Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "d'architectes c'est comment " (Frans → Nederlands) :
Chaque jour, dans une ville de la taille de Londres, 30 millions de repas sont servis. Mais d'où vient toute cette nourriture ? L'architecte Carolyn Steel examine le miracle quotidien que représente l'alimentation d'une ville, et nous montre comment les anciens circuits de la nourriture ont modelé le monde moderne.
In een stad met de grootte van Londen worden dagelijks 30 miljoen maaltijden geserveerd. Maar waar komt al dat eten vandaan? Architect Carolyn Steel spreekt over het dagelijkse wonder van het voeden van een stad en laat zien hoe voedingsroutes uit de oudheid de moderne wereld hebben geschapen.
Espérons que la guerre finira un jour. La question que je pose, en tant qu'architecte, est la suivante : comment reconstruire ? Quels principes devrons-nous suivre pour éviter de répéter les mêmes erreurs ?
Hopelijk eindigt de oorlog. Als architect moet ik de vraag stellen: hoe gaan we heropbouwen? Welke principes moeten we hanteren om herhaling van dezelfde fouten te herhalen?
Comment les architectes peuvent-ils construire un monde nouveau à la beauté durable ? En apprenant de la nature. Au TEDSalon de Londres, Michael Pawlyn décrit trois habitudes de la nature qui pourraient transformer l'architecture et la société : un rendement accru des ressources, des circuits fermés, et l'extraction de l'énergie solaire.
Hoe kunnen architecten een nieuwe wereld van duurzame schoonheid bouwen? Door te leren van de natuur. Tijdens TEDSalon in Londen beschrijft Michael Pawlyn drie gewoontes van de natuur die de architectuur en de samenleving kunnen veranderen: radicale hulpbronefficiëntie, kringlopen en het verkrijgen van energie via de zon.
J'ai dit, Oui, ils ont fait les plans, mais les architectes va-nu-pieds ont réellement construit l'université. Nous sommes les seuls à avoir refusé la récompense de 50 000 dollars, parce qu'ils ne nous avaient pas cru, et nous avons pensé qu'ils remettaient réellement en doute la bonne foi des architectes va-nu-pieds de Tilonia.
Ik zei: 'Ja, die heeft de blauwdrukken gemaakt, maar de Barefootarchitecten hebben het college gebouwd.' Wij zijn de enigen die de prijs van $ 50.000 moesten teruggeven omdat ze ons niet geloofden. Wij dachten dat ze een lastercampagne startten tegen de Barefootarchitecten van Tilonia.
Il y a eu un grand concours pour la conception de ce pont, et la proposition lauréate venait d'une équipe inhabituelle -- dans l'esprit TED, en fait -- d'un architecte -- peut-être le plus grand architecte du Royaume-Uni, Lord Norman Foster -- travaillant avec un artiste, un sculpteur, Sir Anthony Caro, et une entreprise d'ingénierie, Ove Arup.
Er was grote competitie voor het ontwerp van deze brug, en het winnende voorstel was ingediend door een ongewoon team -- eigenlijk in de TED-geest, -- van een architect -- misschien wel de beste architect in het Verenigde Koninkrijk, Lord Norman Foster -- die samenwerkte met een kunstenaar, een beeldhouwer, Sir Anthony Caro, en een ingenieursbureau, Ove Arup.
Ils s'asseyaient côte à côte sur leur porche regardant la ruelle et Chuck apprenait à Tim comment repérer les voitures banalisées, comment gérer une descente de police, où et comment se cacher.
Ze zaten naast elkaar in de achtertuin, die uitkeek op een steeg. Chuck leerde Tim hoe hij ongemarkeerde politieauto's kon herkennen. Hoe hij met een politie-inval moest omgaan en waar en hoe hij zich kon verbergen.
On étudie la structure du toit: qui demandra peut-être de nouveaux matériaux comment faire blanc, comment faire translucide, comment faire brillant comment ne pas faire capricieux.
Studies voor de structuur van het dak, dat wellicht nieuwe materialen verlangt. Hoe maak je het wit en doorschijnend, hoe laat je het gloeien, hoe maak je het niet wispelturig?
Quelles sont les leçons à tirer ? Il y a deux écarts : Il y a un écart cognitif et un écart dans nos aspirations. Nous réfléchissons beaucoup à cet écart cognitif. Comment instruire les gens ? Comment amener les gens à envisager différemment les inégalités et leurs conséquences en termes de santé, d'éducation, de jalousie, de taux de criminalité, etc. Ensuite vient l'écart des aspirations. Comment amener les gens à penser autrement à ce que nous souhaitons vraiment ?
Welke lering kunnen we hier uit trekken? Er bestaan twee kloven: een kenniskloof en een wenselijkheidskloof. De kenniskloof is iets waar we over nadenken. Hoe scholen we mensen? Hoe zorgen we dat mensen anders denken over ongelijkheid en de gevolgen van ongelijkheid inzake gezondheid, onderwijs, jaloezie, misdaadcijfers enzovoorts? Dan is er de wenselijkheidskloof. Hoe doen we mensen anders denken over wat we werkelijk willen?
Aux conférences Zoobiquity, les part
icipants apprennent comment le traitement du cancer du
sein chez un tigre peut nous aider à mieux traiter le cancer du sein chez une enseignante de maternelle ; comment la compréhension des kystes ovariens chez une vache Holstein peut nous aider à mieux soigner d'une professeure de danse aux règles douloureuses ; et comment une meilleure compréhension du traitement de l'anxiété de séparation chez un Berger Shetland trop nerveux peut aider un jeune enfant anxieux confronté à ses premiers jours d'éc
...[+++]ole.
Op Zoobiquity-congressen leren deelnemers hoe het behandelen van borstkanker bij een tijger ons kan helpen borstkanker beter te behandelen bij een kleuteronderwijzer; hoe het begrip van polycysteuze eierstokken bij Holstein koeien ons kan helpen beter te zorgen voor een dansinstructrice met pijnlijke maandstonden; en hoe een beter begrip van de behandeling van scheidingsangst bij een hooggespannen Sheltie een angstig kindje kan helpen tijdens zijn eerste schooldagen.
On peut aussi reconstruire le voyage de l'empire maritime vénitien, comment il a conquis progressivement la Mer Adriatique, comment il est devenu l'empire médiéval le plus puissant de son époque, en prenant le contrôle de la plupart des routes maritimes de l'est au sud.
We kunnen de reis van het Venetiaanse maritieme imperium namaken en laten zien hoe het stap voor stap de Adriatische Zee veroverde, hoe het het machtigste middeleeuwse imperium van zijn tijd werd en van Oost tot Zuid controle had over de meeste zeeroutes.
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
d'architectes c'est comment ->
Date index: 2021-10-31