressources associées, ainsi qu'à leur interconnexion (directive "accès")(10).


(10) The general authorisation entitles undertakings providing electronic communications networks and services to the public to negotiate interconnection under the conditions of Directive 2002/19/EC of the European Parliament and of the Council of 7 March 2002 on access to, and interconnection of, electronic communication networks and associated facilities (Access Directive)(6).

(10) L'autorisation générale donne aux entreprises qui offrent des réseaux et des services de communications électroniques au public le droit de négocier l'interconnexion selon les conditions prévues dans la directive 2002/19/CE du Parlement européen et du Conseil du 7 mars 2002 relative à l'accès aux réseaux de communications électroniques et aux ressources associées, ainsi qu'à leur interconnexion (directive "accès")(6).


w