Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "dans l'art vidéo " (Frans → Nederlands) :
Gabriel Barcia-Colombo : Capturer des souvenirs dans l'art vidéo - TED Talks -
Gabriel Barcia-Colombo: Herinneringen vatten in videokunst - TED Talks -
Et si vous connaissez Valve, avec Portal, qui est
un exemple d'un jeu vidéo qui contient une certaine violence ce qui m'amène à un problème majeur que ces acquisitions de jeux vidéos ont soulevé : que faire de la violence ? On devait prendre des décisions, n'est ce pas ? De manière surprenante, MoMa expose énormément de violence via sa collection d'art mais, lorsque je suis arrivée à MoMa il y a
dix-neuf ans et en tant qu'italienne pure souche, j'ai immédiatement dit « Vous savez quoi ? On a besoin d'une Beretta ! » mais on m'a répondu « No
n, non, pa ...[+++]s d'armes dans la collection design » et j'ai demandé « Pourquoi ? ». J'ai appris que, de façon intéressante, pour ce qui est de la collection Design, on considère que « on n'a que ce qu'on voit ». Donc, en voyant une arme dans la collection Design, on voit un instrument de meurtre,
Valve en Portal zijn voorbeelden van een computerspel met een bepaald soort geweld. Dat brengt me bij één van de grootste problemen waarover we moesten discussiëren bij de aankoop van de computerspellen. Omgaan met geweld. We moesten beslissingen nemen. In MoMA wordt er opvallend veel geweld getoond in het kunst gedeelte van de collectie. Toen ik 19 jaar geleden als Italiaanse aankwam bij MoMA. zei ik: Weet je, we hebben een Beretta nodig . Z
e zeiden, Nee. Geen wapens in de designcollectie. Ik zei: Waarom? Ik vernam iet
s interessants: men gaat ervan uit dat bij d ...[+++]esign en in de designcollectie, je krijgt wat je ziet. Als je een wapen ziet in de designcollectie, dan is het een moordwapen.en blogant et en tweetant non pas seulement les dates de ma tournée et mes nouvelles vidéos mais sur notre travail et notre art et nos peurs et nos gueules de bois, nos erreurs et nous nous voyons l'un l'autre.
Bloggen en tweeten, doe ik dus niet alleen over mijn toerdata en mijn nieuwe video, maar ook over ons werk en onze kunst onze angsten en katers, onze vergissingen. Ook ontmoeten we elkaar
Il y a 16 ans, lorsque Sue Austin a reçu un fauteuil roulant électrique, elle a senti une liberté immense – mais les gens la regardaient comme si elle avait perdu quelque chose. Dans ses œuvres d’art, elle vise à transmettre l’esprit d’émerveillement qu’elle ressent en roulant à travers le monde. Cette vidéo inclut des scènes saisissantes d’un fauteuil roulant sous-marin qui lui permet d'explorer les fonds océaniques en flottant à travers des bancs de poissons, flottant librement à 360 degrés. (Filmé à TEDxWomen.)
Toen Sue Austin 16 jaar geleden een 'krachtstoel' kreeg, voelde ze zich enorm bevrijd. Anderen bekeken haar echter alsof ze iets was kwijtgeraakt. In haar kunst wil ze de geest van verwondering overbrengen die ze, rollend door de wereld, voelt. Met spannende beelden van de onderwater-rolstoel waarmee ze de oceaan verkent, langs scholen vis zwemt, helemaal vrij. (Gefilmd op TEDxWomen.)
Si vous avez apprécié cette vidéo, s'il vous plaît mettez lui un like, partagez la avec vos amis et abonnez vous à Fine Art-Tips.
Als je dit leuk vond, geef het dan een LIKE, deel het met je vrienden en abonneer je op Fine Art-tips.
Artiste conceptuel et membre de TED, Sanford Biggers utilise peinture, sculpture, vidéo et performance artistique pour engager des conversations complexes à propos de l'histoire et du traumatisme de l'Amérique noire. Rejoignez-le pour voir comme il détaille deux œuvres fascinantes et la motivation qui porte son art. « Seulement plus de dialogue sur l'Histoire et l'ethnie peut nous faire évoluer en tant qu'individus et société, » dit-il.
Conceptueel kunstenaar en TED Fellow Sanford Biggers gebruikt schilderijen, beeldhouwwerk, video en performancekunst om uitdagende gesprekken uit te lokken over de geschiedenis en het trauma van zwart Amerika. Luister naar zijn uitleg over twee van zijn kunstwerken en de motivatie achter het maken van zijn werk. Alleen door het voeren van een meer doordachte dialoog over geschiedenis en ras, kunnen we ons als individu en als samenleving ontwikkelen , zegt Biggers.
Les universités de Caroline du Sud, de l'Utah, et l'École d’Art et de Design de Savannah ont tous des programmes renommés à propos de l'art, de la programmation et de la conception vidéo-ludique.
De University of Southern California, University of Utah en Savannah College of Art and Design hebben allemaal gerenommeerde programma's aan voor game art, programmeren en design.
Et donc, Art Buchwald a laissé un héritage d'humour avec une vidéo qui a été publiée peu après sa mort, dans laquelle il disait, Salut!
Zo liet Art Buchwald zijn humoristische nalatenschap achter met een video die opdook vlak nadat hij stierf, die zei, Hi!
Des millions de gens ont vu ma vidéo sur l'art des conversations difficiles, et je me trouvais dans cette situation.
Miljoenen mensen hebben mijn video gezien, over moeilijke gesprekken voeren, en hier was er één, recht voor mijn neus.
C'était seulement des gens qui faisaient des sketchs vidéos marrants ou des étudiants en art aussi, qui étaient plutôt ceux qui avaient les caméras numériques, qui montaient des trucs vraiment bien produits que je ne pouvais même pas espérer créer moi-même.
Het waren gewoon mensen die grappige sketches maakten of kunststudenten -- dat waren degenen die vaak digitale camera's hadden -- die dingen maakten van hoge kwaliteit waarvan ik niet eens kon hopen dat ik ze op mijn manier zou kunnen maken.
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
dans l'art vidéo ->
Date index: 2023-12-25