Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "l'esprit humain en termes de capacité brute " (Frans → Nederlands) :
Nous aurons accompli la rétro-conception de l'esprit humain, calcul -- 1,000 dollars de calcul seront bien plus puissants que l'esprit humain en termes de capacité brute de base.
We zijn dan klaar het reverse-engineeren van het menselijk brein, berekenen - 1000 dollar aan rekenkracht is dan veel krachtiger dan het menselijk brein in termen van basale capaciteit.
C’est une histoire sur les esprits et non des cerveaux, et en particulier, c’est une histoire sur les types de calcul que seuls les esprits humains peuvent effectuer impliquant des savoirs riches et structurées ainsi que la capacité à apprendre à partir d’une petite quantité de données, avec seulement quelques exemples.
Een verhaal over het verstand in plaats van over hersens, en vooral over het soort berekeningen die het menselijk verstand kan maken, op basis van rijke, gestructureerde kennis en het vermogen om van een kleine hoeveelheid data te leren, van het bewijs van enkele voorbeelden.
A partir du travail de Darwin, parmi d'autres, nous pouvons reconnaître que la capacité humaine à survivre et prospérer est actionnée par la lutte de l'esprit humain, à travers le conflit, vers la transformation.
Onder andere uit Darwin's werk kunnen we opmaken dat het menselijk vermogen te overleven en te gedijen gedreven wordt door de mentale worsteling via conflicten naar transformatie.
Nous sommes allés au-delà de la capacité de l'esprit humain dans une extraordinaire mesure.
We hebben in buitengewone mate de capaciteit van de menselijke geest voorbijgestoken.
J'ai appris la capacité presque inimaginable de l'esprit humain à oublier.
Ik heb geleerd over het bijna onvoorstelbare vermogen van de menselijke geest om te vergeven.
L'Inde devient rapidement une super-puissance, dit Shashi Tharoor — non seulement commercialemen
t et politiquement, mais par la puissance dou
ce , sa capacité à partager sa culture avec le monde via la cuisine, la musique, la technologie, Bollywood. Il défend le poi
nt de vue qu'à long terme ce n'est pas tant la taille de l'armée qui compte que la capacité d'un pays à influencer dans le mond
e les coeurs et les esprits ...[+++].
India wordt in sneltempo een supermacht, zegt Shashi Tharoor — niet enkel door handel en politiek maar door 'soft' power, haar vermogen om haar cultuur met de wereld te delen via voedsel, muziek, technologie, Bollywood. Hij stelt het uiteindelijk niet de omvang van het leger is die bepaalt in welke mate een land de harten en hoofden van de wereld weet te beroeren.
Comme l'a dit Peter Levine, l'animal humain est un être unique, doté d'une capacité instinctive à guérir, et de l'esprit intellectuel nécessaire pour exploiter cette capacité innée.
Zoals Peter Levine ooit zei: Het menselijke dier is een uniek wezen, uitgerust met een instinctief vermogen tot helen en de intellectuele spirit om dit aangeboren vermogen te benutten.
Et cet Ideagora qu'il a créé, un marché ouvert, une agora, pour les esprits qualifiés, faisait partie du changement, un changement profond de la structure et de l'architecture de nos organisations, et de quelle manière nous orchestrons nos capacités à innover, à créer des biens et des services, pour coopérer avec le reste du monde, en termes de gouvernement, comment créer de la valeur publique.
Hij schiep een ideagora -- een open markt (agora) voor uniek gekwalificeerde geesten -- als onderdeel van een belangrijke verandering in de diepe structuur van onze organisaties, in hoe we het vermogen tot innovatie vormgeven, om goederen en diensten te creëren en in contact te treden met de rest van de wereld, in termen van overheid , en in het creëren van publieke waarde.
Peter Singer, l'homme qui a popularisé le terme « espécisme » a écrit, « Bien qu'il y ait des différences entre les animaux et les humains ils ont tous les deux la capacité de souffrir.
Peter Singer, de man die de term 'speciesisme' populariseerde, schreef: Ook al zijn er verschillen tussen dieren en mensen, zij delen het vermogen tot lijden.
