Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "c'est la partie supérieure " (Frans → Nederlands) :
Avec une aile en deux parties nous mettons la portance sur la partie supérieure de l'aile, et nous mettons la propulsion sur la partie inférieure de l'aile.
Met een gesplitste vleugel krijg je lift bovenaan de vleugel en voortstuwing onderaan de vleugel.
Nous ne tuons pas la colonie ; nous prenons un échantillon de petite taille de la partie supérieure.
We doden de kolonie niet; we nemen een kleine staaltje uit de top.
Il s'avère que presque toutes les espèces dans les parties supérieures de l'océan dans les régions chaudes du monde ont les même photorécepteurs, et utilisent le soleil comme source de leur énergie et de leur communication.
Nu blijkt dat bijna elke soort in de bovenste gedeelten van de oceaan in warme gebieden dezelfde fotoreceptoren bezitten, en zonlicht gebruiken als hun energiebron en communicatiemiddel.
Il est facile de voir cette tumeur dans la partie supérieure de ce sein graisseux.
Dus is het gemakkelijk om deze tumor te zien in het bovenste gedeelte van deze borst die in de categorie 'bijna helemaal vet' past.
j'aimerais bien parler d'astronomie, mais je suspecte que le nombre de personnes intéressées par le transfert radiatif dans les atmosphères non-grises et la polarisation de la lumière dans la partie supérieure de l'atmosphère de Jupiter est égal au nombre de personnes qui pourraient se tenir sous un abribus.
Ik zou het graag hebben over astronomie, maar ik vermoed dat het aantal mensen die geïnteresseerd zijn in stralingsoverdracht in niet-grijze atmosferen en polarisatie van licht in Jupiters stratosfeer de hoeveelheid mensen zijn die in een bushokje passen.
D'où la complexité du système que nous sommes en train d'examiner, celui alimenté par le soleil -- la partie du haut supérieure, en gros -- et la partie du bas inférieure qui est en partie alimentée par l'apport de la chaleur du dessous ainsi que d'autres processus. C'est très très important, parce que c'est là le système, c'est le creuset duquel est sortie la vie sur la planète. Et maintenant est venu le temps pour nous de le comprendre.
Dus de complexiteit van het systeem dat we bekijken, het ene aangedreven door de zon - bovenste gedeelte, meestal - en het onderste gedeelte is deels het gevolg van de inbreng van warmte van beneden en van andere processen. Dit is heel, heel belangrijk want dit is het systeem, dit is de smeltkroes, waaruit het leven op de planeet is ontstaan. Het is hoog tijd dat we dat gaan begrijpen.
Et que la quantité d’énergie par gramme, par seconde, qui circule dans la vie est en fait supérieure à celle d’une étoile, à cause de la longue durée de vie d’une étoile, la concentration d’énergie dans la vie est supérieure à celle d’une étoile.
En de hoeveelheid energie, per gram per seconde, die door het leven gaat is groter dan een ster, omwille van de lange levensduur van de ster. De energiedichtheid in het leven is groter dan die van een ster.
La mer ayant une inertie thermique supérieure à celle des terres, les températures moyennes dans les terres seront donc supérieures à celles de la mer.
Omdat de zee een grotere thermische inertie heeft dan het land, zullen de gemiddelde temperaturen boven land hoger gaan zijn dan boven de zee.
La couche inférieure, le cerveau de notre intestin, a ses propres objectifs -- la défense de la digestion -- et no
us avons le cerveau supérieur qui a un objectif d'intégration et de génération des comportements. Maintenant ils considèrent tous les deux -- c'est ce que montrent les flèches bleues -- la même nourriture, qui est dans le lumen et dans une zone de votre intestin. Le gros cerveau intègre les signaux, qui arrivent des programmes qui tournent dans le cerveau inférieur. Mais subsomption signifie que l
e cerveau supérieur peut interférer avec le ...[+++]cerveau inférieur.
De onderste laag, onze darmhersenen, heeft zijn eigen doelen - spijsverteringsdefensie - en de hogere hersenen met als doel de integratie en het genereren van gedragingen. Beiden kijken - en dit zijn de blauwe pijlen - naar hetzelfde voedsel, dat in het lumen zit aan de binnenkant van je darmen. De grote hersenen integreren de signalen, die afkomstig zijn uit de lopende programma's van de lagere hersenen. Maar subsumptie betekent dat de hogere hersenen kunnen interfereren met de onderste.
Donc, le but est d'avoir tous vos coéquipiers assis sur les pneus et alors votre équipe gagne, Et l'impact du paysage d'apprentissage a été assez surprenant et étonnant. Certaines des classes et enseignants ont rap
porté des résultats supérieurs, un niveau supérieur de confort avec le matériel, spécialement avec les garçons qu'en sortant et en jouant, ils n'ont pas peur de résoudre un problème de multiplication à deux chiffres -- et également que les enseignants sont capables d'utiliser cela comme des outils d'évaluation pour mieux mesurer comment les élèves comprennent un nouveau matériel. Donc, avec le design pour l'éducation, je pense
...[+++]que la chose la plus importante est d'avoir une propriété partagée des solutions avec les enseignants, afin qu'ils aient la motivation et le désir de les utiliser.
Dus het doel is om met al je teamgenoten op de band te gaan zitten en dan wint je groep. En de impact van het lerend landschap is vrij verrassend en verbazingwekkend. Sommige klassen en leraren hebben betere resultaten gemeld meer gemak met het materiaal, vooral met de jongens. Bij het naar buiten gaan en spelen, zijn ze niet bang om een twee cijferig getal te vermenigvuldigen -- en de leerkrachten zijn ook in staat om deze te gebruiken als evaluatie-instrumenten om beter in te schatten hoe hun leerlingen inzicht krijgen in het nieuw materiaal. Dus met het ontwerp voor onderwijs, denk ik dat het allerbelangrijkste is om
samen met de leraren eigenaar van de op ...[+++]lossingen te zijn, zodat ze de stimulans en de zin hebben om ze te gebruiken. datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
c'est la partie supérieure ->
Date index: 2023-03-09