Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "l'occident de nos identités " (Frans → Nederlands) :
Nous nous montrons critiques envers l'Occident, envers la perception de l'Occident de nos identités -- sur l'image de nous autres qu'ils ont construite, sur nos femmes, sur notre politique, sur notre religion.
We staan kritisch ten opzichte van het Westen, van de perceptie van het Westen over onze identiteit -- het imago dat over ons is geconstrueerd, over onze vrouwen, over onze politiek, over onze godsdienst.
Seulement, voilà, un phénomène a commencé à partir du 13e siècle, mais surtout de la Renaissance, en Occident, qui a provoqué la plus grande crise d'identité de l'histoire de l'humanité.
Maar er duikt een fenomeen op, vanaf de 13e eeuw, en vooral vanaf de renaissance, in het Westen, dat zorgt voor de grootste identiteitscrisis uit de menselijke geschiedenis.
Nous ne recherchons pas les expériences douloureuses qui tailladent nos identités, mais nous recherchons nos identités dans le sillage de ces expériences douloureuses.
We zoeken de pijnlijke ervaringen die onze identiteit bepalen niet op, maar we zoeken onze identiteit in de nasleep van die pijnlijke ervaringen.
Nous avions besoin de nouvelles méthodes pour décrire nos terres tribales ; nous avions besoin d'apprendre sur des sujets comme le GPS, juste pour vérifier si le GPS fonctionne sur nos terres ou si c'est juste une invention de l'Occident ?
We hadden nieuwe grenzen nodig om onze traditionele gronden af te bakenen; we moesten leren omgaan met dingen zoals GPS gewoon om te zien of je met GPS het land werkelijk kan beschrijven; of is dit gewoon weer zo'n ding van het Westen?
Il semble donc que nous utilisons une langue, non seulement pour coopérer, mais pour tracer des frontières autour de nos groupes de coopération et pour établir des identités, et probablement pour protéger notre connaissance, notre sagesse et nos capacités des oreilles indiscrètes.
Het lijkt erop dat we taal niet alleen gebruiken om samen te werken, maar ook om kringen rond onze coöperatieve groepen af te bakenen, om een identiteit vast te leggen en misschien om onze kennis, wijsheid en vaardigheden te beschermen tegen afluisteren van buitenaf.
Ils ont commencé à dire à l'Occident : « Prenez garde à Al-Qaeda. Al-Qaeda s'empare de nos territoires. Ce sont des islamistes essayant de créer de nouveaux Imaras. Prenez garde à ces gens qui viennent à vous pour détruire votre grande civilisation. » Heureusement, on ne peut pas duper les gens maintenant. Parce que cette élite corrompue dans cette région a même perdu son pouvoir de duper.
Ze begonnen het Westen te vertellen Wees op je hoede voor Al-Qaeda. Al-Qaeda is onze gebieden aan het overnemen. Dit zijn islamisten die nieuwe Imaras proberen te maken. Wees op je hoede voor deze mensen die naar je toe komen om je grote beschaving te ruïneren. Gelukkig worden mensen nu niet meer misleid. Omdat de corrupte elite in die regio zelfs de kracht om te misleiden heeft verloren.
Il s'agit plutôt de nos identités sociales.
Het zijn meer onze sociale identiteiten.
Et je voudrais maintenant conclure en disant que je crois que l'on traverse vraiment une période où l'on se réveille de cette monumentale gueule-de-bois faite de vide et de gâchis, et on se lance dans la création d'un système plus durable construit pour répondre à nos besoins innés d'identité individuelle et communautaire.
Tenslotte een afsluitende gedachte. Ik geloof dat we daadwerkelijk in een tijd leven waarin we ontwaken uit deze gigantische kater van leegheid en afval, en dat we een sprong maken naar een duurzamer systeem, gebouwd om te voorzien in onze aangeboren behoefte naar deelname aan gemeenschappen en individuele identiteit.
L'urbanisme et l'architecture traditionnels de nos villes créaient l'identité et l'appartenance, pas en séparant, mais en enchevêtrant.
De traditionele aanleg en architectuur van onze steden zorgden voor identiteit en samenhorigheid, niet door verdeling maar door verwevenheid.
Debras Jarvis travaillait comme aumônière hospitalière depuis près de 30 ans quand on lui a diagnostiqué un cancer. Et elle a beaucoup appris en tant que patiente. Dans un discours larmoyant, plein de défi elle explique à quel point l'identité « survivant d'un cancer » peut paraître statique. Elle nous demande de proclamer nos expérience les plus difficiles, tout en nous offrant la place de grandir et d'évoluer.
Debra Jarvis werkte al bijna 30 jaar als kapelaan in ziekenhuizen toen er kanker bij haar werd geconstateerd. En ze heeft een hoop geleerd als patiënt. In een geestige, gedurfde talk legt ze uit dat de identiteit van kankeroverlevende statisch kan aanvoelen. Ze moedigt ons aan om ook onder onze zwaarste ervaringen zelf de regie te houden en zo ruimte te scheppen voor verdere ontwikkeling en groei.
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
l'occident de nos identités ->
Date index: 2024-02-28