Il n'y a pas de lumière naturelle dans cette cav
erne, les murs sont humides et sombres. Tout ce que les habitants peuvent voir, ce sont les ombres de choses que la lumière d'un feu projette sur le mur. Les habitants de la caverne sont fascinés par ces reflets d'animau
x, de plantes et de gens. Par ailleurs, ils supposent que ces ombres sont réelles et qu'en prêtant beaucoup d'attention à elles, on comprend la vie et on y réussit. Et, bien sûr, ils ne comprennent pas que ce ne sont que de simples ombres qu'ils regardent. Ils discutent a
...[+++]vec enthousiasme d'objets fantomatiques et sont très fiers de leur sophistication et de leur sagesse. Et puis un jour, un peu par hasard, quelqu'un découvre un moyen de sortir de la caverne, au grand air. D'abord, c'est tout simplement écrasant. Il est ébloui par l'éclat du soleil, dans lequel tout est éclairé convenablement pour la première fois. Peu à peu, ses yeux s'accommodent et il découvre les formes véritables de toutes ces choses qu'il n'avait connu jusqu'alors que comme des ombres. Il voit des fleurs réelles, la couleur des oiseaux, les nuances dans l'écorce des arbres, il observe les étoiles et saisit combien l'univers est vaste et sublime. Comme Platon l'exprime en termes solennels: Il n'avait vu jusqu'alors que de simples fantômes ; il est plus proche maintenant de la véritable nature des choses. Par compassion, cet homme qui vient d'être éclairé décide de quitter le monde ensoleillé d'en-haut et retourne dans la caverne pour essayer d'aider ses compagnons qui sont toujours enbourbés dans la confusion et l'erreur. Parce qu'il s'est habitué à la clarté du monde d'en-haut, il ne voit presque rien sous terre, il trébuche tout le long du couloir humide et il est désorienté, il n'impressionne absolument pas les autres. Quand, en retour, il n'est pas impressionné par eux et qu'il s'obstine à expliquer ce qu'est le soleil ou ce qu'est un vrai arbre, les habitants de la caverne le raillent de façon acerbe, puis se mettent en colère ...
Er is geen natuurlijk licht in de grot, de muren zijn donker en vochtig Het enige dat de bewoners kunnen zien zijn schaduwen van dingen die op een muur worden gezet en belicht worden door een vuur. De gevangenen raken gefascineerd door deze schaduwen van dieren, planten en mensen. Bovendien nemen ze aan dat de schaduwen echt zijn en dat als je goed oplet je het leven begrijpt en succesvol wordt. En ze hebben natuurlijk niet door dat ze maar naar s
chaduwen kijken. Ze praten enthousiast over de schaduwdingen en worden trots op hun wijsheid. Dan op een dag o
...[+++]ntdekt iemand zomaar een weg uit de grot naar de vrije wereld. Op het begin in het overweldigend. Hij is verblind door het schitterende zonlicht waarin alles voor het eerst fatsoenlijk wordt belicht. Langzaam wennen zijn ogen aan het licht en ziet hij het echte uiterlijk van alle dingen die hij alleen maar kende als schaduwen. Hij ziet echt bloemen, de kleuren van vogels, de nuances in boomschors. Hij observeert sterren en ziet de grootheid en de sublieme staat van het universum. Zoals Plato het sober zegt: Uit medeleven besluit de verlichte man uit het zonlicht terug naar de donkere grot te gaan om zijn vrienden te helpen die nog steeds in de illusie leven. Omdat hij is gewend aan de heldere buitenwereld kan hij ondergronds bijna niks zien. Hij struikelt door de vochtige gangen en raakt verward. Voor de anderen lijkt hij volkomen oninteressant. Als hij niet geïnteresseerd is in hen en wil uitleggen wat de zon is of hoe een boom er uitziet worden de gevangenen sarcastisch, boos, en willen hem uiteindelijk vermoorden. De grotmythe is een verhaal over het leven van alle verlichte mensen. De gevangenen zijn mensen voor filosofie, de zon is het licht van de rede, de vervreemding van de teruggekeerde filosoof is wat allen die waarheid brengen kunnen verwachten als ze hun kennis naar de mensen brengen die niet van nadenken houden. Volgens Plato leven we allemaal een groot deel van ons leven in de schaduw. Veel van de ding ... datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
l'esprit humain en termes de capacité brute ->
Date index: 2022-09-24