Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accès aux perspectives d'apprentissage
Accès aux possibilités d'apprentissage
Apprentissage tout au long de la vie
CEC
Cadre européen des certifications
Déclaration du Cap
Espace d'apprentissage tout au long de la vie
Formation tout au long de la vie
Toute liberté
Toute possibilité
éducation et formation tout au long de la vie

Vertaling van "possibilités d'apprentissage tout " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
apprentissage tout au long de la vie | éducation et formation tout au long de la vie

lifelong learning


cadre européen des certifications | cadre européen des certifications pour l'apprentissage tout au long de la vie | cadre européen des certifications pour l'éducation et la formation tout au long de la vie | CEC [Abbr.]

European Qualifications Framework | European Qualifications Framework for lifelong learning | EQF [Abbr.]


apprentissage tout au long de la vie | formation tout au long de la vie

lifelong learning


apprentissage tout au long de la vie | formation tout au long de la vie

lifelong learning


espace d'apprentissage tout au long de la vie

area of life-long learning


Déclaration du Cap [ Déclaration du Cap sur les caractéristiques d'un établissement d'enseignement supérieur pour l'apprentissage tout au long de la vie ]

Cape Town Statement [ The Cape Town Statement on characteristic Elements of a Lifelong Learning Higher Education Institution ]


Définition: Les divers troubles dissociatifs (ou de conversion) ont en commun une perte partielle ou complète des fonctions normales d'intégration des souvenirs, de la conscience de l'identité ou des sensations immédiates et du contrôle des mouvements corporels. Toutes les variétés de troubles dissociatifs ont tendance à disparaître après quelques semaines ou mois, en particulier quand leur survenue est associée à un événement traumatique. L'évolution peut également se faire vers des troubles plus chroniques, en particulier des paralysies et des anesthésies, quand la survenue du trouble est liée à des problèmes ou des difficultés interpe ...[+++]

Definition: The common themes that are shared by dissociative or conversion disorders are a partial or complete loss of the normal integration between memories of the past, awareness of identity and immediate sensations, and control of bodily movements. All types of dissociative disorders tend to remit after a few weeks or months, particularly if their onset is associated with a traumatic life event. More chronic disorders, particularly paralyses and anaesthesias, may develop if the onset is associated with insoluble problems or interpersonal difficulties. These disorders have previously been classified as various types of conversion hys ...[+++]




accès aux perspectives d'apprentissage [ accès aux possibilités d'apprentissage ]

access to learning opportunities


profiter des possibilités d’apprentissage en sciences vétérinaires

take advantage of a learning opportunity | use different learning opportunities in veterinary sciences | obtain new information and knowledge on veterinary science | take advantage of learning opportunities in veterinary science
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Lutter contre les facteurs de handicap éducatif par la prévention et les possibilités d'apprentissage tout au long de la vie: quatre défis particuliers émergent de cet objectif: élaborer des réponses coordonnées et intégrées afin de prévenir l'abandon prématuré des études; offrir des possibilités d'apprentissage à tous ceux qui souffrent d'analphabétisme fonctionnel; améliorer l'accès à l'éducation et à la formation tout au long de la vie p ...[+++]

Tackling educational disadvantage by prevention and lifelong learning opportunities: Within this overall challenge four particular challenges now stand out: developing co-ordinated and integrated responses to prevent early dropping out from school; learning opportunities for all of those who suffer from functional illiteracy; increasing access to lifelong learning for all marginalised persons with a particular focus on the older workers, the ageing population and groups at high risk of exclusion; increasing the focus on early childhood education and early and flexible individual support in all formal education and training (including ...[+++]


La recommandation du Conseil relative à la validation de l'apprentissage non formel et informel , qui met l'accent sur les possibilités et mécanismes qui permettent à des savoirs, aptitudes et compétences acquis par un apprentissage non formel ou informel de contribuer de façon importante à renforcer l'employabilité et la mobilité et à accroître la motivation en faveur de l'apprentissage tout au long de la vie, notamment chez les p ...[+++]

The Council Recommendation on the validation of non-formal and informal learning , stresses opportunities and mechanisms that enable knowledge, skills and competences acquired through non-formal and informal learning to play an important role in enhancing employability and mobility, as well as increasing motivation for lifelong learning, particularly in the case of the socio-economically disadvantaged or the low-qualified.


La Communication sur l'apprentissage tout au long de la vie demande des ressources adéquates et leur redistribution à travers tout le spectre des possibilités d'apprentissage.

The Communication on lifelong learning calls for adequate resources and for their redistribution across the learning spectrum.


