Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "l'art est notre arme " (Frans → Nederlands) :
L'art est notre arme.
Kunst is ons wapen.
Nous continuons à fêter notre art et notre architecture, notre gastronomie et nos festivals, nos moines et nos monastères.
We blijven onze kunst en architectuur in ere houden, voedsel en festivals, monniken en kloosters.
Ils ont inondé notre campagne avec leur propagande, qui, comme vous le savez, relie le droit de posséder des armes aux idées de liberté et de démocratie.
Ze overspoelden onze campagne met hun eigen propaganda, die, zoals bekend, het recht op wapenbezit verbindt aan ideeën van vrijheid en democratie.
Nous utilisons maintenant notre super-arme pour le battre.
En nu richten we ons superwapen op zijn nederlaag.
Armés de cette information provenant du LHC, avec quelques collègues ici, au CERN, nous avons calculé la probabilité que notre univers puisse emprunter l'effet tunnel vers l'ultra-dense état de Higgs, et nous avons trouvé un résultat très intriguant.
Gewapend met deze informatie van de LHC, hebben we met enkele collega's bij CERN de kans berekend dat ons heelal het tunneleffect ondergaat tot die ultradichte higgstoestand. We hebben een zeer intrigerende vondst gedaan.
Martin Rees a récemment écrit un livre au sujet de notre vulnérabilité à toutes sortes de choses, des phénomènes astrophysiques aux expériences scientifiques qui dérapent, au terrorisme avec les armes de destruction massive, la plus largement traitée.
Martin Rees heeft onlangs een boek geschreven over onze vele kwetsbaarheden, van astrofysica tot fout aflopende wetenschappelijke experimenten en vooral terrorisme met massavernietigingswapens.
Après tout, si notre appréciation d'objets et de leurs auteurs est si conditionnée par notre culture et notre histoire, alors l'art et sa définition sont vraiment dans l'oeil de celui qui regarde..
Als onze waardering van kunstvoorwerpen en de makers zo wordt bepaald door onze cultuur en geschiedenis, dan is kunst én de definitie ervan iets dat iedereen anders ervaart.
Et si vous connaissez Valve, avec Portal, qui est un exemple d'un jeu vidéo qui contient une certaine violence ce qui m'amène à un problème majeur que ces acquisitions de jeux vidéos ont soulevé : que faire de la violence ? On devait prendre des décisions, n'est ce pas ? De manière surprenante, MoMa expose énormément de violence via sa collection d'art mais, lorsque je suis arrivée à MoMa il y a
dix-neuf ans et en tant qu'italienne pure souche, j'ai immédiatement dit « Vous savez quoi ? On a besoin d'une Beretta ! » mais on m'a répond
u « Non, non, pas d'armes dans la ...[+++]collection design » et j'ai demandé « Pourquoi ? ». J'ai appris que, de façon intéressante, pour ce qui est de la collection Design, on considère que « on n'a que ce qu'on voit ». Donc, en voyant une arme dans la collection Design, on voit un instrument de meurtre,
Valve en Portal zijn voorbeelden van een computerspel met een bepaald soort geweld. Dat brengt me bij één van de grootste problemen waarover we moesten discussiëren bij de aankoop van de computerspellen. Omgaan met geweld. We moesten beslissingen nemen. In MoMA wordt er opvallend veel geweld getoond in het kunst gedeelte van de collectie. Toen ik 19 jaar geleden als Italiaanse aankwa
m bij MoMA. zei ik: Weet je, we hebben een Beretta nodig . Ze zeiden, Nee. Geen wapens in de designcollectie. Ik zei: Waarom? Ik vernam iet
s interessants: men gaat ervan uit dat bij d ...[+++]esign en in de designcollectie, je krijgt wat je ziet. Als je een wapen ziet in de designcollectie, dan is het een moordwapen.O
ù est-ce qu'on veut que notre monde
arrive ? Et vous savez quoi ? Quelle que soit la manière d
ont on comprend les arts et la science - qu'elles soient séparées ou différentes - les deux sont en train d'être influencés à présent, et les deux ont des problèmes. J'ai exécuté un projet appelé S.E.E.ing the Future : Sciences, Ingénierie et Education, qui considérait comment mettre en lumière un usage plus effectif du financement gouvernemental. Plusieurs scientifiques ont participé, dans différent
...[+++]es étapes de ses carrières. Ils sont venus à la Faculté de Dartmouth, où j'étais professeur, et ils ont parlé avec des théologiens et des financiers à propos des problèmes du financement gouvernemental en ce qui regarde la recherche en science et l'ingénierie. Quelles sont les questions plus importantes ? Quelques idées se sont révélées dont je crois qu'on peut trouver des parallèles très forts dans les arts. La première chose qu'ils ont dit c'était que les circonstances où l'on se trouve aujourd'hui dans la science et les arts, qui ont fait de nous des leaders mondiaux, sont très différentes des circonstances des années 40, 50, 60 et 70, quand nous nous sommes révélés des leaders mondiaux. Car on ne rivalise plus avec le fascisme, avec le communisme à la soviétique, et par ailleurs la compétition n'était que militaire. Il s'agissait aussi d'une compétition sociale, d'une compétition politique, qui nous a permis de regarder l'espace comme un trampoline vers la preuve que notre système social était le meilleur.
Waar willen we
heen met de wereld? Weet je wat? Hoe we er ook naar kijken, of we kunst en wetenschap nou zien als gescheiden of verschillend; ze worden beide beïnvloed, en ze hebben beide problemen. Ik heb meegedaan aan het pro
ject 'S.E.E.ing the Future'. Hoe ga je effectief om met overheidsbestedingen? Er waren veel wetenschappers in verschillende fases van hun carrière. Ze kwamen naar Darthmouth College, waar ik lesgaf. Ze bespraken met theologen en financiers wat er kwam kijken bij het investeren in wetenschappelijk onderzoek. Wat
...[+++] is daarin belangrijk? Er doken ideeën op die sterke parallellen vertonen met kunst. Ze zeiden dat de omstandigheden waarin we ons momenteel bevinden, met betrekking tot wetenschap en technologie, die ons de wereldleiders hebben gemaakt, anders zijn dan in de jaren 40, 50, 60 en 70, toen we opkwamen als wereldleiders. We hoeven niet meer te concurreren met het fascisme of het Sovjet-communisme. Die concurrentie was trouwens niet alleen militair, maar ook sociaal en politiek, waardoor we de ruimte gingen zien als een platform waarmee we konden aantonen dat ons sociale systeem beter was.Si nous le souhaitons, nous pouvons même commencer à voir toute œuvre d'art comme complémentaire d'un tout uni, indéfini de notre expérience humaine passée une piste qui mène droit à notre porte et continue avec nous, ouverte à quiconque veut l'explorer.
Als we willen, kunnen we zelfs elk kunstwerk zien als een aanvulling op een onbepaald, verenigd geheel van eerdere menselijke ervaringen, een spoor dat recht voor onze deur eindigt en met ons doorloopt, toegankelijk voor eenieder die het wil verkennen.
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
l'art est notre arme ->
Date index: 2022-05-17