Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Directeur d'établissement d'enseignement spécialisé
Directeur d'établissement d'enseignement supérieur
Directrice d'établissement d'enseignement spécialisé
Directrice d'établissement d'enseignement supérieur
Institution d'enseignement
Institution de formation des enseignants
MED-CAMPUS
Président d'université
école
établissement
établissement agréé
établissement d'enseignement
établissement d'enseignement agréé
établissement d'enseignement reconnu
établissement de formation des enseignants
établissement scolaire
établissement éducatif

Traduction de «établissements d'enseignement puissent » (Français → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
directrice d'établissement d'enseignement spécialisé | directeur d'établissement d'enseignement spécialisé | directeur d'établissement d'enseignement spécialisé/directrice d'établissement d'enseignement spécialisé

headteacher of special educational needs school | special educational needs headteacher | special educational needs head teacher | special educational needs headmaster


directrice d'établissement d'enseignement post-secondaire | président d'université | directeur d'établissement d'enseignement post-secondaire | directeur d'établissement d'enseignement post-secondaire/directrice d'établissement d'enseignement post-secondaire

FE director | further education director | arts conservatory director | further education principal


directeur d'établissement d'enseignement supérieur | directeur d'établissement d'enseignement supérieur/directrice d'établissement d'enseignement supérieur | directrice d'établissement d'enseignement supérieur

rector of higher education | university chancellor | head of higher education institutions | rector for higher education institutions


établissement d'enseignement [ école | établissement scolaire ]

educational institution [ school | teaching institution ]


Programme de soutien à la coopération au développement entre les universités et établissements d'enseignement supérieur d'Europe et ceux des Pays Tiers Méditerranéens | Programme de soutien à la coopération au développement entre les Universités et établissements d'enseignement supérieur d'Europe et ceux des Pays Tiers Méditerranéens (PTM) | MED-CAMPUS [Abbr.]

Programme to support development cooperation schemes between the universities and higher educational establishments of Europe and the Mediterranean non-member countries | Programme to support development cooperation schemes between the universities and higher educational establishments of Europe and the Mediterranean non-member countries (MNCs) | MED-CAMPUS [Abbr.]


établissement d'enseignement

Building used in education


établissement d'enseignement [ établissement scolaire | établissement | établissement éducatif | institution d'enseignement ]

educational institution


établissement d'enseignement agréé [ établissement d'enseignement reconnu | établissement agréé ]

designated educational institution [ recognized educational institution | designated school ]


établissement d'enseignement | établissement scolaire

educational institution


établissement de formation des enseignants | institution de formation des enseignants

teacher training establishment
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Les établissements d'enseignement et les enseignants, les formateurs, les responsables d'établissement et les autres membres du personnel éducatif doivent disposer des moyens et du soutien nécessaires pour que, dans leur environnement éducatif, les apprenants puissent expérimenter des valeurs telles que l'inclusion, l'égalité, l'équité, la non-discrimination et la citoyenneté démocratique.

Learning institutions and teachers, trainers, school leaders and other educational staff must be equipped and supported for learners to experience inclusion, equality, equity, non-discrimination and democratic citizenship in their learning environments.


Cette stratégie est axée sur des réseaux et des partenariats multilatéraux regroupant des pays ayant un système d’enseignement supérieur de niveau comparable à celui des établissements d’enseignement européens, de sorte que les universités concernées puissent s'accorder sur:

The strategy calls for multilateral networks and partnerships involving countries that have higher education institutions similar to those in the EU so that the universities concerned can agree on issues such as:


Cette plateforme, qui constitue le plus important réseau d'enseignants au monde, offre au personnel scolaire (enseignants, chefs d'établissement, bibliothécaires, etc.) et aux élèves des possibilités de communiquer, de collaborer et d'œuvrer ensemble à des projets; élaborer un outil d'autoévaluation sur la capacité numérique (SELFIE - self-assessment tool on digital capacity) afin que les écoles de l'UE puissent, sur une base volon ...[+++]

This platform, the world's biggest teachers' network, offers staff (teachers, head teachers, librarians, etc.) and pupils opportunities to communicate, collaborate and work on projects together. Develop a self-assessment tool on digital capacity (SELFIE) so that schools in the EU can, on a voluntary basis and using a set of common criteria, evaluate their digital capacity and develop and improve the way they use technologies for digital age learning. Further support Member States in providing high quality early childhood education and care and step up efforts to help them learn from each other and identify what works best. Offer policy guidance on the careers and professional development of teachers and school leaders by reinforcing peer le ...[+++]


Cette stratégie est axée sur des réseaux et des partenariats multilatéraux regroupant des pays ayant un système d’enseignement supérieur de niveau comparable à celui des établissements d’enseignement européens, de sorte que les universités concernées puissent s'accorder sur:

The strategy calls for multilateral networks and partnerships involving countries that have higher education institutions similar to those in the EU so that the universities concerned can agree on issues such as:


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
32. met l'accent sur le fait que chacun des 27 États membres doit accélérer la révision de son plan d'action national concernant la RSE et l'établissement de plans nationaux visant à mettre en application les principes directeurs de l'OCDE dans ce domaine ainsi que les principes directeurs des Nations unies, qui devraient être achevés pour décembre 2013 au plus tard; estime que les États membres devraient veiller à ce que ces plans soient élaborés avec la participation de toutes les parties concernées, y compris les ONG, la société civile, les syndicats, les organisations patronales et les institutions nationales des droits de l'homme ( ...[+++]

32. Insists that each of the 27 Member States must accelerate the revision of its national action plan on CSR, and the development of national plans implementing the relevant OECD Guidelines and UN Guiding Principles, which should be finalised by December 2013 at the latest; considers that the Member States should ensure that these plans are drafted with the participation of all relevant stakeholders, including NGOs, civil society, trade unions, employers’ organisations and national human rights institutions (NHRI); calls on the EU to facilitate learning from the experience of those Member States which are currently undergoing this pro ...[+++]


4. met l'accent sur le fait que chacun des 27 États membres doit accélérer la révision de son plan d'action national concernant la RSE et l'établissement de plans nationaux visant à mettre en application les principes directeurs de l'OCDE dans ce domaine ainsi que les principes directeurs des Nations unies, qui devraient être achevés pour décembre 2013 au plus tard; estime que les États membres devraient veiller à ce que ces plans soient élaborés avec la participation de toutes les parties concernées, y compris les ONG, la société civile, les syndicats, les organisations patronales et les institutions nationales des droits de l'homme (I ...[+++]

4. Insists that each of the 27 Member States must accelerate the revision of its national action plan on CSR, and the development of national plans implementing the relevant OECD Guidelines and UN Guiding Principles, which should be finalised at the latest by December 2013; considers that the Member States should ensure that these plans are drafted with the participation of all relevant stakeholders, including NGOs, civil society, trade unions, employers’ organisations and national human rights institutions (NHRI); calls on the EU to facilitate learning from the experience of those Member States which are currently undergoing this proc ...[+++]


33 met l'accent sur le fait que chacun des 27 États membres doit accélérer la révision de son plan d'action national concernant la RSE et l'établissement de plans nationaux visant à mettre en application les principes directeurs de l'OCDE dans ce domaine ainsi que les principes directeurs des Nations unies, qui devraient être achevés pour décembre 2013 au plus tard; estime que les États membres devraient veiller à ce que ces plans soient élaborés avec la participation de toutes les parties concernées, y compris les ONG, la société civile, les syndicats, les organisations patronales et les institutions nationales des droits de l'homme (I ...[+++]

33 Insists that each of the 27 Member States must accelerate the revision of its national action plan on CSR, and the development of national plans implementing the relevant OECD Guidelines and UN Guiding Principles, which should be finalised by December 2013 at the latest; considers that the Member States should ensure that these plans are drafted with the participation of all relevant stakeholders, including NGOs, civil society, trade unions, employers’ organisations and national human rights institutions (NHRI); calls on the EU to facilitate learning from the experience of those Member States which are currently undergoing this proc ...[+++]


22. reconnaît l'importance du e-learning, qui constitue une méthode d'apprentissage adaptée aux innovations dans le domaine des TIC et qui peut répondre aux besoins des personnes ayant des difficultés d'accès aux méthodes conventionnelles d'apprentissage, tout en soulignant la nécessité impérieuse d'un échange préalable d'informations entre les professeurs, les étudiants et les autres parties concernées; estime que les échanges internationaux doivent également être encouragés afin que les établissements d'enseignement puissent retrouver leur rôle important dans la promotion de la compréhension entre les peuples;

22. Recognises the importance of e-learning as a method of education adapted to ICT innovations which can meet the needs of people who do not have ready access to conventional educational methods, but underlines that the need for the exchange of information between teachers, students and other interested parties is an essential prerequisite; takes the view that international exchanges must also be encouraged in order that educational establishments may regain their important role in promoting understanding between peoples;


26. reconnaît l'importance de l'e-learning, qui constitue une méthode d'apprentissage adaptée aux innovations dans le domaine des TIC et qui peut répondre aux besoins des personnes ayant des difficultés d'accès aux méthodes conventionnelles d'apprentissage, tout en soulignant la nécessité impérieuse d'un échange préalable d'informations entre les professeurs, les étudiants et les autres parties concernées; les échanges internationaux doivent également être encouragés afin que les établissements d'enseignement puissent retrouver leur rôle important dans la promotion de la compréhension entre les peuples;

26. Recognises the importance of e-learning as a method of education adapted to ICT innovations which can meet the needs of people who do not have ready access to conventional educational methods, but underlines that the need for the exchange of information between teachers, students and other interested parties is an essential prerequisite. International exchanges must also be encouraged in order that educational establishments might regain their important role in promoting understanding between peoples;


Les directeurs d'établissements scolaires devraient parallèlement être sensibilisés afin que les enseignants puissent disposer du temps et des ressources nécessaires pour planifier, réaliser et évaluer les activités.

Awareness should also be raised among heads of schools to ensure that teachers are allowed the time and resources to plan, run and evaluate activities.


w