La recommandation du Conseil du 20 décembre 2012 relative à la validation de l’apprentissage non formel et informel , qui recense les possibilités et les mécanismes grâce auxquels les savoirs, les aptitudes et les compétences acquis par un apprentissage non formel ou informel peuvent contribuer de façon importante à renforcer l’employabilité et la mobilité et à accroître la motivation en faveur de l’apprentissage tout au long de la vie ...[+++]

The Council Recommendation of 20 December 2012 on the validation of non-formal and informal learning , which identifies opportunities and mechanisms that enable knowledge, skills and competences acquired through non-formal and informal learning to play an important role in enhancing employability and mobility, as well as increasing motivation for lifelong learning.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
[20] Afin de contribuer au développement de possibilités d'apprentissage tout au long de la vie, la Commission vient d'adopter l'initiative eLearning, dont le but est de promouvoir les techniques d'apprentissage novatrices.

[20] In order to contribute to the development of lifelong learning opportunities, the Commission has just adopted the eLearning initiative which in turn seeks to support innovative learning techniques.


37. demande qu'une stratégie efficace soit établie à l'appui des programmes d'apprentissage tout au long de la vie en Europe et que des initiatives durables pleinement intégrées dans les établissements et encourageant une culture d'apprentissage tout au long de la vie soient lancées; demande également que l'apprentissage tout au long de la vie soit encouragé au sein des entreprises pour que les travailleurs aient la possibilité d'améliorer leur formation et leurs capacité ...[+++]

37. Calls for an effective strategy to be set up to support lifelong learning programmes in Europe and for sustainable initiatives that are fully integrated into the institution and promote a lifelong learning culture; calls, likewise, for company-based lifelong learning to be encouraged so that workers have the opportunity to expand their training and skills; calls on higher education institutions and universities to offer more flexibility in programs based on learning outcomes, the recognition of non formal and informal learning, and services to support learning pathways by promoting partnerships among universities, enterprises, and ...[+++]


37. demande qu'une stratégie efficace soit établie à l'appui des programmes d'apprentissage tout au long de la vie en Europe et que des initiatives durables pleinement intégrées dans les établissements et encourageant une culture d'apprentissage tout au long de la vie soient lancées; demande également que l'apprentissage tout au long de la vie soit encouragé au sein des entreprises pour que les travailleurs aient la possibilité d'améliorer leur formation et leurs capacité ...[+++]

37. Calls for an effective strategy to be set up to support lifelong learning programmes in Europe and for sustainable initiatives that are fully integrated into the institution and promote a lifelong learning culture; calls, likewise, for company-based lifelong learning to be encouraged so that workers have the opportunity to expand their training and skills; calls on higher education institutions and universities to offer more flexibility in programs based on learning outcomes, the recognition of non formal and informal learning, and services to support learning pathways by promoting partnerships among universities, enterprises, and ...[+++]


13. estime que, le CEQ en tant que méta-cadre intégrant toutes les formes d'apprentissage est aussi en prise sur le marché du travail; se félicite de l'attention renforcée portée à l'apprentissage tout au long de la vie sur le lieu de travail, ainsi qu'à la reconnaissance des qualifications acquises dans le cadre de l'emploi, grâce à la stratégie de Lisbonne; n'est pas suffisamment relié au marché du travail et que, si, outre l'épanouissement personnel de l'individu, le CEQ doit permettre d'améliorer la compétitivité de l'économie européenne, il est indispensable, dans la perspective de la stra ...[+++]

13. Takes the view that, as a meta-framework for all forms of learning, the EQF is also relevant to the labour market; welcomes the fact that, as a result of the Lisbon Strategy, greater attention is being devoted to lifelong learning in the workplace and hence to the recognition of qualifications acquired at work; stresses that each of the eight proposed reference levels should emphasise abilities that can be gained via various educational pathways and take account of professional abilities and experience as well as their potential value in terms of professional advancement; therefore calls for the descriptors to be changed, not only ...[+++]


démocratisation et principe d'égalité : l'apprentissage tout au long de la vie doit remplacer le concept de chance unique de formation (le cas le plus fréquent) par le concept de chances multiples d'apprentissage et d'acquisition de nouvelles connaissances tout au long de la vie, en d'autres termes la création de "chances de vie”: chaque individu doit avoir des possibilités égales d'apprentissage tout au long de la vie,

democratisation and the principle of equality: lifelong learning should replace the notion of (in most cases) a single educational opportunity with that of several opportunities for learning and acquiring new skills during the course of one's life, i.e. the creation of "life chances': each individual must have equal opportunities as regards lifelong learning;


démocratisation et principe d'égalité : l'apprentissage tout au long de la vie doit servir à remplacer le concept de l'unique chance de formation par le concept de chances multiples d'apprentissage et d'acquisition de nouvelles connaissances tout au long de la vie, en d'autres termes la création de "chances de vie". Chaque individu doit avoir des possibilités égales d'apprentissage tout au long de la vie,

democratisation and the principle of equality: lifelong learning should replace the notion of (in most cases) a single educational opportunity with that of several opportunities for learning and acquiring new skills during the course of one’s life, i.e. the creation of ‘life chances’: each individual must have equal opportunities as regards lifelong learning;




datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)

possibilités d'apprentissage tout ->

Date index: 2021-04-18
w