Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "jeu d'enfant pour " (Frans → Nederlands) :
Si le but du jeu c’est le réchauffement climatique, ils se débrouillent très bien Si le but du jeu c’est l'intoxicatio
n au mercure de nos enfants à proximité des centrales au charbon tout en sabotant les lois sur la qualité de l’air du Clean Air Act, alors je propose que nos programmes d'éducation soit explicitement définis ainsi : Aucun enfant au bord du chemin
, la mort cérébrale pour tous (Applaudissements) Donc la question est : combien de fonctionnaires fédéraux sont prêts à déménager en Ohio et en Pennsylvanie avec leurs familles
...[+++] ?
Als het einddoel de opwarming van de aarde is, doen ze het prima. Als het einddoel de kwikvergiftiging van onze kinderen is windafwaarts van de steenkoolfabrieken die de Clean Air Act in rook deden opgaan, dan moeten volgens mij onze onderwijsprogramma's expliciet als volgt beschreven worden: De hersendood voor alle kinderen, geen enkel kind ontsnapt. (Applaus) De vraag is dus: hoeveel federale officials zijn bereid om te verhuizen naar Ohio en Pennsylvania met hun families?
Mais ce projet
a aussi été conduit pour une raison scientifique, qui était d'utiliser ces données naturelles longitudinales pour comprendre le processus menant à l'apprentissag
e du langage par un enfant -- cet enfant étant ici mon fils. Avec de nombreuses dispositions de protection de la vie privée mises en place pour protéger les personnes enregistrées, nous avons mis des éléments de données à disposition de mon équipe de recherche de confiance au MIT pour que nous puissions commencer à déchiffrer les motifs dans cet énorme jeu de do
...[+++]nnées, en essayant de comprendre l'influence de l'environnement social sur l’acquisition du langage. Nous regardons ici l'une des premières choses que nous avons faites. Voici ma femme et moi préparant le petit déjeuner dans la cuisine. En nous déplaçant à travers l'espace et le temps, un premier motif quotidien de la vie dans la cuisine.
Maar er is ook een wetenschappelijke reden achter dit project, namelijk om met deze natuurlijke langlopende datastroom het proces te begrijpen waarmee een kind taal leert -- dat kind is dus mijn zoon. Zo ging
en we met alle zorg voor de privacy van iedereen die werd opgenomen in de data aan de slag om delen van de data beschikbaar te stellen voor mijn vertrouwde onderzoeksteam aan MIT zodat we langzaam patronen konden gaan ontwarren in deze enorme dataset om te proberen te begrijpen hoe de sociale omgeving taalverwerving beïnvloedt. Hier kijken we naar een van de eerste dingen die we hebben gedaan. Hier maken mijn vrouw en ik ontbijt in d
...[+++]e keuken. En terwijl we door ruimte en tijd gaan zien we een dagelijks levenspatroon in de keuken.C'est vrai. J'y crois. Veuillez considérer cette statistique intéressante. Un chercheur de l'Université Carnegie Mellon l'a pu
bliée récemment. Un jeune moyen d'aujourd'hui dans un pays à forte culture de jeu aura passé plus de dix mille heures à jouer en ligne, à l'âge de 21 ans. Dix mille heures est un chiffre intéressant à deux titres
. D'abord, pour les enfants des États-Unis, 10 080 heures est le chiffre exact du nombre d'heures d'école du CM2 au baccalauréat si vous allez à tous les cours. Il existe donc un cu
...[+++]rsus parallèle d'éducation, au cours duquel les jeunes apprennent les rudiments pour devenir un bon joueur de la même façon qu'ils apprennent tout le reste à l'école. Certains ici ont peut-être lu le dernier livre de Malcolm Gladwell Outliers . Vous avez sûrement entendu parler de sa théorie du succès, la théorie des dix mille heures. Elle est basée sur une recherche en science cognitive si vous passez dix mille heures à étudier sérieusement n'importe quoi avant 21 ans, vous en serez un virtuose .
Dit is waar. Ik geloof dit. Dus, denk eens over dit interessant geta
l. Het werd onlangs door een onderzoeker van de Carnegie Mellon University gepubliceerd . De gemiddelde jonge persoon vandaag, in een land met een belangrijke game cultuur, zal 10.000 uur al gamend doorgebracht hebben, tegen de tijd dat hij 21 jaar oud is. Nu, 10.000 uur is een zeer interessant cijfer voor twee redenen. Ten eerste, voor kinderen in de Verenigde Staten is 10,080 uur de exacte hoeveelheid tijd die je spendeert op school vanaf het vijfde leerjaar tot je afstudeert als je altijd aanwezig bent. Dus we hebben een evenwijdig lopende baan van opvoeding waar jong
...[+++]eren even veel leren over het gamen zoals ze doen over al de rest in school. Sommigen van jullie hebben waarschijnlijk Malcom Gladwell's boek 'Outliers' gelezen. Dus hebben jullie waarschijnlijk van zijn succestheorie gehoord , de 10.000 uur succestheorie. Het is op dit geweldige, cognitief wetenschappelijk onderzoek gebaseerd dat zegt dat als we 10.000 uur lang nuttige studie kunnen beheersen bij om het even wat tegen dat we 21 worden, we er virtuozen in worden.La plupart des enfants de 12 ans aiment jouer avec les jeux vidéo – Thomas Suarez a appris tout seul comment les créer. Apres avoir développé applications pour iPhone comme « Bustin Jieber », un jeu de la taupe, il utilise maintenant son talent pour aider d’autres enfants à devenir des développeurs. (Filmé à TEDxManhattanBeach).
