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nzake afvalstoffen, kadervoorstel betreffende water (geïntegreerd beheer); follow-up van het groenboek "levenmiddelenrecht"; horizontale kaderregeling voor de steunmaatregelen van de Staten ter vervanging van de huidige kaders in de sectoren automobielindustrie, synthetische vezels en textiel; - verlichting van de administratieve en andere lasten die voortvloeien uit de wetgeving: bij voorbeeld : vereenvoudiging van de richtlijn betreffende het in de handel brengen van phytofarmaceutica (onderwerping van bepaalde bedrijfsmiddelen aan één enkele "fast track"-procedure); herziening van de huidige drempels en verwijzingsclausule
...[+++]s vervat in de verordening betreffende concentraties; vereenvoudiging van de oorsprongsregels "LMOE en EVA" en "Middellandse-Zeelanden"; stimulering van het gebruik van administratieve bronnen voor statistische doeleinden; - uitbreiding van het beschikbare instrumentarium, met name door ontwikkeling van alternatieve benaderingen naast de wetgeving: bij voorbeeld : toepassing van de nieuwe benadering buiten het kader van de regelgeving inzake boekhouding; ontwikkeling van kaders voor het afsluiten van vrijwillige overeenkomsten met de industrie inzake de bescherming van het milieu en met het oog op de "groene" heffingen en belastingen in de Lid-Staten; - vergemakkelijking van de toepassing van de wetgeving door een gedecentraliseerde benadering (voorbeeld : kennisgeving over de samenwerking met de nationale autoriteiten op het gebied van de mededinging) of door begeleidende maatregelen (voorbeeld : methodologische en financiële steun aan de Lid-Staten voor de tenuitvoerlegging van de verordening inzake de statistische registers van ondernemingen). ...... p
roposition cadre sur l'eau (gestion intégrée); suivi du livre vert "droit alimentaire"; encadrement horizontal des aides d'Etat pour remplacer les cadres actuels dans les secteurs de l'industrie automobile, des fibres synthétiques et des textiles. - alléger les charges administratives et autres induites par la législation. Par exemple : simplification de la directive relative à la mise sur le marché des produits phytopharmaceutiques (soumission de certains pesticides à une procédure "fast track" unique); révision des seuils actuels et des clauses de renvoi contenues dans le règlement sur les concentrations; simplification des rè
...[+++]gles d'origine "PECO et AELE", et des "pays méditerranéens", promotion de l'utilisation des sources administratives à des fins statistiques; - élargir la gamme des instruments disponibles, notamment par le développement d'approches alternatives à la législation. Par exemple : mise en oeuvre de la nouvelle approche non réglementaire en matière de comptabilité; développement de cadres pour la conclusion d'accords volontaires avec l'industrie sur la protection de l'environneemnt et pour les prélèvement et taxes "verts" dans les Etats membres; - faciliter l'application de la législation par une approche décentralisée (exemple : notice sur la coopération avec les autorités nationales en matière de concurrence) ou par des mesures d'accompagnement (exemple : soutien méthodologique et financier aux Etats membres pour la mise en oeuvre du règlement relatifs aux répertoires statistiques d'entreprises). ...