Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "d'années d'histoire humaine " (Frans → Nederlands) :
La tradition des haches s'étale sur un million d'années et c'est la plus longue tradition artistique de l'histoire humaine et proto-humaine.
Zich uitstrekkend over een miljoen jaar, is de vuistbijl traditie de langste artistieke traditie in de menselijke en voormenselijke geschiedenis.
Laissez-moi vous ramener en arrière jusque dans les brumes de votre mémoire jusqu'à ce qui a peut-être été l'année la plus attendue de votre vie en tout cas certainement l'année la plus attendue dans toute l'histoire humaine : l'an 2000.
Ik ga jullie even mee terug nemen door de nevelen van jullie geheugen naar het jaar in je leven, waar je misschien het meest naar uitkeek, maar zeker het meest naar uitgekeken jaar in de hele menselijke geschiedenis: het jaar 2000.
Et notre stratégie s'inspirait du monde entier et de milliers d'années d'histoire humaine, ce qui est vraiment incroyable, je trouve.
De huidige strategie omvat de hele wereld en duizenden jaren van menselijke geschiedenis. Dat vind ik nogal opmerkelijk.
Vous savez, nous venons juste d'avoir, cette année, nos élections générales, le plus grand exercices des droits démocratiques de l'histoire humaine.
Weet je, wij hebben net dit jaar onze algemene verkiezingen gevierd, de grootste uiting van democratie uit de menselijke geschiedenis.
Docteur en économie, Sebastião Salgado ne s'est lancé dans la photographie qu'après ses 30 ans mais la discipline devint une obsession. Ses projets qui s'étendent sur plusieurs années capturent superbement le côté humain d'une histoire mondiale qui, trop souvent, inclut la mort, la destruction ou la décadence. Ici, il nous raconte une histoire très personnelle sur son art qui l'a presque tué et nous montre des photos à couper le souffle de son dernier projet, Genèse, qui rend compte de personnes et de lieux oubliés du monde.
Dr. in de economie, Sebastião Salgado begon pas na zijn 30ste met fotografie, maar het werd een obsessie voor hem. Zijn jarenlange projecten leggen op een prachtige manier de menselijke kant vast van een wereldwijd verhaal, dat maar al te vaak gepaard gaat met dood, vernietiging en verval. Hier vertelt hij een diep persoonlijk verhaal over het ambacht dat hem bijna zijn leven kostte en laat hij adembenemende beelden zien uit zijn recentste werk, Genesis, dat een document is over de vergeten mensen en plekken in de wereld.
A l'inverse, certains attributs qui se développent avec les années comme l'expérience, la compréhension des autres et des relations humaines, la capacité d'aider les autres sans inclure son propre égo, et la capacité de raisonner à partir d'une base de données interdisciplinaires comme l'économie ou l'histoire comparée, disciplines que l'on ferait mieux de laisser aux plus de 60 ans.
Daarentegen zijn er waardevolle kenmerken die groter worden met de leeftijd: ervaring, inzicht in mensen en menselijke relaties, vermogen om andere mensen te helpen zonder dat je eigen ego in de weg zit en interdisciplinair denken over grote hoeveelheden gegevens, zoals economie en vergelijkende geschiedenis, die worden best overgelaten aan geleerden boven de 60.
Et il vous fait penser littéralement à des centaines ou des milliers d'années de la créativité humaine et comment chaque œuvre individuelle se trouve dans une partie de cette histoire.
En het zet je aan het denken over de duizenden jaren van van menselijke creativiteit en hoe elk individueel kunstwerk staat voor een stuk van dat verhaal.
Herman Melville,
qui a utilisé cette histoire comme recherche pour « Moby
Dick », a écrit des années plus tard et depuis la terre ferme, je cite, « Toutes les souffrances de ces pauvres hommes de l'Essex auraient pu, selon
toute vraisemblance humaine être évitées s'ils avaient immédiatement, après avoir quitté l'épave, filé tout droit vers Tahiti. » Mais, comme Melville a dit, « ils redoutaient les cannibales. » La question est don
...[+++]c, pourquoi ces hommes redoutaient-ils les cannibales bien plus encore que l'extrême vraisemblance de famine ?
Herman Melville gebruikte dit verhaal bij zijn onderzoek voor ‘Moby Dick’. Jaren later, en op het droge, schreef hij: Al het leed van deze stakkers van de Essex had misschien vermeden kunnen worden als ze dadelijk na de ramp naar Tahiti waren gevaren. Maar, zei Melville, ze vreesden de kannibalen. Waarom vreesden deze mannen kannibalen zoveel meer dan de extreme zekerheid van de honger?
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
d'années d'histoire humaine ->
Date index: 2024-12-01