De meeste 12-jarigen houden van videospellen spelen. Thomas Suarez leerde zichzelf hoe hij ze moest maken. Hij ontwikkelde iPhone-apps als Bustin Jeiber, een Whack-A-Mole-spel. Nu gebruikt hij zijn vaardigheden om andere kinderen te leren om ontwikkelaar te worden. (Gefilmd op TEDxManhattanBeach.)
Et l'Âge Sombre c’est le moment où vous rangez le Lego pour la dernière fois en tant qu’enfant, et vous décidez, en tant qu’adulte, que ce n’est pas si mal de jouer avec un jeu d’enfant.
En de donkere jaren zijn de jaren tussen het moment dat je de Lego voor het laatst weglegt als kind, en het moment dat je als volwassene besluit dat het prima is om met kinderspeelgoed te spelen.
Cela se manifeste parfois dans la première décennie de la vie, mais cela peut être très déroutant pour les parents parce que c'est assez normal pour les enfants de faire semblant d'être du sexe opposé. En fait, il y a des études qui montrent que même 80 % des enfants qui agissent ainsi ne continueront pas ce jeu au moment où la puberté commence.
Dat laatste doet zich soms voor tussen het eerste en tiende levensjaar. Het kan de ouders in verwarring brengen omdat het vrij normaal is dat jongens zich in die fase als meisjes gedragen en omgekeerd. Uit onderzoeken blijkt dat 80 procent van de kinderen die zich op die manier gedragen, niet blijft volhouden dat ze van het tegenovergestelde geslacht willen zijn wanneer de puberteit begint.
Je montais des chevaux avec d'autres enfants. Je faisais des maquettes de fusées avec d'autres enfants. Je faisais de l'électronique avec d'autres enfants. Dans les années 60, cela consistait à coller des miroirs sur une membrane en caoutchouc d'un haut parleur pour créer un jeu de lumières.
Ik reed paard met andere kinderen en maakte raketten met anderen, elektronische proefjes met nog andere kinderen. In de jaren '60 kleefden we spiegeltjes op een rubber membraan van een luidspreker om een geweldige lichtshow te maken
J'avais pris des cours en intelligence artificielle. Je savais qu'aucun ordinateur ne pouvait faire ce do
nt vous avez besoin pour gagner à « Jeopardy ». Les gens ne se rendent pas compte de la difficulté pour coder ce genre de programme qui peut lire un indice de « Jeopardy » dans une langue naturelle comme l'anglais et comprendre le
s doubles sens, les jeux de mots, les pièges et donc déchiffrer le sens de l'indice. Ce qu'un gamin de 3 ou 4 ans peut faire se révèle très difficile pour un ordinateur. J'ai pensé,
ça va être ...[+++] un jeu d'enfant.
Ik had een beetje over kunstmatige intelligentie geleerd. Ik wist dat er geen computers waren die Jeopardy konden winnen. Mensen realiseren zich niet hoe moeilijk het is om dat soort programma's te schrijven. Ze moeten een Jeopardytip in een natuurlijke taal als het Engels verstaan, oog hebben voor dubbele betekenissen, woordspelingen, afleiders, de betekenis van de tip achterhalen. Dingen dat een drie- of vierjarig kind zou aankunnen, zijn erg moeilijk voor een computer. Ik dacht dat het kinderspel zou zijn.
Les Caribéens arrivaient avec un plan de 5 ans : travailler, gagner de l'argent, puis rentrer. Mais les 5 ans devinrent 10, puis 15 et avant de réaliser, tu changes le papier-peint et c'est quand tu sais que tu vas rester. Bien que ça reste t
oujours temporaire, pour nos parents, nous, enfants, savions que le jeu avait pris fin. Je pense qu'ils avaient l'impression qu'ils ne pourraient pas continuer avec les idéaux de la vie qu'ils attendaient. La réalité était autre. Et aussi, c'était la vraie réalité d'essayer de m'éduquer. Ayant commencé le processus, mon père ne continua p
...[+++]as.
Mensen kwamen uit de Caraïben met een vijfjarenplan: ze gingen werken, geld verdienen en dan terug. Maar vijf jaar werd 10 jaar, en 10 jaar werd 15 jaar. Voordat je het weet, plak je nieuw behang op de muur en op dat moment weet je dat je hier blijft. Onze ouders voelden nog steeds een soort van tijdelijkheid maar wij kinderen wisten dat het menens was. Ik denk dat ze het gevoel hadden dat ze niet verder aan de idealen konden bouwen van het leven dat ze in gedachten hadden. De realiteit was heel anders. En dat gold ook voor die realiteit van mijn opvoeding. Mijn vader begon dat proces, maar maakte het niet af.
Quand elle était étudiante en licence, Cynthia Breazeal se demandait pourquoi nous utilisions des robots sur Mars, mais pas dans nos salons. Elle s'est rendu compte que la clé était d'entraîner les robots à interagir avec les gens. Maintenant elle rêve et elle construit des robots qui enseignent, apprennent - et jouent.Regardez une démonstration étonnante d'un nouveau jeu interactif pour enfants.
Toen Cynthia Breazeal Mastersstudent was, vroeg ze zich af waarom we robots gebruiken op Mars, maar niet in onze huiskamers. De conclusie, besefte ze, is om robots te trainen om met mensen te kunnen omgaan. Nu bedenkt ze en bouwt ze robots die leren en spelen. Bekijk de video om geweldige demo beelden te zien van een nieuw interactief spel voor kinderen.
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
jeu d'enfant pour ->
Date index: 2025-06-15